Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura
Autor Wiadomość
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2011-06-15, 18:13    Temperatura

Witam klubowiczów! :padam:
Mam problem ze wskaźnikiem temperatury chłodzenia. Wskazówka pokazujaca temperaturę płynu chłodzącego skacze od zera do maxa nawet gdy silnik pracuje minutę. Przypuszczam, że wina leży po stronie elektryki. Mam nie nabitą klimatyzacje. Załącza się i pracuje jeden wentylator. Opinia pana od kliimatyzacji jest taka, że jednocześnie powinny załaczać się dwa wentylatory nawet wtedy gdy klimatyzacje jest nie nabita. Stresuje mnie skaczacza wskazówka temp. poniewaz w ustawieniu na maxa na tablicy wyswietla sie stop i SERVICE. Nie wiem co wtedy mam robić. Ostatnio raz sie wyświetlaja właczone światła mijania i świeci się kontrolka, drugim razem brak kontrolki i świateł mijania. Czy jest automat, który moze tym wszystkim kierować??
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-15, 22:29    

Co do skaczącej wskazówki wskaźnika temperatury - prawdopodobnie brak dobrego styku w którejś z kostek połączeniowych, lub uszkodzony czujnik temperatury.
Wyświetlany napis "Service" to normalny objaw elektroniki samochodu, który sygnalizuje usterkę - "service i stop" w tym przypadku zapalają się razem.
Co do świateł mijania, to być może kończy się styk przełącznika świateł przy kierownicy ? - w tym wypadku, przełącznik do wymiany.
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-16, 06:56    

Skakanie rozumiem tak,że wskazówka z zera nagle skacze do maxa i po chwili wraca do zera i cykl się powtarza...czy po minucie pracy silnika skacze do maxa i tak już zostaje-jeżeli drugi przykład to walnięty czujnik?I jeszcze czy po skoczeniu do maxa od razu załącza wentylator?...a gość od klimy się myli...bez załączenia klimy wentylator drugi nie będzie działał...a bez czynnika w układzie sprężarka klimy się nie załącza...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Ostatnio zmieniony przez desperos 2011-06-16, 06:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-06-16, 07:00    

Ja bym sprawdził połączenia masowe, między silnikiem/skrzynia a nadwoziem.
 
 
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-16, 20:12    

desperos napisał/a:
Skakanie rozumiem tak,że wskazówka z zera nagle skacze do maxa i po chwili wraca do zera i cykl się powtarza...czy po minucie pracy silnika skacze do maxa i tak już zostaje-jeżeli drugi przykład to walnięty czujnik?I jeszcze czy po skoczeniu do maxa od razu załącza wentylator?...a gość od klimy się myli...bez załączenia klimy wentylator drugi nie będzie działał...a bez czynnika w układzie sprężarka klimy się nie załącza...

Nie, wskazówka skacze jak chce jesli skoczy do maxa to właczna się SERVICE i STOP. Mimo, ze wskazówka jest na maxa wentylator sie nie włącza. Mam wrażenie, że do wentylatora dochadzą inne sygnały, kóre kieruja jego pracą. Wskazówka zawsze skacze (niegdy na długo nie zatrzymuje się na maxa i tak zostaje) Dziekuje wszystkim za dotychczasową pomoc i czekam na więcej :padam:
Ostatnio zmieniony przez chocapic 2011-06-16, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-16, 21:17    

Za wskazania w liczniku odpowiada inny czujnik, niż ten, który steruje pracą wentylatorów.

Jeżeli chcesz się przekonać, to odłącz zaznaczony na rysunku i będzie wiadomo. Jak wspomniałem wcześniej, albo problemy z połączeniem, albo uszkodzenie samego elementu :)
 
 
Johnu 
Użytkownik
Safi 2.2Si 1995


Safrane ph: I
Rocznik: 1995
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: Si
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 11:19    

Podłączę się do tematu, mimo że chodzi mi o coś nieco innego. Wskazanie temperatury na desce jak samochód stoi jest normalne. W miarę rozgrzewania się silnika idzie w górę i osiąga mniej więcej połowę skali. CLIP potwierdza prawidłową temperaturę silnika. Natomiast gdy tylko ruszę i jadę wskazówka natychmiast spada w okolice dwóch kresek od minimum i tak wskazuje w czasie poruszana się (ostatnio jest dosyć zimno). Jak tylko trafią się korki lub postój znowu wraca na połowę skali. Według mnie to termostat jest do wymiany, ale może macie jakieś alternatywne sugestie? Myślicie, że może to być sam czujnik temperatury w termostacie??
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-02-23, 18:48    

Usterka wskazuje na ewidentną usterkę termostatu, poczekaj jak będzie tak ok +10, zobaczysz czy objaw się powtarza. Jednak jeśli termostat jest dobry to powinien utrzymywać stałą temp. niezależnie od warunków pracy silnika i temp otoczenia. Czujnik powinien być ok.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-02-23, 19:55    

Johnu napisał/a:
CLIP potwierdza prawidłową temperaturę silnika.


Czyli jaką? Przy zepsutym termostacie (otwartym na stałe), silnik nie osiągnie właściwej temp.
 
 
Johnu 
Użytkownik
Safi 2.2Si 1995


Safrane ph: I
Rocznik: 1995
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: Si
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 20:30    

Nie widziałem liczby. Siedziałem w aucie i tylko widziałem pasek graficzny na monitorze - był czerwony w czasie rozgrzewania, zmienił się na zielony w momencie osiągnięcia właściwej temperatury. Akurat robiliśmy test sondy powietrza... W hali było ok 18 stopni C
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10