Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z odpalaniem Z7X 722/723
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-01-14, 11:07    Problemy z odpalaniem Z7X 722/723

Znalazłem na forum oprogramowania CDIF/2 taką informację :) być może komuś z posiadaczy fałek się przyda :)

Sebcio napisał/a:
Rysio napisał/a:
Witam Dziekuję za informację , już podeje dalsze silnik 93r. poj.2975 benz.Czy ten silnik posiada wyłącznik termiczno- czasowy.
Nie ma wtryskiwacza rozruchowego.
Ma trzy czujniki termiczne.


To najpewniej silnik Z7X 722/723, w zasadzie to samo co ZPJ w Peugeocie 605 czy Citroenie XM. Silnik ma jeden czujnik termiczny, pozostałe dwa to czujnik wskaźnika temperatury silnika i czujnik lampki ostrzegawczej temperatury płynu.

Ten silnik nie ma przepływomierza, masę powietrza oblicza komputer na podstawie temperatury powietrza i podciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik temperatury chłodziwa znajduje się po lewej stronie przedniej głowicy - patrząc na silnik po podniesieniu maski.

Z własnego skromnego doświadczenia wiem, że przyczyna często leży w "padającym" module zapłonowym. Po nagrzaniu się moduł przestaje działać i nie ma iskry. Ponieważ w tym silniku jest rozdzielaczowy układ zapłonowy, stąd jeden tylko moduł i jedna cewka.

Warto więc sprawdzić po nagrzaniu, gdy wystąpią takie objawy, czy jest iskra. Nie wiem jak teraz, kiedyś nowy moduł kosztował średnio 100PLN. Mocowany jest zwykle na kawałku blachy która odprowadza ciepło - niestety czasami to odprowadzanie jest za słabe i moduł przegrzewa się. Na przyszłość pomaga zamocowanie go z tym kawałkiem na grodzi przedniej lub innym większym, nie nagrzewającym się kawału blachy.

Proszę sprawdzić i dać znać, co było przyczyną :)

Odpowiedź:

Rysio napisał/a:
Panowie w 100% mieliscie rację.W Renault Safrane był uszkodzony czujnik termiczny. Po jego wymianie silnik już nie gaśnie.
Serdeczne Dzięki za pomoc. :D

Pozdrawiam Risio




Źródło: http://forum.cdif2.com/
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16