Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-04-22, 22:02 wentylatory chłodnicy nie startują
Witam, mam problem z wentylatorami chłodnicy.
Temperatura już kilka razy doszła mi do 3/4 skali, zbijam ją wtedy przez danie max temp na klimatroniku i otwieranie okien, ponieważ nie startują mi wentylatory.
na klimatroniku ostatnio pojawił się błąd 7d po lewej (z tego co się nie mylę), ale zniknął.
sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki od wentylatorów (te które są przy chłodnicy, w puszcze, sztuk 3).
podłączyłem wentylatory na krótko mostkując przekaźniki i działają.
nie wiem czy czasem nie jest walnięty ten czujnik
jego rezystancja jest dość duża, bo są to już mega omy.
jednakże nawet po odpięciu od niego wtyczki nic nie rusza, próbowałem mostkować piny od wtyczki w każdej konfiguracji, ale nic to nie dało.
Chciałem sprawdzić jaki są wartości rezystancji w drugiej szafie, bo ojciec ma taką samą, ale tam tego czujnika nie ma....
czy ktoś orientuje się co steruje wentylatorami? chodzi mi o to skąd wychodzi sygnał sterujący przekaźnikami, bo w pierwszej safranie która kiedyś była w rodzinie przetarł się przewód w okolicach lewego reflektora i też nie działały.
sprawa dość pilna bo przez niesprawny korek tak mi wzrosło ciśnienie, że zaczęło mi wywalać płyn gdzieś w okolicach nagrzewnicy. Korek już wymieniony, mam nadzieje, że układ sam się uszczelnił po spadku ciśnienia.
Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2011-04-24, 14:10
kolego miałem podobne [takie same obiawy] co zrobiłem ponieważ miałem nowy czujnik temperatury wymieniłem -kupisz za 100 wentylatory chodziły temperatura rosła mniej ale wkorku potrafiła dojść prawie do 3 kreski -wymieniłem termostat -lepiej ale jeszcze nie to w końcu nie wytrzymałem nerwowo i zdemontowałem cały układ chłodnic przeczyściłem chłodnice wody I TYLE SYFU CO BYŁO W ŚRODKU TO NA OCZY NIE WIDZIAŁEM-złożyłem wszystko do kupy zalałem płynem[tylko nie borygo] odpowietrzyłem i teraz mogę stać w korku nawet i godzine temperatura nie podchodzi powyżej 2 kreski . jeśli nie chodzą wentylatory zakładając że są sprawne to na 99% czujnik - wymień czujnik ,sprawdż masowanie przewodu przy wiązce,oraz czy nie zaśniedziały styki wiązki i przekażników powodzenia
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-04-24, 20:08
problem naprawiony.
uwalony był przewód +12V połączony na stałe z cewkami przekaźników. Poprowadziłem nowy i hula.
wentylatory nie załączały się nawet przy włączeniu klimy, ani przy mostkowaniu termowłącznika w chłodnicy.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-02, 20:57
uzwojenia cewek przekaźników zasilone są +12V na stałe, nawet jeśli nie ma kluczyka w stacyjce. Jakby spojrzeć na kostkę zasilającą wentylatory, która znajduje się pod lewym reflektorem to jest to przewód żółty, który to w połowie wiązki rozwidla się na 3 pojedyncze, które to każdy z osobna zasila inny przekaźnik. Rozwiązanie moim zdaniem nie trafione, ponieważ u mnie przewód skorodował własnie na tym łączeniu 1na3 (wystarczyło lekko pociągnąć za oba końce aby rozerwać połączenie), przez co musiałem sporo rozebrać.
Wystarczyło porobić mostki już w puszcze przekaźnikowej i w razie awarii można by to szybko naprawić, a tak to proszę popatrzeć....
z tego co zauważyłem to w wyniku tego, że termowłącznik jest przy chłodnicy (u dołu) a pomiar do kontrolki w pulpicie jest w okolicy nagrzewnicy to można odnosić wrażenie, że wentylatory się za późno włączają, ale wynika to z różnych temperatur płynu w tych dwóch miejscach.
co do działania całego "systemu"
to jak już pisałem termowłącznik zwiera masę (czarny przewód) do jednego lub(/i) drugiego z przewodów które do niego dochodzą i lecą do drugiego końca uzwojenia cewki przekaźnika.
(w tym miejscu nie pamiętam do końca czy robocze są na plusie czy na masie, raczej na masie, czyli tak jak napisane poniżej)
2 grube czerwone przewodu idą bezpośrednio do wentylatorów (+12V). Styki robocze przekaźnika zamykają obwód wentylatorów (załączają masę).
Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-05, 18:04
Witam wszystkich. mam takie pytanie jeszcze czy ta brązowa kostka z pięcioma pinami co się łączy ją za lewą lampą dalej leci do bezpieczników. i jeszcze bo kupiłem teraz tę używaną czrną puszkie ale tam są dwa styczniki tylko i brązowy przewód się rozchodzi w środku na trzy przewody . u mnie na tej brązowej kostce o której pisze nie ma wogule prądu jest coś nie tak z tą instalacją i za co jest odpowiedzialny trzeci stycznik. Pozdrawiam.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-05, 21:26
zrób zdjęcie wiązki i wrzuć
jak są 2 styczniki i nie ma miejsce na 3ci to masz chyba wiązkę do wersji bez klimy
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-05, 21:51
Należy brać też pod uwagę fakt, że w niektórych wersjach przekaźniki sterowane są "masą", a nie plusem. O ile dobrze pamiętam, to w PHI odpowiada za to moduł sterowania wentylatorów umieszczony nad nogami pasażera w tunelu mieszalnika powietrza.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-05, 21:56
schematy którymi się posługiwałem były od jedynki i tam było sterowanie plusem, u mnie w ph2 2.2dt było masą + termowłącznik.
jak pokaże wiązkę to będzie wiadomo czy jest wtyczka do termowłącznika, no chyba, że dostał inna, która nie pasuje do jego auta to tylko namiesza....
na razie to nie wiadomo czy klima nawet jest...
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Ostatnio zmieniony przez wazzabii 2011-06-05, 21:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach