Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-05-24, 23:53
Ostatnio byłem u Krzyśka i podmieniliśmy sterownik pompy i ..... nic dalej to samo, sama pompa raczej nie dawał by takich objawów, czujniki powinny byś ok bo maja mniej więcej taką samą oporność i się zmienia przy kręceniu kołem, pierścienie wyczyszczone, pojecie nie mam chyba zostanie szukać po przewodach czy jakiś gdzieś pod autem się nie przełamał sam już nie wiem bo kontrolka się zapala przy prędkości na oko 5-10km/h jak jadę bardzo powoli się nie włącza... cholera nawet masy nie można odpiąć by błędu nie wywalało
[ Dodano: 2012-06-03, 20:57 ]
Wiecie może od czego jest ta wtyczka pod reflektorem po stronie kierowcy?
Bo podejrzewam, że idzie do sterownika abs a miałem w niej wypalony styk poprawiłem
ale może tam dalej gdzieś jest przyczyna?
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Ostatnio zmieniony przez pawelsafrane 2012-05-24, 23:54, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2012-07-09, 19:32
napiszę wam jak poprawnie powinno się sprawdzać czujniki indukcyjne (nie mylić z indukcyjnościowymi).
odpinamy kostkę, sprawdzamy rezystancję czujnika, powinna być relatywnie niska. Czujnik Taki czujnik składa się z magnetycznego rdzenia oraz owiniętego w okół niego bardzo cieniutkiego drucika miedzianego.
Kręcące się koło zębate blisko ów czujnika powoduje zmianę szczeliny powietrznej między kołem zębatym z ferromagnetyka a czujnikiem. Zmiana szczeliny powoduje zmianę pola magnetycznego, a zmienne pole magnetyczne powoduje indukowanie się zmiennego napięcia w tymże druciuku->czujniku.
Jest to napięcie zależne od obrotów koła. Jednakże ważniejszym sygnałem jest częstotliwość tego napięcia. Im większe obroty tym wyższa częstotliwość (oraz amplituda napięcia)
Podsumowując,
- mierzymy rezystancję koła w spoczynku! nie gdy nim kręcimy
- mierzymy napięcie PRZEMIENNE na czujniku gdy obracamy koło! (napięcie nie jest wysokie, kilka voltów) NIGDY ALE TO NIGDY NIE PRZYKŁADAMY ŻARÓWKI ABY SPRAWDZIĆ CZY WYSTĘPUJE NAPIĘCIE NA CZUJNIKU. W momencie gdy tak zrobimy upalony zostanie czujnik, ponieważ przez drucik przepłynie prąd i go spali. Tu chodzi tylko o SYGNAŁ NAPIĘCIOWY.
- możemy również sprawdzić częstotliwość gdy obracamy koło!
WAŻNYM ELEMENTEM JEST TEŻ ODLEGŁOŚĆ CZUJNIKA OD KOŁA ZĘBATEGO
Im mniejsza tym lepsza, bo wyindukuje się większe napięcie (w przypadku tych samych warunków). Zazwyczaj jednak nie ma regulacji.
Osadzone opiłki na czujniku powodują zmniejszenie indukowanego napięcia przez co może również wywalać błąd.
[ Dodano: 2012-07-09, 20:34 ]
kostka ta jak pamiętam jest odpowiedzialna za wentylatory chłodnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach