Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Miałem dołączyć się do istniejącego tematu jednak pomyślałem że tak będzie wygodniej, bo temat jest trochę inny niż kolegi i by się pomieszały, jeśli źle zrobiłem to przepraszam i proszę Modów o przeniesienie.
Mam pytanie co centralki zamka, zrobiłem mniej więcej projekt jak ona wygląda, znaczenia numerowe są oryginalnie z centralki także w schematach powinny się zgadzać.
Kolory pinów są takie jak kolory kabli (Wersja ph I) piny X są nie używane (w mojej wersji)
Mam taki problem ponieważ otwierając auto z pilota na podczerwień zapala się oświetlenie kabiny na parę sekund albo do włączenia zapłonu, jak jest ciemno to bardzo fajna funkcja, jednak po zamontowaniu alarmu już nie jest tak wesoło, otwierając z pilota na radio ten od alarmu, oświetlenie nie zapala się, znalazłem przyczynę, alarm jest wpięty w kable od sterowania zamkiem z przycisku przy podsufitce, a sterując tamtym włącznikiem oświetlenie nie włącza się, są to kable (zielono-szary, kostka z lewej piny B1 i B2) One służą do sterowania zamka z włącznika, pytanie pod które trzeba by się podpiąć żeby centralka "myślała" że jest sterowana z pilota na podczerwień? A może jest któryś z tych przewodów który odpowiada za włączenie oświetlenia na te kilka sekund?
Mogę dodać opis przewodów które udało mi się sprawdzić do czego służą:
Kostka po lewej:
A1 - Kabel łączy się z czujnikiem podczerwieni
A2 - Kabel łączy się z czujnikiem podczerwieni
A3 - Brak
A4 - Brak pinu
A5 - Nie wiem do czego służy
A6 - Brak
A7 - Brak
B1 - Kable łączy się z włącznikiem przy podsufitce od otwierania i zamykania auta
B2 - Kable łączy się z włącznikiem przy podsufitce od otwierania i zamykania auta
B3 - Nie wiem do czego służy
B4 - Czujnik drzwiowy od kierowcy?
B5 - Na kablu jest napięcie po otwarciu drzwi
B6 - Na kablu jest napięcie po otwarciu drzwi
B7 - Na kablu jest napięcie po otwarciu drzwi
Kostka po prawej:
A1 - Zasilanie +
A2 - Brak
A3 - Brak pinu
A4 - Brak
A5 - Zasilanie -
B1 - Brak
B2 - Przy otwieraniu/zamykaniu jest napięcie
B3 - Po podaniu masy włącza się oświetlenie wnętrza, właśnie na tym kablu jest napięcie jak otworzy się auto z pilota na podczerwień i zanika po paru sekundach.
B4 - Przy otwieraniu/zamykaniu jest napięcie
B5 - Brak
Wiecie może jak to zrobić żeby działało prawidłowo? Powiem szczerze że brakuje mi już pomysłów, popaliłem trochę bezpieczników dziś próbując zrobić ale tylko udało mi się schemat instalacji zrobić.
Druga sprawa to taka bardziej o komfort, czy da się podłączyć radio tak żeby po zamknięciu auta wyłączyło się a po otwarciu automatycznie włączyło? Dokładnie to chodzi tylko o to żeby znaleźć przewód na którym zanika napięcie/albo się pojawia po zamknięciu auta, obojętnie czy to + czy - podłączenie będzie poprzez przekaźnik także to nie ma znaczenia, poszukiwałem takie kabla przy centralce jednak nic z tego, ale może Wy wiecie gdzie szukać albo gdzie taki jest. Aktualnie radio mam podłączone że działa cały czas, podłączenie pod zapłon albo akcesoria nie jest zbyt komfortowe. To chyba tyle, trochę się rozpisałem...
Pozdrawiam
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2013-01-02, 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach