Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z nadmuchem...
Autor Wiadomość
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-12-26, 15:15    Problem z nadmuchem...

Witam!

Dzisiaj rano po odpaleniu samochodu poczułem niewielki zapach spalenizny. Po chwili zorientowałem się, że nie działa nadmuch. Spróbowałem jeszcze raz odpalić, usłyszałem dźwięk załączania (taki jak zawsze), ale wentylator nie startował. Po chwili wspomniany dźwięk się powtórzył, a ustawione na maxa obroty na panelu sterownia stopniowo spadły aż do zera. Od tego momentu panel już nie reaguje na zwiększenie obrotów, a tym samym nie załącza dmuchawy. Opisana sytuacja powtarza się po każdym odpaleniu samochodu.
Co może być tego przyczyną?
Dodam, że przedwczoraj umyłem samochód przy pracującym silniku i włączonym nadmuchu na szybę. Więc klapa pod osłoną podszybia była otwarta. Uszczelka pod osłoną nie przylega idealnie, zatem możliwe jest że przez otwartą klapę dostała się woda do silnika i zablokowała go? Przedwczoraj nie było mrozów, a od wczoraj 6 stopni poniżej zera.
Pomocy!! Za dwa dni wyjeżdżam w długą trasę!!!
Pozdrawiam!!!
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
Ostatnio zmieniony przez daniels_85 2010-12-26, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-12-26, 17:41    

daniels_85 napisał/a:
Uszczelka pod osłoną nie przylega idealnie, zatem możliwe jest że przez otwartą klapę dostała się woda do silnika i zablokowała go?

Raczej nie a jeżeli już to w bardzo małych ilościach, które bardzo szybko zostały by rozwiane przez pęd wirującego powietrza. Otwór od wlotu powietrza oprócz kratki/filtra przeciwpyłkowego jest jeszcze przykrywany wyprofilowaną plastikową foremką :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-12-26, 18:28    

Rzeczywiście trudno, żeby dostała się tam woda.

Czy dostęp do tej kostki jest jakoś utrudniony? Jeśli to rzeczywiście kostka, to jak się zabrać do jej wymiany (tego nigdy nie robiłem)?
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-12-26, 22:13    

Jak nie zobaczyłeś białego dymu wydobywającego się z kratek nadmuchu, to raczej silnik powinien ocaleć ;)
Zdemontuj wygłuszenie piankowe nad nogami pasażera (pod poduszką AirBag - jeden wkręt) i dostaniesz się do kostki silnika wentylatora - chwytasz ją z 2 stron przy węższych krawędziach, naciskasz zabezpieczenia i wyciągasz.
Jak się zabrać ?
Przewód doprowadzający do kostki jest z delikatnym zapasem długości. Obcinasz stara kostkę, a nowe konektory zaprawiasz według wzoru tej starej i wciskasz w nową kostkę.
Warto sprawdzić też stan pinów w płytce wentylatora. Wówczas należy odkręcić cały wentylator - dodatkowe wkręty zobaczysz, jak zanurkujesz pod niego na plecach ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-12-26, 23:05    

No to czuję, że jutro czeka mnie fajna przygoda. -10 stopni, a ja w pozycji leżącej pod deską rozdzielczą :)
Jak już zrobie napisze co jak. Pozdro :oczami:

[ Dodano: 2010-12-27, 13:57 ]
Okazało się, żę to nie kostka, tylko uzwojenie w silniku dmuchawy. Zostawiłem do naprawy. Koszt: tranzystory 15zł/szt (max 4szt.), uzwojenie max 50zł i 40 zł rozebranie i złożenie dmuchawy (podobno skomplikowany zabieg). Dobrze chociaż, że demontaż dmuchawy banalny.

[ Dodano: 2011-01-04, 21:06 ]
Dmuchawa sprawna :)
Całkowity koszt naprawy 90zł. Uzwojenie było całe. Okazało się, że poprzedni właściciel coś kombinował, lutował. Efekt: pęknięta płytka i popalone parę rzeczy.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Wyczyściłem przynajmniej dmuchawę (a było co wyrzucić), no i nadmuch działa teraz efektywniej :)
Pozdrawiam!!!
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15