Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-25, 10:35 Akumulator
No więc mam taki problem, wsiadam dziś rano do autka, a tam nawet kontrolki się nie zapalają, aku wyładowany do zera, miałem problemy z aku od jakiegoś czasu myślałem że po zimie mu to przejdzie, jednak żeby został wyładowany do zera że nawet kontrolki się nie zapalają i to po jednej nocy, bo wczoraj autkiem jeździłem, nie wiem gdzie szukać przyczyny, wymieniłem aku z drugiego autka i zobaczę do rana czy będzie to samo, tylko mam takie pytanie jaki będzie dobry aku to mojego autka? silnik 2.2 benzyna, aktualnie posiadam 45Ah to chyba troszkę za mało?
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-04-25, 11:22
kolego powylączaj wszelkie odbiorniki prądu i sprawdz czy przypadkiem cos jeszcze nie pobiera energii z aku? ładownie masz dobre?
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-25, 12:54
samochód trzymam w garażu, otwarty, mieszkam na prywatnej posesji więc się o autko nie boję, po podłączeniu drugiego akumulatora w celu uruchomienia silnika nic nie było włączone. wyłączam wszystkie odbiorniki jakie mogę i to nic nie daje, ładowanie jest dobre mam nowy alternator, możliwe że po zimie akumulator się rozwalił jak autko stało nie używane? stało w garażu ale nie ogrzewanym. a jak z napięciem do rozruchu 45Ah 350A to nie za mało do tego silnika?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-04-25, 13:19
Dialogys podaje akumulator dla Twojej wersji 60Ah.
Akumulator potrafi zamarznąć w środku. Dzieje sie tak gdy nie jest naladowany, bo oddziela sie woda od elektrolitu. Po takiej akcji nie bedzie trzymal napiecia, mozesz sprawdzic poziom i dolac wody destylowanej potem naladowac i sprawdz czy bedzie trzymal. Kiepsko to widze.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-04-25, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-25, 22:58
Daroot napisał/a:
mozesz sprawdzic poziom i dolac wody destylowanej potem naladowac i sprawdz czy bedzie trzymal. Kiepsko to widze.
Już nie ma co próbować po dolaniu wody rozrzedzi bardziej elektrolit a druga sprawa, to jak aku stał całą zimę rozładowane to tak jak pisał Daroot zamarzł, drugim skutkiem jest zasiarczenie płytek i kiedyś to się robiło tak, że wylewało się stary elektrolit, zalewało wodą destylowaną, znowu wylewało i tak kilkukrotnie żeby wypłukać płyty. Zabieg ten, jeżeli dobrze pamiętam, skuteczny był 50/50. Można podjechać gdzieś gdzie sprzedają aku i poprosić o przeprowadzenie testu jeżeli mają tester. Jak test wykaże, że aku ma zdolność rozruchową oscylującą w granicach tej nominalnej podanej na aku (parametr EN podawany w [A] amperach) to jeszcze będzie duża szansa na uratowanie go. Jeżeli sprawność będzie znacząco odbiegać to możesz sobie ten aku używać tylko i wyłącznie do zasilania CB, chodź niekoniecznie bo nie wiadomo czy przez to zasiarczenie będzie w stanie utrzymać napięcie po ładowaniu albo czy w ogóle będzie w stanie przyjmować ładunek elektryczny w procesie ładowania.
[ Dodano: 2011-04-26, 00:16 ]
ZAP podaje 62AH/480A(EN)
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-26, 18:04
po wymianie aku z innego autka przez noc akumulator nie rozładował się, więc teraz już wiem że to wina aku tak jak mówiliście przez zimę rozwalił się, oddam go na gwarancję i zakupię nowy o takim napięciu jakim podajecie
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-26, 21:17
Predator napisał/a:
zakupię nowy o takim napięciu jakim podajecie
Napięcie jest zawsze takie samo czyli 12,6V (pomijając aku do motocykli 6V) w Twoim przypadku będzie trzeba kupić o odpowiednim natężeniu w [A] amperach (mocy rozruchowej) i "pojemności" w Ah.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-22, 17:43
Żeby nie robić nowego tematu, napiszę tutaj, zakupiłem dziś nowy aku, Centra CB740 74Ah 680A, w atrakcyjnej cenie 300zł, oczywiście nowy na gwarancji. Pytanie czy nie przesadziłem? Alternator da radę go ładować żeby nie było kłopotów? Katalog podaje to tego silnika 62Ah, a ten jest dedykowany do wersji z 2.5 silnikiem, owszem kręci że aż miło, tylko czy nie będzie z tego jakiś konsekwencji? Głownie chodzi mi o wydajność alternatora czy będzie w stanie go ładować bez dodatkowego ładowania prostownikiem, i czy zbyt duży prąd rozruchowy nie jest przeszkodą?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2012-02-22, 18:09
Predator napisał/a:
Żeby nie robić nowego tematu, napiszę tutaj, zakupiłem dziś nowy aku, Centra CB740 74Ah 680A, w atrakcyjnej cenie 300zł, oczywiście nowy na gwarancji. Pytanie czy nie przesadziłem? Alternator da radę go ładować żeby nie było kłopotów? Katalog podaje to tego silnika 62Ah, a ten jest dedykowany do wersji z 2.5 silnikiem, owszem kręci że aż miło, tylko czy nie będzie z tego jakiś konsekwencji? Głownie chodzi mi o wydajność alternatora czy będzie w stanie go ładować bez dodatkowego ładowania prostownikiem, i czy zbyt duży prąd rozruchowy nie jest przeszkodą?
Kupiłeś idealny aku jeśli chodzi o amperaż. Ja u siebie mam Boscha S5 74Ah i ma rozruchowy 750A - wg mnie najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o dobór amper.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2012-02-22, 21:55, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach