Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 102 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-15, 18:13 Temperatura
Witam klubowiczów!
Mam problem ze wskaźnikiem temperatury chłodzenia. Wskazówka pokazujaca temperaturę płynu chłodzącego skacze od zera do maxa nawet gdy silnik pracuje minutę. Przypuszczam, że wina leży po stronie elektryki. Mam nie nabitą klimatyzacje. Załącza się i pracuje jeden wentylator. Opinia pana od kliimatyzacji jest taka, że jednocześnie powinny załaczać się dwa wentylatory nawet wtedy gdy klimatyzacje jest nie nabita. Stresuje mnie skaczacza wskazówka temp. poniewaz w ustawieniu na maxa na tablicy wyswietla sie stop i SERVICE. Nie wiem co wtedy mam robić. Ostatnio raz sie wyświetlaja właczone światła mijania i świeci się kontrolka, drugim razem brak kontrolki i świateł mijania. Czy jest automat, który moze tym wszystkim kierować??
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-15, 22:29
Co do skaczącej wskazówki wskaźnika temperatury - prawdopodobnie brak dobrego styku w którejś z kostek połączeniowych, lub uszkodzony czujnik temperatury.
Wyświetlany napis "Service" to normalny objaw elektroniki samochodu, który sygnalizuje usterkę - "service i stop" w tym przypadku zapalają się razem.
Co do świateł mijania, to być może kończy się styk przełącznika świateł przy kierownicy ? - w tym wypadku, przełącznik do wymiany.
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-16, 06:56
Skakanie rozumiem tak,że wskazówka z zera nagle skacze do maxa i po chwili wraca do zera i cykl się powtarza...czy po minucie pracy silnika skacze do maxa i tak już zostaje-jeżeli drugi przykład to walnięty czujnik?I jeszcze czy po skoczeniu do maxa od razu załącza wentylator?...a gość od klimy się myli...bez załączenia klimy wentylator drugi nie będzie działał...a bez czynnika w układzie sprężarka klimy się nie załącza...
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Ostatnio zmieniony przez desperos 2011-06-16, 06:58, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 102 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-16, 20:12
desperos napisał/a:
Skakanie rozumiem tak,że wskazówka z zera nagle skacze do maxa i po chwili wraca do zera i cykl się powtarza...czy po minucie pracy silnika skacze do maxa i tak już zostaje-jeżeli drugi przykład to walnięty czujnik?I jeszcze czy po skoczeniu do maxa od razu załącza wentylator?...a gość od klimy się myli...bez załączenia klimy wentylator drugi nie będzie działał...a bez czynnika w układzie sprężarka klimy się nie załącza...
Nie, wskazówka skacze jak chce jesli skoczy do maxa to właczna się SERVICE i STOP. Mimo, ze wskazówka jest na maxa wentylator sie nie włącza. Mam wrażenie, że do wentylatora dochadzą inne sygnały, kóre kieruja jego pracą. Wskazówka zawsze skacze (niegdy na długo nie zatrzymuje się na maxa i tak zostaje) Dziekuje wszystkim za dotychczasową pomoc i czekam na więcej
Ostatnio zmieniony przez chocapic 2011-06-16, 20:14, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-16, 21:17
Za wskazania w liczniku odpowiada inny czujnik, niż ten, który steruje pracą wentylatorów.
Jeżeli chcesz się przekonać, to odłącz zaznaczony na rysunku i będzie wiadomo. Jak wspomniałem wcześniej, albo problemy z połączeniem, albo uszkodzenie samego elementu
Safrane ph: I
Rocznik: 1995
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: Si
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 11:19
Podłączę się do tematu, mimo że chodzi mi o coś nieco innego. Wskazanie temperatury na desce jak samochód stoi jest normalne. W miarę rozgrzewania się silnika idzie w górę i osiąga mniej więcej połowę skali. CLIP potwierdza prawidłową temperaturę silnika. Natomiast gdy tylko ruszę i jadę wskazówka natychmiast spada w okolice dwóch kresek od minimum i tak wskazuje w czasie poruszana się (ostatnio jest dosyć zimno). Jak tylko trafią się korki lub postój znowu wraca na połowę skali. Według mnie to termostat jest do wymiany, ale może macie jakieś alternatywne sugestie? Myślicie, że może to być sam czujnik temperatury w termostacie??
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-02-23, 18:48
Usterka wskazuje na ewidentną usterkę termostatu, poczekaj jak będzie tak ok +10, zobaczysz czy objaw się powtarza. Jednak jeśli termostat jest dobry to powinien utrzymywać stałą temp. niezależnie od warunków pracy silnika i temp otoczenia. Czujnik powinien być ok.
Safrane ph: I
Rocznik: 1995
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: Si
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 20:30
Nie widziałem liczby. Siedziałem w aucie i tylko widziałem pasek graficzny na monitorze - był czerwony w czasie rozgrzewania, zmienił się na zielony w momencie osiągnięcia właściwej temperatury. Akurat robiliśmy test sondy powietrza... W hali było ok 18 stopni C
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach