Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
niedziałający prędkościomierz ASB
Autor Wiadomość
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-20, 19:29    

Z tego co widzę to ABS nie pobiera danych z impulsatora, bynajmniej Dial o tym nic nie wie.

Może Ci w czymś to pomoże.


Nie wiem jak jest u Ciebie, natomiast ja mam tak że dane z impulsatora są pobierane przez licznik i przez komputer silnika, może podczas wymiany ABS-u coś zostało uszkodzone, albo nie podłączone? Tylko zastanawia mnie co? Przecież impulsator podaje bezpośrednio dane do licznika, spróbuj wymienić ten drugi czujnik.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-12-20, 19:58    

Predator napisał/a:
może podczas wymiany ABS-u coś zostało uszkodzone, albo nie podłączone?
ABS nie był ruszany.
Mam pewna drobna proźbe do wlaścicieli 2,5 z automatem. Mianowicie odpięcie czujnika na skrzyni jest banalnie proste i wymaga jedynie otworzenia maski i znalezienia widocznej wtyczki na skrzyni. Wtyczka jest czarna wymaga naciśniecia z prawej strony w celu rozpiecia.
Proszę o dokonanie tego drobnego eksperymentu bo wylkuczy mi on awarie drugiego czujnika (tak mniemam) który jest znacząco gorszy do wymontowania
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-12-21, 17:36    

ABS`u w to nie mieszajcie on nie ma tutaj żadnego znaczenia to osobny obwód, no chyba że uto jest wyposażone w ESP. Sygnał do licznika, komputera silnika i być może też do sterowania ASB pobierany jest z impulsatora, który jest czujnikiem hallotronowym (3 - przewodowy). Moim zdaniem to on jest winny, świadczy o tym niedziałający licznik, drogomierz i komputer spalania. Ewentualnie wiązka gdzieś została uszkodzona podczas montażu tego wszystkiego. Szukaj czujnika o trzech przewodach i jeżeli posiadasz drugi na podmianę wymień i zobacz, ale wszystko na to wskazuje że to on jest winowajcą.
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-21, 19:12    

Hmmm... od początku mówiłem że to wina impulsatora, tylko kolega wymienił jeden z czujników i nic nie pomogło, kolory kabli przy impulsatorze to prawdopodobnie CZARNY, ZÓŁTY i BRĄZOWY lub BIAŁY w zależności od wersji.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-12-21, 20:08    

Panowie drugi czujnik (nie wymieniony pod łapą) ma 2 przewody. Dodam jeszcze że przy nie działajacym predkosciomierzu nie działa kontrolka rezerwy, o czym się boleśnie przekonałem
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-12-21, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-21, 23:47    

A ten pierwszy czujnik na górze skrzyni ile ma kabli i jakiego koloru? może dasz rade zrobić mu w dzień zdjęcie? Zastanawiam się czy to aby na pewno impulsator jest przyczyną, co do rezerwy to jest ona obliczana na podstawie spalania i być może dlatego nie działa prawidłowo bo przecież spalanie jest obliczane na podstawie zużytego paliwa i przejechanego dystansu, po naprawieniu prędkościomierza wszystko powinno wrócić do normy.

PS: Tak sobie myślę że jak masz impulsator to jest tam zębatka w skrzyni która go napędza (po wyjęciu czujnika powinieneś ją zobaczyć), sprawdź może czy w ogóle ona jest włożona i czy jest cała.
_________________
Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-12-21, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-12-22, 00:03    

Predator napisał/a:
PS: Tak sobie myślę że jak masz impulsator to jest tam zębatka w skrzyni która go napędza (po wyjęciu czujnika powinieneś ją zobaczyć), sprawdź może czy w ogóle ona jest włożona i czy jest cała.
zębatką jest kosz sprzegła więc o uszkodzeniu czy braku niema mowy
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-12-22, 08:07    

Ale zębatka na czujniku, tam powinna być taka mała plastikowa to ona pobiera napęd z kosza sprzęgła na czujnik. Jeżeli ten wymieniony czujnik jest 3 - przewodowy i wymiana nic nie pomogła to może wina jest w kablach. Sprawdź także bezpieczniki może z automatem jest jakoś inaczej.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-12-22, 09:17    

szymon503 napisał/a:
Ale zębatka na czujniku, tam powinna być taka mała plastikowa to ona pobiera napęd z kosza sprzęgła na czujnik. Jeżeli ten wymieniony czujnik jest 3 - przewodowy i wymiana nic nie pomogła to może wina jest w kablach. Sprawdź także bezpieczniki może z automatem jest jakoś inaczej.


Ne, ne ne... To jest inaczej w przypadku automatu.

Kosz sprzęgłowy ma uzębienie jak przy ABS'ie. Zreszta zobacz na foto to wszystko zrozumiesz :)

 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-12-22, 11:49    

A widzisz, nie wiedziałem tego. No to w takim razie powinien być czujnik prędkości taki jak dla ABS (indukcyjny), czyli dwa kable. Najlepiej sprawdzić opór na jego wyjściach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15