Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-20, 19:29
Z tego co widzę to ABS nie pobiera danych z impulsatora, bynajmniej Dial o tym nic nie wie.
Może Ci w czymś to pomoże.
Nie wiem jak jest u Ciebie, natomiast ja mam tak że dane z impulsatora są pobierane przez licznik i przez komputer silnika, może podczas wymiany ABS-u coś zostało uszkodzone, albo nie podłączone? Tylko zastanawia mnie co? Przecież impulsator podaje bezpośrednio dane do licznika, spróbuj wymienić ten drugi czujnik.
może podczas wymiany ABS-u coś zostało uszkodzone, albo nie podłączone?
ABS nie był ruszany.
Mam pewna drobna proźbe do wlaścicieli 2,5 z automatem. Mianowicie odpięcie czujnika na skrzyni jest banalnie proste i wymaga jedynie otworzenia maski i znalezienia widocznej wtyczki na skrzyni. Wtyczka jest czarna wymaga naciśniecia z prawej strony w celu rozpiecia.
Proszę o dokonanie tego drobnego eksperymentu bo wylkuczy mi on awarie drugiego czujnika (tak mniemam) który jest znacząco gorszy do wymontowania
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-12-21, 17:36
ABS`u w to nie mieszajcie on nie ma tutaj żadnego znaczenia to osobny obwód, no chyba że uto jest wyposażone w ESP. Sygnał do licznika, komputera silnika i być może też do sterowania ASB pobierany jest z impulsatora, który jest czujnikiem hallotronowym (3 - przewodowy). Moim zdaniem to on jest winny, świadczy o tym niedziałający licznik, drogomierz i komputer spalania. Ewentualnie wiązka gdzieś została uszkodzona podczas montażu tego wszystkiego. Szukaj czujnika o trzech przewodach i jeżeli posiadasz drugi na podmianę wymień i zobacz, ale wszystko na to wskazuje że to on jest winowajcą.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-21, 19:12
Hmmm... od początku mówiłem że to wina impulsatora, tylko kolega wymienił jeden z czujników i nic nie pomogło, kolory kabli przy impulsatorze to prawdopodobnie CZARNY, ZÓŁTY i BRĄZOWY lub BIAŁY w zależności od wersji.
Panowie drugi czujnik (nie wymieniony pod łapą) ma 2 przewody. Dodam jeszcze że przy nie działajacym predkosciomierzu nie działa kontrolka rezerwy, o czym się boleśnie przekonałem
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-12-21, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-21, 23:47
A ten pierwszy czujnik na górze skrzyni ile ma kabli i jakiego koloru? może dasz rade zrobić mu w dzień zdjęcie? Zastanawiam się czy to aby na pewno impulsator jest przyczyną, co do rezerwy to jest ona obliczana na podstawie spalania i być może dlatego nie działa prawidłowo bo przecież spalanie jest obliczane na podstawie zużytego paliwa i przejechanego dystansu, po naprawieniu prędkościomierza wszystko powinno wrócić do normy.
PS: Tak sobie myślę że jak masz impulsator to jest tam zębatka w skrzyni która go napędza (po wyjęciu czujnika powinieneś ją zobaczyć), sprawdź może czy w ogóle ona jest włożona i czy jest cała.
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-12-21, 23:49, w całości zmieniany 1 raz
PS: Tak sobie myślę że jak masz impulsator to jest tam zębatka w skrzyni która go napędza (po wyjęciu czujnika powinieneś ją zobaczyć), sprawdź może czy w ogóle ona jest włożona i czy jest cała.
zębatką jest kosz sprzegła więc o uszkodzeniu czy braku niema mowy
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-12-22, 08:07
Ale zębatka na czujniku, tam powinna być taka mała plastikowa to ona pobiera napęd z kosza sprzęgła na czujnik. Jeżeli ten wymieniony czujnik jest 3 - przewodowy i wymiana nic nie pomogła to może wina jest w kablach. Sprawdź także bezpieczniki może z automatem jest jakoś inaczej.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-12-22, 09:17
szymon503 napisał/a:
Ale zębatka na czujniku, tam powinna być taka mała plastikowa to ona pobiera napęd z kosza sprzęgła na czujnik. Jeżeli ten wymieniony czujnik jest 3 - przewodowy i wymiana nic nie pomogła to może wina jest w kablach. Sprawdź także bezpieczniki może z automatem jest jakoś inaczej.
Ne, ne ne... To jest inaczej w przypadku automatu.
Kosz sprzęgłowy ma uzębienie jak przy ABS'ie. Zreszta zobacz na foto to wszystko zrozumiesz
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-12-22, 11:49
A widzisz, nie wiedziałem tego. No to w takim razie powinien być czujnik prędkości taki jak dla ABS (indukcyjny), czyli dwa kable. Najlepiej sprawdzić opór na jego wyjściach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach