Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
xenony
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-13, 12:23    

Squiby ma rację - przy ksenonach musi być system poziomowania i spryskiwacze reflektorów.
Jakiś czas temu zatrzymał mnie Pan z Policji i się przyczepił, że nie mam prawego spryskiwacza, a ksenony posiadam. Na szczęście światła mam fabryczne, a autko miało przygodę i zmieniony jest zderzak, a spryskiwaczy nie udało się uratować (roztrzaskały się) i jeszcze nie zdążyłem skompletować.
Miły Pan dał mi pouczenie i powiedział, że uratowały mnie fabryczne lampy z poziomowaniem, bo grozi to mandatem i zabraniem dowodu rejestracyjnego.
To takie samo wykroczenie jak montowanie diodek, neonów i innych nikomu nie potrzebnych pierdółek.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-13, 20:45    

Squiby napisał/a:
Przyznam, że sam posiadam w domu zestaw HID i zamierzam go zamontować ale na światła drogowe


Zastanawiam sie czy wiesz na jakiej zasadzie działa ksenon i co najważniejsze do świateł drogowych musiałbyś mieć biksenon bo żarówka xenonowa potrzebuję odpowiednia ilość czasu by osiągnąć swój odpowiedni kolor czyli rozgrzać się.Poza tym częste zapalanie i gaszenie skraca żywotność zestawu. Pozdro
 
 
czerczil 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 34
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2009-01-13, 22:28    

dareczek730 czy w S.Biturbo były montowane xenony? To tak z ciekawości bo chyba wszystkie wersje mają spryskiwacze reflektorów.

Nie chce zakładać jakiegoś nowego tematu więc zapytam tu czy ktoś regenerował lampy w swoim RS? Głównie chodzi mi o odbłyśniki, a nie o samo np polerowanie. Jestem ciekawy ile taka usługa kosztuje i czy warto inwestować? Mam taki problem z jednym z kloszy Smutny Z czasem ta warstwa odbijająca światło wypala się, szczególnie szybko podobno się to dzieje gdy do zwykłych kloszy zamontuje się zestaw palników xenonowych.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-14, 00:03    

Nie w Biturbo nie było ksenonu.produkcja 92-96 ksenon wszedł wraz z PH ll i soczewkową lampą.
Każde Safrane Biturbo ma spryskiwacze lamp.
Żarnik ksenonowy emituje mniej ciepła więc nie wypala tak mocno luster co zwykłe żarówki.Moc ksenonu to 35W a żarówki 55W/60W
Wiem że gdzieś u mnie w wawie naprawiają lusterka od ręki.Mam www.lusterka.prv.pl może tu spróbuj.
Albo tutaj http://www.regeneracja-hc.com

ta sama firma na allegro.

http://sklepy.allegro.pl/...swietlenia.html
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-14, 08:41    

dareczek730 napisał/a:
Squiby napisał/a:
Przyznam, że sam posiadam w domu zestaw HID i zamierzam go zamontować ale na światła drogowe


Zastanawiam sie czy wiesz na jakiej zasadzie działa ksenon i co najważniejsze do świateł drogowych musiałbyś mieć biksenon bo żarówka xenonowa potrzebuję odpowiednia ilość czasu by osiągnąć swój odpowiedni kolor czyli rozgrzać się.Poza tym częste zapalanie i gaszenie skraca żywotność zestawu. Pozdro


A ja zastanawiam się czy sam masz pojęcie co to jest bi-xenon? Jak nie to już Ci wyjaśniam. Bi-xenon to jeden palnik, który służy jako światła mijania oraz światła drogowe, posiada ruchomą przesłonę, która zmienia odbicie. Stosowane w mocowaniach typu H4.
Jak zapewne wiesz w safrance Ph II jest mocowanie typu H7 do świateł drogowych a światła mijania to w moim przypadku palniki D2S. Ja posiadam zestaw przetwornic i palników z mocowaniem typu H7 więc problemów z działaniem nie będzie, a jeżeli chodzi o żywotność to jest ona większa niż w przypadku żarówek halogenowych, poza tym światła drogowe nie są używane zbyt często.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-18, 19:23    

wszyscy glupoty gadacie - Jezyk Jezyk Jezyk

w oprawie h4 do lampy nie soczewkowej nie ma ruchomej przyslony - tylko palnik jest ruchomy - elektromagnes wciaga go glebiej w oprawe co powoduje zmiane ogniskowej i dalsze swiecenie - to rozwiazanie ma kilka wad...

dopiero w lampach soczewkowych jest ruchoma przeslona ( np system audi ) ...

co do samopoziomowania - jedgo obecnosc w samochodzie dotyczy pojazdow po 200x roku ( nie pamietam dokladnie ) .

co do spryskiwaczy - sprawa tez nie jest dla mnie jasna - poniewaz przepis mowi ze kazdy reflektor wyposazony w zrodlo swiatla mocnijsze niz 3000 lumenow powinno miec system wysokocisnieniowego czyszczenia - tylko jak sprawdzic czy zrodlo ma np 3100 czy 2999 lumenow ? nowy palinik 4300K ma 3000 lumenow , 6000K ma mniej ( ale i te wartosci z czasem sie zmniejszaja ) - wiec przepis nie jest precyzyjny ...

zostaje jeszcze sprawa homologacji lampy do zrodla swiatla - tu juz nie ma dyskusji - jezeli lampa jest homologowana do zarowki halogenowej to nie moze byc wyposazona w palnik xenonowy ... za to kazdy policjant moze zabrac dowod i skierowac samochod do stacji diagnostycznej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15