Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator
Autor Wiadomość
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-25, 10:35    Akumulator

No więc mam taki problem, wsiadam dziś rano do autka, a tam nawet kontrolki się nie zapalają, aku wyładowany do zera, miałem problemy z aku od jakiegoś czasu myślałem że po zimie mu to przejdzie, jednak żeby został wyładowany do zera że nawet kontrolki się nie zapalają i to po jednej nocy, bo wczoraj autkiem jeździłem, nie wiem gdzie szukać przyczyny, wymieniłem aku z drugiego autka i zobaczę do rana czy będzie to samo, tylko mam takie pytanie jaki będzie dobry aku to mojego autka? silnik 2.2 benzyna, aktualnie posiadam 45Ah to chyba troszkę za mało?
 
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-04-25, 11:22    

kolego powylączaj wszelkie odbiorniki prądu i sprawdz czy przypadkiem cos jeszcze nie pobiera energii z aku? ładownie masz dobre?
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-04-25, 12:23    

Moze zostawiles samochod na swiatlach na noc?
Jak rano otworzyles samochod?
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-25, 12:54    

samochód trzymam w garażu, otwarty, mieszkam na prywatnej posesji więc się o autko nie boję, po podłączeniu drugiego akumulatora w celu uruchomienia silnika nic nie było włączone. wyłączam wszystkie odbiorniki jakie mogę i to nic nie daje, ładowanie jest dobre mam nowy alternator, możliwe że po zimie akumulator się rozwalił jak autko stało nie używane? stało w garażu ale nie ogrzewanym. a jak z napięciem do rozruchu 45Ah 350A to nie za mało do tego silnika?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-04-25, 13:19    

Dialogys podaje akumulator dla Twojej wersji 60Ah.
Akumulator potrafi zamarznąć w środku. Dzieje sie tak gdy nie jest naladowany, bo oddziela sie woda od elektrolitu. Po takiej akcji nie bedzie trzymal napiecia, mozesz sprawdzic poziom i dolac wody destylowanej potem naladowac i sprawdz czy bedzie trzymal. Kiepsko to widze.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-04-25, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-25, 22:58    

Daroot napisał/a:
mozesz sprawdzic poziom i dolac wody destylowanej potem naladowac i sprawdz czy bedzie trzymal. Kiepsko to widze.

Już nie ma co próbować :) po dolaniu wody rozrzedzi bardziej elektrolit a druga sprawa, to jak aku stał całą zimę rozładowane to tak jak pisał Daroot zamarzł, drugim skutkiem jest zasiarczenie płytek i kiedyś to się robiło tak, że wylewało się stary elektrolit, zalewało wodą destylowaną, znowu wylewało i tak kilkukrotnie żeby wypłukać płyty. Zabieg ten, jeżeli dobrze pamiętam, skuteczny był 50/50. Można podjechać gdzieś gdzie sprzedają aku i poprosić o przeprowadzenie testu jeżeli mają tester. Jak test wykaże, że aku ma zdolność rozruchową oscylującą w granicach tej nominalnej podanej na aku (parametr EN podawany w [A] amperach) to jeszcze będzie duża szansa na uratowanie go. Jeżeli sprawność będzie znacząco odbiegać to możesz sobie ten aku używać tylko i wyłącznie do zasilania CB, chodź niekoniecznie bo nie wiadomo czy przez to zasiarczenie będzie w stanie utrzymać napięcie po ładowaniu albo czy w ogóle będzie w stanie przyjmować ładunek elektryczny w procesie ładowania.

[ Dodano: 2011-04-26, 00:16 ]
ZAP podaje 62AH/480A(EN)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-04-26, 18:04    

po wymianie aku z innego autka przez noc akumulator nie rozładował się, więc teraz już wiem że to wina aku tak jak mówiliście przez zimę rozwalił się, oddam go na gwarancję i zakupię nowy o takim napięciu jakim podajecie :)

Dzięki za Pomoc, Pozdrawiam :)
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-26, 21:17    

Predator napisał/a:
zakupię nowy o takim napięciu jakim podajecie

Napięcie jest zawsze takie samo :) czyli 12,6V (pomijając aku do motocykli 6V) w Twoim przypadku będzie trzeba kupić o odpowiednim natężeniu w [A] amperach (mocy rozruchowej) i "pojemności" w Ah.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-22, 17:43    

Żeby nie robić nowego tematu, napiszę tutaj, zakupiłem dziś nowy aku, Centra CB740 74Ah 680A, w atrakcyjnej cenie 300zł, oczywiście nowy na gwarancji. Pytanie czy nie przesadziłem? Alternator da radę go ładować żeby nie było kłopotów? Katalog podaje to tego silnika 62Ah, a ten jest dedykowany do wersji z 2.5 silnikiem, owszem kręci że aż miło, tylko czy nie będzie z tego jakiś konsekwencji? Głownie chodzi mi o wydajność alternatora czy będzie w stanie go ładować bez dodatkowego ładowania prostownikiem, i czy zbyt duży prąd rozruchowy nie jest przeszkodą?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-02-22, 18:09    

Predator napisał/a:
Żeby nie robić nowego tematu, napiszę tutaj, zakupiłem dziś nowy aku, Centra CB740 74Ah 680A, w atrakcyjnej cenie 300zł, oczywiście nowy na gwarancji. Pytanie czy nie przesadziłem? Alternator da radę go ładować żeby nie było kłopotów? Katalog podaje to tego silnika 62Ah, a ten jest dedykowany do wersji z 2.5 silnikiem, owszem kręci że aż miło, tylko czy nie będzie z tego jakiś konsekwencji? Głownie chodzi mi o wydajność alternatora czy będzie w stanie go ładować bez dodatkowego ładowania prostownikiem, i czy zbyt duży prąd rozruchowy nie jest przeszkodą?


Kupiłeś idealny aku jeśli chodzi o amperaż. Ja u siebie mam Boscha S5 74Ah i ma rozruchowy 750A - wg mnie najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o dobór amper.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2012-02-22, 21:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16