Wysłany: 2010-03-18, 16:58 jak reanimować wyłączony immobilizer
Witam, któregoś dnia zgasiłam swoją SAFRANKĘ i już nie odpaliłam jej dosłownie po 5-iu minutach. Elektryk odłączył immobilizer. I auto jeżdzi, ale po pewnym czasie doszłam do wniosku,że prawdopodobnie przyczyną jego popsucia było to,że w wyłączniku wycieraczek popsuł się przełącznik od komputera Czy to możliwe,że ten przełącznik rozkodował mi immobilizer? i czy samemu można cofnąć to co zrobił elektryk tak by immobilizer działał. POZDRAWIAM
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-18, 17:52
Sam popsuty przycisk wyboru trybu wyświetlania komputera nie ma wpływu na uszkodzenie immobilisera. Musiało by być spełnionych kilka warunków, które stosuje się przy awaryjnym wprowadzaniu kodu odblokowującego immo, do którego jest ten przycisk wykorzystywany, ale to mało prawdopodobne.
Nie wiemy co zrobił elektryk, więc ciężko wyrokować, czy można to samemu przywrócić ?
Nie napisałaś, jaki posiadasz samochód - PHI, czy PHII i z którego roku ?
W PHI immo jest połączone z centralnym zamkiem, natomiast PHII (w wersji na podczerwień) w kluczyku ma cewkę immobilisera z pętlą magnetyczną przy stacyjce.
Witam mam SAFRANKE PHI z 1994 2.2Si 12v
(J7TS761) z początku roku. Wiem, że to dziwnie wygląda, ale obie usterki powstały w tym samym czasie. To znaczy najpierw miałam problem z przyciskiem kompa ciężko przełączał wskazy, a kiedy już prawie wcale przełączenie nie było możliwe to immo uniemożliwiło odpalenia safranki. Rozebrałam i naprawiłam przełącznik dopiero po odłączeniu immo. Pozderawiam
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-22, 23:14
Jeżeli elektryk zdezaktywował immobiliser za pomocą kodu, to można próbować przywrócić jego działanie samemu.
W tym celu należy :
- otworzyć samochód przy pomocy plipa (pilota)
- włączyć zapłon na 5 sekund - w tym czasie komputer wtrysku zapisuje kod
- zamknąć i otworzyć zamki za pomocą plipa
- włączyć zapłon, kontrolka wtrysku powinna migać przez 5 sekund, następnie świecić ciągle i zgasnąć.
Blokada powinna być aktywna. Aby to sprawdzić należy:
- wyłączyć zapłon
- siedząc w samochodzie zamknąć zamki za pomocą pilota
- włączyć zapłon
- kontrolka wtrysku powinna migać sygnalizując aktywną blokadę, a silnik nie powinien dać się uruchomić.
Jeżeli elektryk zdezaktywował układ w inny sposób, to pozostanie Ci udać się do niego, aby przywrócił jego działanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach