witam jak w temacie nie działa mi obrotomierz! w liczniku wszystko ok podłączone ale przy alternatorze wisi jeden kabelek dwa takie są w kostce a jeden z wiązki wisi i nie widac jego miejsca taki z w sówką może to jest przyczyna?????proszę o pomoc
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-18, 22:22
Przyczyną nie działającego obrotomierza na pewno nie będzie kabelek, o którym napisałeś. Alternator nie ma nic wspólnego z obrotami. Raczej przyczyny szukałbym przy czujnikach od skrzyni biegów i na łączeniach przewodów od nich idących do zegarów.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-09-26, 13:11
Goalkeper napisał/a:
Alternator nie ma nic wspólnego z obrotami.
Moje ostatnie doświadczenia pokazują, że nie mogę się z tym zgodzić. Uszkodzony alternator powodował, że obrotomierz nie działał. W momencie naprawy, wszystko wróciło do normy. Być może nie ma bezpośredniego związku między obrotomierzem a alternatorem, jednak jakiś musi być...
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-26, 21:38
No to może ma to jakiś związek z regulatorem napięcia w alternatorze, być może w czasie pracy jeżeli napięcie skacze to wpływa to negatywnie na zespół liczników Być może się mylę ale np tak jest w przypadku alarmów, że w momencie kiedy rozładujemy aku do takiego stanu, że napięcie znacząco zmaleje to autoalarm zacznie wyć tak jakby odczytał, że nastąpiła próba odłączenia zasilania.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-26, 22:16
Goalkeper napisał/a:
ale np tak jest w przypadku alarmów, że w momencie kiedy rozładujemy aku do takiego stanu, że napięcie znacząco zmaleje to autoalarm zacznie wyć tak jakby odczytał, że nastąpiła próba odłączenia zasilania.
Wielokrotnie rozładowałem akumulator do zera (nie zapalały się nawet kontrolki) i nigdy nie wzbudziło to fabrycznego alarmu. Zawsze zostaje rezerwa prądu na otwarcie auta i rozbrojenie alarmu.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-06-16, 17:27
niech się wieśwageny, afdi i inne mietasy schowają. Niemieckim konstruktorom takie obroty nigdy śnić się nie będą bo to Renault
a teraz serio. Aby nie zakładać nowego tematu:
jakiś czas temu musiałem wymienić licznik bo w moim starym upaliły się wszelkie funkcje. Po zamontowaniu nowego wszystko było dobrze,i nadal jest z jednym ale... Z dnia na dzień zacięła się wskazówka od obrotomierza.
Na zimnym silniku działa płynnie, po ok 5 minutach zacina sie jakby coś ją blokowało,bez różnicy z jaką prędkością jadę. Pukając w szybke wzrasta bądz opada. (stoję/jadę)
Za jakiś czas gdy auto postoi wszystko wraca do normy i kółko obłedu sie zacina.
Gdzie szukać przyczyny?
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-16, 17:39
Mam to samo tylko z prędkościomierzem i obrotomierzem tzn. problem nasila się przy wyższych temp. na zewnątrz i przy długich trasach przy jednostajnej prędkości. Wystarczy wyłączyć auto włączyć i działa ok przez chwile. U mnie w mieście problem nie występuje bo trasy krótkie ale jak bym chciał jechać do katowic 80km to w połowie miałbym pewnie cały czas 80km/h. Ile razy czyściłem licznik to nie pamiętam już Miałem go ostatnio rozebrać na części pierwsze ale nie chciałem urwać wskazówek bo mocno się trzymają.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2011-06-16, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2011-06-16, 19:03
Bartek a przekładałeś może samą elektronikę z tego licznika do tego starego ?
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-06-16, 20:24
krzysiek, nie jeszcze, nie mam zbytnio czasu,ale juz myslalem nad tym
michalkrk, do pracy dojezdzam ~30km w jedna strone,ale ten objaw pojawia sie po ok 5 min jak juz pisalem. Takze majac czas niebawem rozbiore je i uda sie poprzekladac
_________________ من يجرؤ يفوز!
Ostatnio zmieniony przez Criss 2011-06-16, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Vel Satis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 2.0 Turbo + LPG
Wersja wyposażenia: Expression Automat
Typ pojazdu: BJ0W
Typ silnika: F4R
Wiek: 51 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 11 Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-06-16, 21:06
Sprawa jest prosta - odklejają się plansze od licznika, wystarczy licznik rozebrać (trzeba zdjąć szybkę) i czarną planszę docisnąć do licznika i wszystko znów zacznie działać jak należy - niestety tylko będzie to na krótki czas. Ja w mojej robiłem tak dwa razy (raz podgrzewając przy okazji planszę suszarką) i niestety po kilku dniach problem wracał. Ostatnim razem (a było to zimą) powtórzyłem operację oraz dodatkowo delikatnie odciągnełem również obie wskazówki i wystarczyło na kilka miesięcy jednak jak tylko zaczeły się upały problem powrócił. Moim zdaniem trzeba by było odkleić całkowicie planszę i przykleić ją ponownie nowym klejem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach