Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
wentylatory chłodnicy nie startują
Autor Wiadomość
mundek28
Użytkownik

Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-05, 23:45    

jest klima i wtyczka do termo wyłącznika myśle żę też sterowane jest masą. ale do czego jest ten trzeci stycznik.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-05, 23:55    

O ile się nie mylę i dobrze pamiętam, to wentylatory włączają się równolegle lub szeregowo w zależności od potrzeby i temperatury (dwa biegi), natomiast przy załączeniu klimatyzacji włącza się od razu jeden, bez względu na temperaturę silnika (załącza się aby chłodzić skraplacz - chłodnicę klimatyzacji) i prawdopodobnie nim steruje ten trzeci przekaźnik.
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-06, 00:17    

tak jak kolega wyżej napisał, trzeci stycznik jest od włączania wentylatora gdy chodzi klima
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
mundek28
Użytkownik

Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-06, 22:16    

dziś ten od klimy zrobiłem załącza się ładnie i wyłącza a na tych drugich nie mam plusa muszę chyba rozebrać wiązkę całą rozebrać i sprawdzić nie mam jeszcze pżewodów do sygnałów dżwiękowych . to ta szara wtyczka z dwoma pinami koło lewego kierunku.

[ Dodano: 2011-06-08, 14:37 ]
Witam. czy ktoś może mi napisać na którym pinie ma być plus w tej wiążce do styczników co uruchamiają wentylatory. ja mam tylko plus na czujniku co włącza wiatrak od klimy i działa to dobrze. i mam minus na termowyłączniku od chłodnicy. i nie mam plusa do nich na którym pinie i koloru kostce ma być plus ?. pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-06-08, 17:53 ]
nie wiem już sam co u mnie steruje tymi pżekażnikami minus cz.y plus. tam się rozchodzą z jednego brązowego na trzy i z masy tego czarnego grubego też rozchodzą się trzy czarne. nie wiem ale mi się wydaje jakby te dwa czujniki były w jakiś sposób ze sobą powiązane.
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-08, 17:09    

sprawdź na przekaźniku który PIN odpowiada za +12V na cewce elektromagnesu, spójrz w którą dziurę wchodzi ta nóżka i wtedy będziesz wiedział jaki kolor przewodu, u mnie był to żółty, brązowa kostka.

Najlepiej posprawdzaj ciągłość połączenia buzzerem, od kostki po puszke z przekaźnikami, kolory się nie zmieniają w środku ;)

p.s.
jak pisałem, jeśli bezpieczniki sprawne, a raczej sprawne bo na jednym przekaźniku na cewce elektromagnesu masz +12V to oznacza, że uwalony jest przewód, prawdopodobnie na rozwidleniu 1 na 3.

Na kostce będzie zapewne napięcie, tak jak ma być...
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Ostatnio zmieniony przez wazzabii 2011-06-08, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mundek28
Użytkownik

Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-08, 18:43    

witam . właściwie chodzi o to ze nie mam na żadnej kostce 12 wolt tylko wtedy na tym styczniku jak włączy się klimę. myślę że jakiś plus powinien być i chciałbym wiedzieć na której kostce pod jakim pinem. jak podłącze napięcie od stycznika to jest na brązowej jak z czoła patrząc na dole po lewej stronie .
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-08, 18:57    

moja rada

sprawdź na przekaźniku (jest legenda) który pin jest od + cewki elektromagnesu.
wtedy wiesz jakiego koloru przewód ma być pod napięciem 12V

następnie otwierasz brązową kostkę i sprawdzasz czy w niej na tym przewodzie jest +12V (na stronie od skrzynki bezpiecznikowej rzecz jasna), jeśli jest to przedzwaniasz przewód od kostki do skrzynki z przekaźnikami. Jak nie dzwoni to uwalony przewód.

Przedzwaniaj do każdego gniazda przekaźnika (do + cewki elektromagnesu). Na tym pojedynczym co pisałeś, że działa powinno piszczeć, że jest przejście.

mówić nie muszę, że drugą sondę (COM) masz cały czas na masie? (gdy robisz pomiar napięcia)
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
mundek28
Użytkownik

Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-08, 19:39    

tak robiłem w jednym styczniku jest brązowy w drugim żuty przedzwaniałem są w kostce rozpiętej jest napięcie. ale chodzi o to że w tej kostce od strony auta na żadnym pinie nie ma napięcia i chciałbym wiedzieć właśnie na którym pinie ma być napięcie 12v.
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-08, 19:55    

napisz to jeszcze raz punkt po punkcie bo nie rozumiem, używaj znaków interpunkcyjnych...

tutaj schemat do wersji z klima


_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
mundek28
Użytkownik

Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 36
Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-09, 19:44    

http://www.fotosik.pl/pok...bd79b26f31.html

Witam. Padał deszcz więc sprawdziłem jeszcze raz i zrobiłem zdjęcie. Moim zdaniem jest poważna usterka. na wszystkie trzy kostki do cewki doprowadzona jest masa od czarnego grubego przewodu. i jest cały czas. A plusa nie ma na żadnej kostce 1.2.3..włączam A C. po chwili włączy się wentylator sterowany na kostce nr 2. i wtedy 12v jest też na kostce nr 1. i2.. moim zdaniem to plusowy steruje cewkami . tam pod poduszką pasażera jest biała kostka ale wyjęte są przewody i połączone na krótko jest i taka czarna puszka do niej są wpięte niebieskie kostki. może właśnie było tam sterowanie jak ktoś pisał. pomijam te grube przewody z nimi nie będę miał problemu. wyłączy się na chwile wiatrak to i napięcie zniknie. Jakieś porady od dobrych ludzi. pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16