Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-21, 14:20
Darek napisał/a:
Taka ciekawostka, według programu kompletny silnik do mojego auta kosztuje drobne 19 000 złotych netto
To i tak cacy Ja na pytanie o koszt rury kolektorowej do mojego silnika otrzymałem odpowiedź około 1300zł słownie tysiąc trzysta złotych I teraz pytanie jak oni to wyceniają, silnik jest jednostką mechaniczną i wieloelementową a rurka zwykła rurka ze złączem elastycznym 20 takich rurek i mamy silnik Dodam, że mając R25 sprawdzałem cenę katalizatora i tutaj uwaga koszt 25 000 PLN
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 15:27
Spróbuję wkleić kilka obrazków...
Powyżej, tabliczka na silniku. Musiałem strasznie popsuć kontrast, ale cyferki dają się odczytać. U góry, jak widać, numer katalogowy. Pod spodem numer silnika (tak przynajmniej głosi tabliczka ). W ostatniej, trzeciej linijce, częściowo zasłonięty typ silnika - N7UA700.
Numer silnika, jak widać, zaczyna się na literę A, ale to chyba lekka podpucha - w typie silnika też jest litera A, wstawiona jak coś w rodzaju spacji (jest to możliwe?). Wyjaśnię, dlaczego tak mi się pomyślało. Otóż, numer silnika bez tej litery - po prostu 83311 - jest już dla dialogys akceptowalny. Daje to datę produkcji silnika w drugiej połowie roku 1996.
Tu, u góry tabliczka owalna - na samochodzie...
...a poniżej, ta sama tabliczka wg dialogys, po wpisaniu numeru fabrycznego pojazdu - S025444. Wszystko pasuje.
A tu, pod spodem, próba wpisania do dialogys wspomnianego powyżej numeru fabrycznego - jak widać, jest akceptowany. Po porównaniu go z zakresami numerów z poszczególnych miesięcy, wyszła mi data produkcji w czerwcu 1997 - co całkiem pasuje do daty pierwszej rejestracji.
Głupio mi, bo się tu mądrzejsi ode mnie wypowiadali, ale mam wrażenie, że rozgryzłem te numerki.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-22, 22:25
Tak mi się coś zdawało, odnośnie tej litery A w moim numerze silnika... Oczywiście, ona coś oznacza Według znanej tu zapewne wszystkim (mnie od niedawna też ) strony http://www.bba-reman.com/...mergency_recode , A na początku numeru oznacza, że silnik wyprodukowano w Portugalii (Setubal/Guarda) - a samochód (litera S na początku numeru fabrycznego) pochodzi z Sandouville, we Francji.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 53 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-23, 02:02
mi, nie wiem jak ja spojrzałem w swój dialogys ale faktycznie jest jak piszesz. To na owalnej tabliczce to oczywiście numer fabryczny pojazdu a nie silnika jak próbowałem Ci wmówić. Zgubiło mnie też to, że napisałeś iż nie wchodzi numer Twojego silnika z literą na przodzie a u mnie bez problemu się wpisał.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-23, 10:20
W każdym razie, cieszę się:
- że problem został rozwiązany
- ze nie zostałem od początku uznany za wichrzyciela, podważającego uznane autorytety
Swoją drogą, tabliczka z numerem silnika umieszczona jest uroczo. Renault potrafi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach