Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nawiew manualny - elektryczny
Autor Wiadomość
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-05-09, 19:43    Nawiew manualny - elektryczny

Tak się zastanawiałem, ponieważ znowu zerwała mi się linka od ustawiania gdzie ma być nawiew i niestety kolejny raz nie mogę jej nigdzie dorwać, w związku z tym takie pytanie istnieje możliwość zmienienia manualnego nawiewu na elektroniczny, chodzi mi o ten panel z klimy, jak by podłączyć ten panel klimy i zamiast tych ręcznie ustawianych na linkach przy rozdzielaczu nawiewu dać silniczki, bez podłączania klimy, chodzi tylko o sam nawiew żeby był sterowany elektrycznie, zdało by to egzamin czy nie bardzo? Nie mówimy tu o klimatyzacji ponieważ to za dużo roboty i za pewne nie da się tego zrobić, ale sam nawiew?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-05-09, 21:47    

musisz dorwać mieszalnik (czyli ta cała obudowa z klapkami) od wersji z klimą, kolejna rzecz to wiązka czyli czekające lub nie kostki do silniczków. oczywiscie wywali blędy tego co nie bedzie podpiete ale nie przeszkodzi to w normalnym używaniu nawiewu.
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-05-13, 19:07    

Do tego będziesz musiał zastosować wentylator nadmuchu od klimatronika, gdyż nie da się obecnego wysterować tak jak teraz drabinką rezystorową, a to już spory koszt.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2,1dT
Wersja wyposażenia: RN
Typ silnika: J8S?
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 74
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-05-15, 21:57    

Kolego Predator ja mam podobny problem. Mam taką linke ale nie potrafie jej założyc. Próbowałem już wiele razy i jak uda się ją podpiąc to nie chce się obracac to pokrętło i linka wypada. Może wiesz jak ją podłączyc, jak ona powinna iśc żeby poprawnie to funkcjinowało??? Teraz latem nawiew na szybe wystarczy ale zimą to już niekoniecznie... chodzi o drugie pokrętło od lewej, taka niebieska linka tam jest.
Dodam, że podłączając nie odpinałem pozostałych linek (boje się że się potem nie podłączy ich).
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-05-17, 20:24    

Linkę musisz poprowadzić tak jak leciała tamta musi być luźna nigdzie nie napięta ani zgięta bo wtedy już będzie problem, być może masz ten sam problem co ja, po założeniu linki ciężko chodziło aż do momentu zgięcia linki i linka już do wyrzucenia, problemem może być mieszalnik, może zastosować tam jakieś preparaty żeby poprawić działanie, po założeniu linki przypinasz ją tą metalową spinką?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2,1dT
Wersja wyposażenia: RN
Typ silnika: J8S?
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 74
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-05-17, 22:19    

Problem jest taki, że nie wiem jak powinna iśc ta linka bo u mnie była już zerwana jak kupowałem a na szrocie nie zwróciłem uwagi jak szła bo nie wiedziałem, że będzie taki problem ją założyc. Problem jest taki, że jak podepne linke do tego co reguluje nadmuch to potem nie moge podpiąc do pokrętła bo nie ma jak. Ta linka jest metalowa to zgięcie się da wyprostowac nie? Ostatnio próbowałem i teraz mam pół-manual:

Linka jest podpięta do urządzenia i reguluje kierunek nadmuchu widocznym końcem(bez problemu się przesuwa w pancerzu). Hehe nie moge tego robic podczas jazdy ale pół-manual działa. Odkąd go kupiłem, 2 lata już będzie miałem tylko nadmuch na szybe, nawet nie wiedziałem jak te główne nadmuchy pracują. Zawsze to jakiś postęp ale jak podłączyc ją do pokrętła - nie wiem.

[ Dodano: 2012-05-25, 21:14 ]
Zrobiłem!!! Udało się ją wreszcie podłączyc. Należało w tym celu odkręcić górną część deski rozdzielczej i konsole centralną (wystarczyło pociągnąć do siebie, nie trzeba było całkiem wyjmować.
Jak ją założyć?
Należy ustawić pokrętło nawiewu na szybę i urządzenie wewnątrz kierujące nadmuchem na szybę. Czy będzie dobrze ustawione wystarczy włączyć nawiew i zobaczyć którędy wieje.
Linke zakładamy najpierw na urządzenie wewnątrz tak, aby zachaczyć metalową blaszką o koniec niebieskiego pancerza.
Kierujemy linke do pokrętła tak, żeby nie była zbytnio zagięta, zresztą jest szyta na miare i nie powinna się zgiąć. I teraz ważne, ja podłączyłem ją najpierw tak jak była i zaginała się i nie chodziła w pancerzyku. Należy ją wtedy kombinerkami przekręcić i będzie działać bankowo. Na końcu pancerza z drugiej strony również zakładamy blaszke, bez tego ani rusz.
Zasada jest taka, że linka musi chodzić w pancerzu. To tyle.
Ostatnio zmieniony przez mercg 2012-05-17, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16