Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-08, 22:11 Montaż CB Radia
Witajcie, a więc potrzebuję porady jakie radio, jaka antena, gdzie najlepiej zamontować itp.
Zacznę od radia zastanawiam się nad Alan 48 Plus lub TTI 881 nie chce radia za 600zł bez przesady nie potrzebuję takiego.
Antena montowana na magnes czy na stałe? Jak na stałe to gdzie najlepiej zamontować?
No i oczywiście gdzie zamontować radio? w drugiej szufladzie na radio? jak tak to czy te radia o które pytam mają możliwość podłączenia zewnętrznego głośnika?
Na koniec dostrojenie anteny, gdzie to najlepiej zrobić w Lublinie?
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2012-02-08, 22:18
Alan 48 zmieści się bez problemu pod radiem i da się go tam ładnie wpasować. Całkiem nie głupi model swoja drogą.
Można wyprowadzić z niego przewody do mikrofonu gdzieś w okolicy fotela i wtedy bez problemu zamykasz klapkę nad radiem bez odłączania czegokolwiek. Głośnik zewnętrzny oczywiście można do niego podłączyć.
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-08, 22:39
Oczywiście opcja "szukaj" działa, znalazłem te tematy, jednak mimo to dziękuje za podanie linku, głównym pytaniem mojego tematu było jakie radio wybrać, nie byłem pewny czy te które upatrzyłem będą dobre
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2012-02-08, 23:34
TTI 881 + Sirio ML 145 uzywa moj kumpel. Jest bardzo zadowolony. Do tego dolozyl sobie glosniczek Presidenta i smiga juz drugi rok Jesli chodzi o TTI 881 to chyba nie zmiesci sie w drugiej kieszeni.
Moj president Johny II siedzi tam z lekkim luzem jak dobrze pamietam, a TTI jest wyzszy.
[ Dodano: 2012-02-08, 23:41 ]
Zapomnialem dodac. Jak wspomnialem u siebie mam President Johny II ASC + magnes President Misourie. Radyjko zamontowane nad radiem, bez dodatkowego glosniczka i powiem szczerze ze zadowolony jestem. Fakt ze musze miec radio rozkrecone prawie na max, ale wszystko wyraznie slychac.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-09, 21:06
Jaśki mają słaby głośnik dlatego zewnętrzny się przydaje. Osobiście mam U520 pod radiem i rozkręcam tylko do połowy, wszystko słychać jak ta lala. Odnośnie anteny to jeżeli magnes to tylko ML-145 albo AS-100. Osobiście polecam montaż w dziurce.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2012-02-09, 23:51
to ja dorzucę coś od siebie.
radio i antenę mam na stałe.
Radio w kieszeni pod radiem fabrycznym, w dedykowanej obudowie pod CBka, żeby ładnie wyglądało, nie rzeźbiłem tego schowka pod radiem, po prostu go wywaliłem (radio to President Harry III ASC - polecam!!! niby trochę drogi, ale nie trzeba nic kręcić, ustawiasz na automatyczną redukcję zakłóceń - ASC i jedynie kręcisz czułością odbioru i głośnością), jedynie muszę odkręcać mikrofon, żeby zamknąć klapkę. Radio może działać jednak bez gruchy, dlatego ją zakładam jedynie na trasę jak trzeba o coś zapytać czy poinformować o "niebezpieczeństwie", a tak to można nasłuchiwać bez problemu
Zasilanie radia mam podlutowane pod wtyczkę od zapalniczki (wtyczkę można otworzyć i elegancko dolutować do pinów i z powrotem zamknąć, wygląda jak fabryka
antena to President Vermont z regulacją kąta pochylenia, wygląda jak fabryczna z ph1!.
Antenę mam z przodu tak jak była w ph1 (ja mam ph2), z tyłu mam zwykłą do FM+GSM.
Niby 2 anteny ale wygląda naturalnie. Dach trzeba było pojechać wiertłem bodajże fi10, ale jest tam specjalne przetłoczenie jak ściągnie się panel z sufitu. Kabel antenowy puściłem słupkiem i dalej pod dywanem. Trochę świszczy jak nie jest mocniej pochylona, ale dopiero od 100-110.
Jak dla mnie to zasięg na tej antenie wystarcza, prędzej latałem na magnesie ML-145 (Sirio i President) to wkurzało mnie, że zbieram wszystko "z całego województwa" i czułość musiałem skręcać do połowy jak nie mniej.
jutro mogę wrzucić fotkę jak to wygląda. Plusem jest to, że anteny nie trzeba ściągać bo nie rzuca się w oczy. Na trasie wielu było zaskoczonych, że mam cb-ka
Jak ktoś lubi jednak ten zasięg i nie ma spojlera to ja bym montował na uchwycie na klapę. Pionowy 1,5 metrowy kikut na środku dachu mi się nie widział...
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-10, 11:18
Dziękuję bardzo za opinie i pomoc, zakupiłem dwa modele Alan 48 Plus i TTI 881 + antenki na magnesie ML-145 Sirio, nie chciałem kupować antenki na stałe ponieważ posiadam ph1 którą wymienię w niedługim czasie na ph2 i tam będę mógł zrobić sobie na stałe. A zakupiłem dwa radia ponieważ drugie idzie do Fiata Ducato, dziś zabieram się za montaż, jutro podskoczę żeby mi zestroili antenki i zdam relacje jak działają. Także myślałem czy nie lepiej dołożyć i kupić Presidenta jednak na początek mam nadzieje że wystarczy może w przyszłości wymienię... Radio chciałbym podłączyć żeby działało bez zapłonu gdzie najlepiej szukać plusa żeby nie było zakłóceń? Najgorsze że antenkę trzeba będzie zdejmować, na noc auto jest garażowane więc ok, ale w dzień na parkingach to kto wie czy komuś się nie spodoba?...
PS: Jak jest z wytrzymałością tej antenki? Czy przy szybszej jeździe nie odpadnie? Nie żebym zasuwał 200km/h ale tak 130-140km/h? oczywiście mówię tutaj o trasie, autostradzie, wiadomo że nie po mieście
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-10, 11:21, w całości zmieniany 2 razy
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2012-02-10, 12:17
Podłącz bezpośrednio pod aku - ominiesz większość niepotrzebnych szumów.
Co do spadania - miałem bat 1.5m wysokości, na podstawie magnesowej 10cm i wytrzymał mi w biti 210km/h na środku dachu. Więcej nie próbowałem bo się po prostu bałem.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2012-02-10, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach