Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:17
Darek napisał/a:
1700 złotych trzy lata temu więc na pewno się zwróciła
A co to za okres zwracania się, miałem R11 instalacja wtedy kosztowała mnie 1200zł zwróciła się po pół roku. Na zwrot kosztów instalacji nie ma co patrzeć bo założysz sobie sekwencję do Dodge Caravana nawet tego 2.4 w automacie i o wiele szybciej Ci się zwróci bo więcej będzie palił.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 99
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: DC
Wysłany: 2009-01-07, 17:17
Goalkeper napisał/a:
mSamer napisał/a:
no ale koszty paliwa
No koszty jednak przemawiają za 2.2dT prosta algebra:
2.2dT w mieście na 100km - 8l x 3,39zł = 27,12zł
2.5PB w mieście na 100km - 14l x 2,15zł = 30,10zł
chyba w Warszawskich korkach- mnie w ASB wychodzi 12 w Wawce...
2.2dT w trasie na 100km - 6,5l x 3,39zł = 22,35zł
2.5PB w trasie na 100km - 12l x 2,15zł = 25,80zł
Żartujesz ? przy 4 osoabch na pokładzie i 160 non stop i kupie tirów - czyli kręcenie na 3 do 160 - 11.... mniej niż 9,5 nie pali ale wiecej niz 11 też sie nien daje w polskich warunkach...
Więc co tutaj przemawia za kosztami paliwa na korzyść 2,5 ?
Wszystko kolego - chociażby to że to jedyna niepsująca się Safi... z niezniszczalnym aluminiowym motorem by Volvo Sweden i niezniszczalną ASB by Toyota.
Goalkeper napisał/a:
Do tego przy PB z LPG trzeba mieć tą 1/4 zbiornika PB co by się pompa nie zatarła i żeby się czasami nie trzeba było zatrzymać w szczerym polu i lecieć z kanistrem na najbliższą stację.Dodatkowo co roku 60zł więcej za przegląd pojazdu czyli w dieslu masz prawie 20l paliwa i jedziesz przez około 330km
Bzdura - się pompę odłacza na trasie i tyle... po kłopocie. podobnie z zasilaniem wtrysków. A z resztą można miec to paliwo - raz sie kupi i juz.
Nie wziąłeś pod uwagę jednego - OSIĄGÓW.....Jakby tam było ze 1250 kucy i odpowiedni moment to ok, ale sorki 2.2 dti jeżżdi jak 2.0 w benzynie. Jak miałem 2.0 PH I to w PIKURZE była PH II 2.2 Dti... i nie raz żesmy sie cieli i łeb w łeb było, a to mół był jak 150
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-07, 17:17
no powiem tak, dieslem jezdze i naprawde nie narzekam,z tym ze jest to 2.1 dT i brakuje mi mocy, koszty spalania i eksploatacji sa naprawde niskie( ale to przyspieszenie... szkoda gadac...) dlatego biore pod uwage ta benzynke, roznice w spalaniu nie sa duze a ja sporo jezdze wiec koszt instalacji napewno szybko by mi sie zwrocil, a nie wiecie jak to jest z autami z holandii ktore mają fabryczny gaz??? ja napewno samochodu nie bede kupowal w polsce, jesli zdecyduje sie na diesla to bez problemu znajde we francji w dobrym stanie,a jesli benzyna to poszukam po calej europie
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:18
ARCADIO napisał/a:
Nie wziąłeś pod uwagę jednego - OSIĄGÓW.....Jakby tam było ze 1250 kucy i odpowiedni moment to ok, ale sorki 2.2 dti jeżżdi jak 2.0 w benzynie. Jak miałem 2.0 PH I to w PIKURZE była PH II 2.2 Dti... i nie raz żesmy sie cieli i łeb w łeb było, a to mół był jak 150
A kolega chyba nie wziął pod uwagę, że takimi samochodami się nie ściga tylko lansuje bo to limuzyny są a nie bolidy. Kup sobie jakieś porządny silnik o mocy 400KM i zrób z siebie wieśniaka montując LPG.
mruczek, tutaj cały czas mowa o 2.2dT a nie 2.1DT a to już spora różnica w mocy
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Moim zdaniem w Safrankach silniki diesele powinny mieć pojemności 2.5 (170km)(jechałem ostatnio tysiąc km nową Navarą z takim silnikiem i powiem wam..daje kopa..), lub też 3.2 190km, to już w safrance pięknie by się spisywało. Duuuży moment i automat i mamy prawdziwą wgniotkę w fotel. Dlatego wracając do tematu: 2.5 20v najlepszy motor w benzynie i żadnego LPG, bo silnik go nie lubi Wink
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:19
Arcadio napisał/a:
czyli kręcenie na 3 do 160
Teraz koledzy na forum będą wiedzieć od kogo nie kupować samochodu, co za idiota kręci silnik na 3 do 160km/h ?. I jeszcze raz przypominam to nie są bolidy wyścigowe.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Jak miałem 2.0 PH I to w PIKURZE była PH II 2.2 Dti... i nie raz żesmy sie cieli i łeb w łeb było, a to mół był jak 150
Ta w PIKURze phII 2.2 DT to była moja Szafa (wtedy Dextera), czyż nie?
Akurat miałem okazję jechać 2.0 phI - jest faktycznie lepsza ale tylko na starcie, bo ma dłuższą 1 i 2 od diesla.
Ale od 3 biegu już 2.0 nie ciągła tak dobrze (no chyba, że kręcona do odcięcia, ale przecież nie Safrane nie kupuje się do ścigania, tylko dla komfortu!!!)
Nie mówiąc już o elastyczności - jadąc na 5 biegu 70 km/h wciskając gaz w dechę, silnik się dusił i bez redukcji ani rusz. A przy 2.2 DT przy 80 km/h na 5 biegu można swobodnie wyprzedzać.
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 47 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2009-01-07, 17:23
Robson napisał/a:
... i żadnego LPG, bo silnik go nie lubi Wink
Bo niby czemu? Ja nie mam zastrzeżeń - tylko dbać i się cieszyć z eksploatacji.
Przypomnę, że nawet VOLVO montowało fabryczne instalacje do tego motoru (nawet z TURBO) i przebiegi spokojnie sięgały 500 tys. km.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-07, 17:24
Witam
Panowie zawsze rozmowa o wyższości ON nad LPG nie ma sensu i nie raz kończy się awantura z obu stron. Każdy będzie chwalił swoje i tyle. Cena obu paliw skacze z miesiąca na miesiąc i w każdym rejonie Polski jest inna. Przedstawię to na Swoim przykładzie i danych z dnia wczorajszego bo tankowałem auto:
2.2dT w mieście na 100km - 8l x 3,39zł = 27,12zł
Moje 2.5PB w mieście na 100km - 13l LPG x 1,72zł = 22,36zł
2.2dT w trasie na 100km - 6,5l x 3,39zł = 22,35zł
Moje 2.5PB w trasie na 100km - 11l LPG x 1,72zł = 18,92zł
Widzicie ze oszczędność jest większa niż na ON. Każdy jak będzie chciał to przedstawi swoje racje, trzeba je wysłuchać, przeanalizować i samemu podjąć decyzje czym się chce jeździć. Ja nie ukrywam ze jestem zwolennikiem LPG i wychodzę z założenia ze należy dobrze zainwestować w instalacje gazu to później nie ma się żadnych problemów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach