Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-05, 23:55
O ile się nie mylę i dobrze pamiętam, to wentylatory włączają się równolegle lub szeregowo w zależności od potrzeby i temperatury (dwa biegi), natomiast przy załączeniu klimatyzacji włącza się od razu jeden, bez względu na temperaturę silnika (załącza się aby chłodzić skraplacz - chłodnicę klimatyzacji) i prawdopodobnie nim steruje ten trzeci przekaźnik.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-06, 00:17
tak jak kolega wyżej napisał, trzeci stycznik jest od włączania wentylatora gdy chodzi klima
Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-06, 22:16
dziś ten od klimy zrobiłem załącza się ładnie i wyłącza a na tych drugich nie mam plusa muszę chyba rozebrać wiązkę całą rozebrać i sprawdzić nie mam jeszcze pżewodów do sygnałów dżwiękowych . to ta szara wtyczka z dwoma pinami koło lewego kierunku.
[ Dodano: 2011-06-08, 14:37 ]
Witam. czy ktoś może mi napisać na którym pinie ma być plus w tej wiążce do styczników co uruchamiają wentylatory. ja mam tylko plus na czujniku co włącza wiatrak od klimy i działa to dobrze. i mam minus na termowyłączniku od chłodnicy. i nie mam plusa do nich na którym pinie i koloru kostce ma być plus ?. pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-06-08, 17:53 ]
nie wiem już sam co u mnie steruje tymi pżekażnikami minus cz.y plus. tam się rozchodzą z jednego brązowego na trzy i z masy tego czarnego grubego też rozchodzą się trzy czarne. nie wiem ale mi się wydaje jakby te dwa czujniki były w jakiś sposób ze sobą powiązane.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-08, 17:09
sprawdź na przekaźniku który PIN odpowiada za +12V na cewce elektromagnesu, spójrz w którą dziurę wchodzi ta nóżka i wtedy będziesz wiedział jaki kolor przewodu, u mnie był to żółty, brązowa kostka.
Najlepiej posprawdzaj ciągłość połączenia buzzerem, od kostki po puszke z przekaźnikami, kolory się nie zmieniają w środku
p.s.
jak pisałem, jeśli bezpieczniki sprawne, a raczej sprawne bo na jednym przekaźniku na cewce elektromagnesu masz +12V to oznacza, że uwalony jest przewód, prawdopodobnie na rozwidleniu 1 na 3.
Na kostce będzie zapewne napięcie, tak jak ma być...
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Ostatnio zmieniony przez wazzabii 2011-06-08, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-08, 18:43
witam . właściwie chodzi o to ze nie mam na żadnej kostce 12 wolt tylko wtedy na tym styczniku jak włączy się klimę. myślę że jakiś plus powinien być i chciałbym wiedzieć na której kostce pod jakim pinem. jak podłącze napięcie od stycznika to jest na brązowej jak z czoła patrząc na dole po lewej stronie .
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-08, 18:57
moja rada
sprawdź na przekaźniku (jest legenda) który pin jest od + cewki elektromagnesu.
wtedy wiesz jakiego koloru przewód ma być pod napięciem 12V
następnie otwierasz brązową kostkę i sprawdzasz czy w niej na tym przewodzie jest +12V (na stronie od skrzynki bezpiecznikowej rzecz jasna), jeśli jest to przedzwaniasz przewód od kostki do skrzynki z przekaźnikami. Jak nie dzwoni to uwalony przewód.
Przedzwaniaj do każdego gniazda przekaźnika (do + cewki elektromagnesu). Na tym pojedynczym co pisałeś, że działa powinno piszczeć, że jest przejście.
mówić nie muszę, że drugą sondę (COM) masz cały czas na masie? (gdy robisz pomiar napięcia)
Safrane ph: 1
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0
Wersja wyposażenia: i
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: Jelonki
Wysłany: 2011-06-08, 19:39
tak robiłem w jednym styczniku jest brązowy w drugim żuty przedzwaniałem są w kostce rozpiętej jest napięcie. ale chodzi o to że w tej kostce od strony auta na żadnym pinie nie ma napięcia i chciałbym wiedzieć właśnie na którym pinie ma być napięcie 12v.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-06-08, 19:55
napisz to jeszcze raz punkt po punkcie bo nie rozumiem, używaj znaków interpunkcyjnych...
Witam. Padał deszcz więc sprawdziłem jeszcze raz i zrobiłem zdjęcie. Moim zdaniem jest poważna usterka. na wszystkie trzy kostki do cewki doprowadzona jest masa od czarnego grubego przewodu. i jest cały czas. A plusa nie ma na żadnej kostce 1.2.3..włączam A C. po chwili włączy się wentylator sterowany na kostce nr 2. i wtedy 12v jest też na kostce nr 1. i2.. moim zdaniem to plusowy steruje cewkami . tam pod poduszką pasażera jest biała kostka ale wyjęte są przewody i połączone na krótko jest i taka czarna puszka do niej są wpięte niebieskie kostki. może właśnie było tam sterowanie jak ktoś pisał. pomijam te grube przewody z nimi nie będę miał problemu. wyłączy się na chwile wiatrak to i napięcie zniknie. Jakieś porady od dobrych ludzi. pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach