Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
nie działa abs
Autor Wiadomość
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-04-18, 10:51    

603 455 589

Mi za całą pompe z tym calym bajzlem na kupie (elektroniką) krzykneli stówke. Mają to u mnie na miejscu bo macałem.
 
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-05-24, 23:53    

Ostatnio byłem u Krzyśka i podmieniliśmy sterownik pompy i ..... nic :kwasny: dalej to samo, sama pompa raczej nie dawał by takich objawów, czujniki powinny byś ok bo maja mniej więcej taką samą oporność i się zmienia przy kręceniu kołem, pierścienie wyczyszczone, pojecie nie mam chyba zostanie szukać po przewodach czy jakiś gdzieś pod autem się nie przełamał sam już nie wiem bo kontrolka się zapala przy prędkości na oko 5-10km/h jak jadę bardzo powoli się nie włącza... cholera nawet masy nie można odpiąć by błędu nie wywalało :zly:

[ Dodano: 2012-06-03, 20:57 ]
Wiecie może od czego jest ta wtyczka pod reflektorem po stronie kierowcy?

Bo podejrzewam, że idzie do sterownika abs a miałem w niej wypalony styk poprawiłem
ale może tam dalej gdzieś jest przyczyna?
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Ostatnio zmieniony przez pawelsafrane 2012-05-24, 23:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2012-07-09, 19:32    

napiszę wam jak poprawnie powinno się sprawdzać czujniki indukcyjne (nie mylić z indukcyjnościowymi).

odpinamy kostkę, sprawdzamy rezystancję czujnika, powinna być relatywnie niska. Czujnik Taki czujnik składa się z magnetycznego rdzenia oraz owiniętego w okół niego bardzo cieniutkiego drucika miedzianego.



Kręcące się koło zębate blisko ów czujnika powoduje zmianę szczeliny powietrznej między kołem zębatym z ferromagnetyka a czujnikiem. Zmiana szczeliny powoduje zmianę pola magnetycznego, a zmienne pole magnetyczne powoduje indukowanie się zmiennego napięcia w tymże druciuku->czujniku.



Jest to napięcie zależne od obrotów koła. Jednakże ważniejszym sygnałem jest częstotliwość tego napięcia. Im większe obroty tym wyższa częstotliwość (oraz amplituda napięcia)


Podsumowując,
- mierzymy rezystancję koła w spoczynku! nie gdy nim kręcimy
- mierzymy napięcie PRZEMIENNE na czujniku gdy obracamy koło! (napięcie nie jest wysokie, kilka voltów) NIGDY ALE TO NIGDY NIE PRZYKŁADAMY ŻARÓWKI ABY SPRAWDZIĆ CZY WYSTĘPUJE NAPIĘCIE NA CZUJNIKU. W momencie gdy tak zrobimy upalony zostanie czujnik, ponieważ przez drucik przepłynie prąd i go spali. Tu chodzi tylko o SYGNAŁ NAPIĘCIOWY.

- możemy również sprawdzić częstotliwość gdy obracamy koło!

WAŻNYM ELEMENTEM JEST TEŻ ODLEGŁOŚĆ CZUJNIKA OD KOŁA ZĘBATEGO
Im mniejsza tym lepsza, bo wyindukuje się większe napięcie (w przypadku tych samych warunków). Zazwyczaj jednak nie ma regulacji.

Osadzone opiłki na czujniku powodują zmniejszenie indukowanego napięcia przez co może również wywalać błąd.

[ Dodano: 2012-07-09, 20:34 ]
kostka ta jak pamiętam jest odpowiedzialna za wentylatory chłodnicy
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15