sprawadzilem ten czujnik przy wylaczonej stacyjce-sa tam 2 kabelki: zolty grubszy i czerwony cienszy. Na zadnym nie bylo napiecia, wiec podalem plus na 1 i 2 kabelek. Na zoltym nic sie nie stalo a na czerwonym pstrykal przekaznik. Czy dobrze mysle zeby podac plus na stale do zoltego kabelka? Pamietajcie ze wentylator sie wlacza ale TYLKO jak stacyjka wylaczona, dlatego w korkach sie grzeje, dlatego podejrzewam ze czujnik dziala tylko nie ma napiecia podczas jazdy. Wychodzi na to ze zolty kabelek powinien doprowadzac prad do czujnika, czujnik zamyka obwod, czyli podaje plus na czerwony kabelek, czerwony kabelek uruchamia przekaznik, a ten z kolei wlacza wiatrak. A moze podlacze czerwony kabelek (plus) bezposrednio pod wiatrak? Po cholere wogole tam ten przekaznik...
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-07, 11:54
Przekaźnik jest po to, żeby wyłączał się wentylator kiedy temperatura cieczy chłodniczej spadnie i wydaję mi się, że też ma znaczenie kiedy wyłączysz silnik a jest zbyt gorący to po wyłączeni zapłonu wiatrak i tak chodzi przez kilka minut, oczywiście można podłączyć to na krótko ale wtedy wentylator będzie chodził cały czas, tak kiedyś miałem zrobione w R11.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-07, 14:43
Sprawdź napięcie na czujniku przy chłodnicy, przy włączonej stacyjce. Jeżeli napięcie będzie, to może oznaczać, że ktoś włożył zły przekaźnik, który zwiera styki podając zasilanie na wentylator przy odłączeniu napięcia cewki przekaźnika ( czyli jak przekaźnik dostaje napięcie, to rozwiera obwód).
W Safrane wentylator pracuje tylko przy włączonym silniku, a nie przy włączonym i wyłączonym, jeżeli temperatura jest zbyt wysoka.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-08-07, 15:22
Arku, nie jest to prawda do końca. Wentylator pracuje na wlaczonym silniku, silnik gaszę - wentylatory pracują dalej aż ochłodzą czynnik.
Drugi przykład to wentylatory się wyłączyły, silnik gaszę i za chwilę wentylatory znowu się włączają (pompa nie pracuje a ciecz się nagrzewa od siebie, bo była schłodzona tylko w chłodnicy) aż schłodzą czynnik.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-07, 21:14
Darek, tak miałem w Lagunie. W Safi 2.2i bez klimatyzacji wentylator nie chodził po wyłączeniu stacyjki. Tak samo mam w obecnej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach