Witam, byłem tydzień temu u mechanika i ten mi diagnozował komputerowo auto, ponieważ świeci mi się service a do niego kontrolka sterowania silnikiem (ta wyglądająca jak wykres po prawej stronie).
I okazało się że nie ma żadnych błędów i problemów z silnikiem ani z jego sterowaniem, a problem jest z 2 biegiem wentylatora chłodnicy silnika.
I pytanie do was czy to możliwe żeby przezto paliły się owe kontrolki ?
a drugie pytanie gdzie szukać usterki, mechanik poprzez komputer załączał wentylator na 1 biegu i ten się kręcił a gdy załączał 2 bieg wogóle nie ruszał .
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-10-02, 15:31
u Ciebie jest inne sterowanie niż u mnie,
w moim przypadku był to termowłącznik, u Ciebie już komputer.
Przy chłodnicy, jak stoisz przed maską, to po lewej stronie na dole masz puszkę z przekaźnikami, może dostała się tam woda.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-10-02, 16:08
Miałem przy tym silniku problemy z czujnikiem odpowiedzialnym za wentylatory. Podłączenie do kompa wykazało błędy lecz NIE powodowało to zapalenia się kontrolki "błąd wtrysku"
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
i mnie dopadla choroba "stojących wentylatorów", a że skwar to i silniczyskow w safi się grzeje. Przeczytalem temat od deski do deski i to nawet pięciokrotnie ale nic z tego nie kumam.
Rozebrałem Safrankę i comogłem na szybko sprawdzić to i sprawdzilem.
Pomóżcie:)
1)W chlodnicy jest na dole wkręcony czujnik 3 pinowy, na każdym pinie mam masę...(czy tak powinno być?)
2)Do każdego z wentylatorów wpięta jest kostka 2 pinowa, na jednym pinie mam masę na drugim NIC - cisza.
Czego i gdzie Panowie szukać.
Od niedzieli wczasy a samochód się grzeje no tak to chyba ja nie dojadę nad te piękne morze
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2012-07-09, 18:40
ja posiłkowałem się schematami do ph1. Niestety w mojej ph2 było sterowanie za pomocą masy a nie plusa, do czego doszedłem po jakimś czasie.
Zakładam, że sprawdziłeś bezpieczniki (te pod kierownicą i te przy silniku, nie pamiętam gdzie są te które potrzebujesz, ale jak sprawdzisz wszystkie to nic nie zaszkodzi.
1. Sprawdź na krótko, czyli podpinając się bezpośrednio do wentylatora czy chodzi. Jak chodzi to idź punkt dalej, jak nie to spalone wentylatory.
2. Jeśli masz czujnik u dołu chłodnicy 3 pinowy, to będzie to raczej czujnik bimetaliczny, czyli dochodzi przewód z masą lub napięciem (zależy jak sterowane, tj. który obwód jest otwierany/zwierany, może być rozwierany przewód z masą lub z plusem, kiedyś używało się plusa, ale iskrzyło na stykach, dlatego teraz stosuje się raczej rozwieranie masy, u Ciebie według schematów będzie to plus tj. 12VDC (DC-direct current -prąd stały). Sprawdź czy występuje na którymś z pinów we wtyczce, jak wszędzie będzie zero to sprawdź opcją BUZZER czy jest tam przewód od masy (powinno buczeć tylko na jednym pinie - jeśli prędzej nie pokazało że na którymś występuje napięcie, robisz tak, bo to że pokazuje zero nie oznacza, że jest to przewód od masy)
3. Odepnij kostkę od tego czujnika i zmostkuj po 2 piny. zwarcia nie zrobisz, bo nie masz jak. w 2 konfiguracjach na 3 możliwe wentylatory powinny ruszyć.
4. Jak nie ruszą to wyciągnij przekaźniki (możesz je sprawdzić prędzej). Sprawdź je na stole. Ale nie tylko to czy puka po podaniu napięcia na styki cewki, ale też czy następuje zamknięcie obwodu wtórnego czyli czy zwiera styki robocze, sprawdzisz to multimetrem w opcji BUZZERa.
5. jeśli sprawne to sprawdź również gniazda w których są osadzone. Puszka jest narażona na oddziaływanie wody, a woda plus prąd to elektroliza, także może być tam kaszana. Sprawdź czy na którymś z pinów gniazda jest napięcie (przeanalizuj schemat przekaźnika to będziesz wiedział gdzie szukać)
6. Jeśli wszystko spoko to musisz zewrzeć odpowiednie piny w tej puszce, aby zamknąć obwód wentylatora (patrz schemat przekaźnika).
7. Jak ruszy to znaczy, że masz otwarty obwód na odcinku od czujnika do puszki (przerwany przewód, w pewnym miejscu z jednego przewodu robią się 2 o mniejszym przekroju, u mnie tam była usterka). Jak nie ruszy to znaczy, że jest większa kaszana, wtedy daj znać. Będziemy myśleć.
niestety nie wiem jak wygląda Twoja wiedza z zakresu elektryki, więc starałem się to wytłumaczyć dość podstawowo, jeśli dalej nie rozumiesz to rozrysuje wszystko dla potomnych.
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Ostatnio zmieniony przez wazzabii 2012-07-09, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach