Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-08-13, 22:39
Dzisiaj było trzecie podejscie i w koncu sie udalo
Tarcze TRW i klocki Zimmermann. Płyn wyczynowy ATE. Nowe dłuższe przewody. Zaciski z Espace IV. Jest już 324mm czyli tyle ile biturbo. Zobaczymy jak to będzie hamować jak przejdą okres układania się. Nie obyło się bez dopasowywania kilku róznych zacisków i różnych tarcz.
Koszty? W tym zestawie przekroczyło tysiąc złotych, ale myślę że warto.
Mam wykresy z hamowni przed przeróbką, jak dotrę te także zrobię pomiary - nie omieszkam się pochwalić. Włącznie z siłą nacisku na pedał hamulca
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-08-13, 22:45
Ładnie to wygląda, ale nie wiem dlaczego (pewnie po ostatnich sytuacjach) miewam co do zbyt dobrych hamulców mieszane uczucia - zazwyczaj ten z tyłu ma gorsze
Ogólnie pozytywne wrażenie
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-08-23, 19:25
Chciałbym Wam pokazać jeszcze pomiary z hamowni.
Przed wymianą:..............................Po wymianie:
Okazalo się że prawe koło jest zapowietrzone, więc nie bierzemy go pod uwagę.
Zauważcie jak skoczyło skutecznosc hamowania.
Wcześniej hamulec zaczynał łapać od ok 34N nacisku na pedał. W tej chwili zaczyna łapać od ok 8N nacisku na pedał !!!
Od razu pnie się do góry.
Spójrzcie że na starych hamulcach, maksymalna siła była ok 31kN przy nacisku na pedal ok 75N,
na nowych hamulcach, maksymalna siła wyszła 35kN przy nacisku na pedał ok 50N.
Jestem baaardzo zadowolony Stare hamulce jak byłem na pomiarach, to diagnosta powiedział że hamują idealnie, i pytał dlaczego chciałem te pomiary. Wyznałem prawdę. Jak przyjechałem dzisiaj to gęba mu się śmiała po wszystkim i nawet kasy nie wziął
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-08-23, 19:36
Efekt znaczny. Ciekawe teraz, czy przy hamowaniu awaryjnym koła zostaną, a buda pojedzie dalej ?
Oczywiście żartuję Darku.
Ciekawi mnie jeszcze, jak to się przekłada na długość drogi hamowania w metrach ? - tak z ciekawości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach