Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-12-22, 18:16
To jest mysl, opor powinien sie zmieniac w zaleznosci od polozenia kosza (bliskosci zebatek). Czyli mozna by dac na N (w phase I na N podczas holowania pokazywal predkosc).
i sprobowac przepchnac troche auto tak by sie kosz obrocil i obserwowac miernik - opor powinien sie zmienic, tak jest przynajmniej przy czujnikach ABS'u, ale obstawiamy tutaj ze ten czujnik dziala na identycznej zasadzie.
Jesli oporu nie bedzie wogole - czyli czujnik jest zepsuty, jesli nie bedzie sie zmienial - takze.
Natomiast podniesienie auta i zakrecenie jednym kolem nic nie da- mechanizm roznicowy
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-12-22, 20:25
Sprawdzając czujniki ABS nie opór się mierzy przy kręceniu kołem (zmienia się pole magnetyczne) tylko prąd zmienny. Samą rezystancję mierzy się chcąc sprawdzić, czy czujnik nie ma przerwy w obwodzie. Analogicznie będzie z czujnikiem prędkości przy ASB, jeżeli działają na tej samej zasadzie.
mnie czały czas zastanawia czy gdyby kórykolwiek z czujników był padnięty to czy skrzynia nie weszłaby w stan awaryjny? Może na odcinku skrzynia komp jest wsio ok, tylko dalej jest brak sygnału. Może jest to spowodowane tym że kompy są inne i np. pin w gnieździe i we wtyczce jest w innym miejscu. Obawiam sie tylko że przekładka sterowników może narobić bałaganu (obym sie mylił)
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-07-22, 18:36
Diagnostyka Clip'em powinna podpowiedzieć, w którym obwodzie występuje problem. Czasami bywa, że drobna przerwa jednego kabelka w wiązce spartoli wszystko. Potrafi przełamać się przy rozłączaniu. Przerabiałem przy przekładce silnika (przełamany kabelek wiązki przy ECU) i przy montowaniu navi
kolejny dzień walki z prędkościomierzem nie przyniósł sukcesu. Sugerowany pin 21 w niebieskiej kostce ma połączenie z kompem silnika. Co dziwniejsze w instalacji która pozostała mi po "dawcy napędu" pin 21 kończy swoja drogę w złączu w skrzynce bezbieczników w komorze silnika Dawca napędu był z rocznika 97 a jeżdząca jest z 99. pytanie czy nastąpiła zmiana w instalacji. Różnią się też kolory przewodów. Najważniejsze na obecną chwilę jest ustalenie który konkretnie pin licznika podaje impuls, bez tego poszukiwania przypominają szukanie igły w stogu siana.
POdłączenie do klipa pokazało że komp silnika i komp od siły wspomagania dostaja sygnał i prędkość na jednym jak i drugim są prawidłowe.
Panowie pomocy...
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2014-08-10, 11:14
Niestety nie jestem w stanie sprawdzić pinów w roczniku 99, możliwe że była zmiana. Może ktoś wie czy ten rocznik był już zrobiony na sieci multipleksowej czy jeszcze nie? Może tutaj była zmiana.
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2014-08-10, 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach