Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Immobilizer
Autor Wiadomość
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-09, 17:07    Immobilizer

W mojej Safrance nie działa centralny z pilota.
Gdy wciskam przycisk w pilocie, to dioda czerwona się zapala, ale nie reaguje na niego pilot.
Gdy jadę samochodem, to czerwona lampka od immobilizera miga szybkim tempem.
Znalazłem na forum temat, gdzie jest wpisane jak wklepać kod (kod poprzedni właściciel otrzymał z serwisu Renault).
Tylko mam obawy, dlaczego poprzedni właściciel nie wklepał sam tego kodu, i nie uruchomił immobilizera.
Przecież lepeij jest zamykać i otwierrać auto z kluczyka, znaczy pilota na podczerwień.
Czy jak wklepię kod i coś niedobrego stało by się z autem np. alarm by się sam załączał, lub nie chcial odpalić pomimo kluczyka, to czy da i jak wyłaczyć znowu?
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-02-09, 18:28    

Musisz przede wszystkim rozdzielić dwie rzeczy, centralny zamek i alarm. Kod który otrzymałeś jest prawdopodobnie od rozbrojenia immo gdy są problemy z układem w kluczu. Centralny nie ma tu nic do rzeczy poza tym że uruchamia się tym samym guzikiem na kluczu. Zmień baterię w kluczyku, następnie sprawdź w podsufitce przy lusterku czy nie zacieka Ci tam woda. Tam znajduje się odbiornik centralnego.
Co do immo to dioda mruga szybko bo pewnie zostało ono ROZBROJONE przez poprzedniego właściciela, należało by dojść dlaczego. Możesz wprowadzić ten kod i sprawdzić czy uda Ci się odpalić auto i czy dioda po zapaleniu silnika przestanie mrugać. Poniżej masz link do instrukcji PHI. Poczynając od ósmej strony jest opis alarmu
INSTRUKCJA
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-09, 21:28    

Jeżeli w nadajniku przy panelu nad lusterkiem nie ma wody, to może świadczyć o tym, że poprzedni właściciel odłączył immobiliser, który w PHI jest zintegrowany z centralnym zamkiem. W PHII jest to już rozdzielone, bo immo odblokowywane jest przez pętlę indukcyjną przy stacyjce, w Twoim jednak przypadku jedno łączy się z drugim i jeżeli nie działa centralny, to immobiliser też nie zostanie odblokowany. Jeżeli jednak otwierasz z kluczyka i pomimo migającej kontrolki da się uruchomić samochód, to znaczy, że immo zostało zdezaktywowane.
Można sprawdzić to najprościej podłączając samochód pod komputer w ASO, lub osoby posiadającej podobny sprzęt i aktywować immobiliser, przyuczając przy tym PLIP'y (nadajniki).
Samo przyuczenie nadajników można przeprowadzić też samemu, wprowadzając kod odblokowujący jak w instrukcji, a następnie wyjmując kluczyk ze stacyjki, przytrzymać przycisk zamykania centralnego zamka na panelu nad lusterkiem przez chwilę, aż zamki zamkną się i otworzą (klap-klap).
Od tego czasu jest ok. 15 sek. na przyuczenie nadajników.
Kierujemy pierwszy nadajnik w kierunku odbiornika i przyciskamy 3 razy w czasie krótszym niż 1.5 sekundy. Po trzecim razie zamek powinien się zamknąć i otworzyć , a lampka kontrola zgasnąć na ok. 10 sekund. Dla drugiego nadajnika powtarzamy tą samą procedurę.
Jeżeli przyuczanie nie powiedzie się, powtarzamy wszystko od początku, rozpoczynając od wprowadzenia kodu.

Może być jednak tak, że nadajniki są uszkodzone, lub ich układy "zgubiły" część kodu, wówczas nie ma szans na przyuczenie ich ponownie do układu. Kupno innego, używanego PLIP'a nie ma sensu, bo nie przyuczy się on do układu zamontowanego w naszym aucie, a koszt sprowadzenia przez ASO jednej płytki nadajnika, która zostanie zaprogramowana do naszego ECU to ok. 400 zł :( - dodatkowo należy i tak go przyuczać.

Można próbować zakupić cały układ z dobrymi nadajnikami, ale tylko w komplecie z komputerem samochodu, bo tam jest zapisany kod odblokowujący, lub za ok. 200 zł zamontować niefabryczny alarm z dwoma pilotami i oddzielnym immobiliserem, już nie na podczerwień, ale radiowy.
Rozwiązanie tańsze i bardziej praktyczne, gdyż układy radiowe mają większy zasięg, a i tak będą współpracowały z centralnym zamkiem :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-02-09, 21:33    

Dziękuję Arku za pouczenie. Myślałem że w obu wersjach jest podobny układ. Osobno immo i osobno centralny.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-09, 21:46    

Troszkę inaczej jest w PHI, bo w PHII są podawane już 2 kody odblokowujące : jeden blokady alarmu i drugi blokady zapłonu.
W przypadku PHI jest to troszkę uciążliwe, szczególnie dla osób instalujących niefabryczny alarm, lub sterowanie centralnego zamka, bo bez dezaktywacji immo w ECU, i tak nadal muszą korzystać z 2 nadajników - jeden od centralnego, drugi od immobilisera, jeżeli nie został on wyłączony.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-09, 22:32    

Ale mowa tu o jakich nadajnikach? Bo nie rozumiem? W Megance miałem właśnie tak jak AREK mówisz,że immobilizer połączony z centralnym zamkiem,czyli tak jak w mojej PHI.
Poprzedni właściciel coś mówił,że mu się przez mrozy popsuł centralny zamek i dlatego musiał odblokować immobilizer.
Czytalem już instrukcję na forum jak zaprogramować kod immobilizera, ale nie wiem jak go znowu odblokować/odlączyć wrazie problemów...
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-09, 22:42    

Chodzi o nadajnik w kluczyku.
Immo możesz odblokować jedynie programowo (podłączenie samochodu do komputera diagnostycznego), a to się wiąże z wizytą u osoby posiadającej taki sprzęt, lub z wizytą w ASO.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-09, 23:42    

No to mam teraz dylemat :zdegustowany:
Bo jak wklepię kod, a tu się okaże,że coś będzie nie tak. Możę jeszcze to przemyslę ehh
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-10, 23:38    

Coś mi się jednak wydaje, że nie ma co myśleć ;) Jeżeli kontrolka miga, a samochód daje się uruchomić, to prawdopodobnie masz zdezaktywowany (wyłączony) fabryczny immobiliser, a sterowanie centralnego uszkodzone i pewnie to było powodem wyłączenia immo. Tak prawdę mówiąc, to może i lepiej, bo ten sposób zabezpieczenia przysparza więcej kłopotów użytkownikowi auta, niż potencjalnemu amatorowi dostania się do wnętrza, lub nawet prze parkowania samochodu ;)
Jeżeli masz niedziałający centralny z pilota, wyłączony fabryczny immobiliser, to zapewne też nie działa fabryczny alarm.
W takim przypadku rozsądnym i mniej kosztownym rozwiązaniem jest założenie jakiegoś prostego i tańszego alarmu, który będzie sterował centralnym i posiadał własne immo, a jako dodatkowe zabezpieczenie zawsze można zrobić za pomocą ukrytego przełącznika, którego umiejscowienie jest znane wyłącznie właścicielowi :)
Niepopularne rozwiązania są zazwyczaj najlepsze. Migającą kontrolkę można po prostu odłączyć na płytce wskaźników, lub wykorzystać jako kontrolkę zamontowanego, innego alarmu, ale to powinien zrobić już instalator, jeżeli elektronika nie jest Twoim hobby :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16