Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-10, 20:19
Radia zamontowane, jednak pojawił się mały problem w Safranie, na środku dachu antenka ma 1.7 na klapie z tyłu 1.4 da się jakoś polepszyć jakość na dachu? Gościu powiedział że to wina antenki jakaś trefna partia, czasem się tak zdarza że antenki nie chcą współpracować na dachach. Jednak na klapie montując antenkę trzeba przedłużać kabelek i ogólnie nie wygląda to za dobrze, czy może winą jest antena radiowa, mimo tego że radio nie było wyłączone? Miał ktoś taki problem? Poradzicie coś?
Jutro podjadę Fiatem jeszcze na sprawdzenie dziś już nie miałem kiedy.
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-10, 20:23, w całości zmieniany 2 razy
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-10, 21:43
A wysuwał przycinał bata i jak masz puszczony kabel antenowy ? Magnes to magnes i słaba masa dlatego SWR skacze 1,7 i 1,4 to nie jest tak źle, gorzej jakby było około 2,5-3,0 osobiście miałem 1,3; 1,2; 1,5. Być może jakiś zimny lut w podstawie magnetycznej lub źle zarobiony wtyk, swoją MLkę jak postawiłem na dachu to nawet z CB Cobra DX19 hulała jak ta lala i nie trzeba było stroić. Radio pod aku też będzie zbierać zakłócenia W R25 słychać było wszystko a przy nadawaniu radio samochodowe się ściszało w safranie było słychać pulsację alternatora i czasami szyby oczywiście przy ML-145 na magnesie (wyłączony SQL). Obecnie mam dziurę zaraz przed anteną FM (fajne dojście po ściągnięciu zaślepki w podsufitce z tyłu tam gdzie znajduje się wzmacniacz antenowy FM), radio wpięte w zapalniczkę i żadnych zakłóceń nawet przy wyłączonym SQL, normalnie po mieście śmigam z wyłączonym SQL i RFGainem rozkręconym na godzinę 12, poza miastem kiedy nie ma propagacji z krajów ościennych spokojnie mogę latać z RFGain na max i wyłączonym SQL. Jedyne zakłócenia to jak przeleci jakiś zapuszczony malacz albo kiedy jestem blisko trakcji tramwajowej oraz przy dużej wilgotności kiedy włączę ogrzewanie tylnej szyby (wtedy wchodzi do gry SQL). Zestaw U520 + Lemm AT-71 zwana też Magnum. Na dzwonku też dobrze, na pewno lepsza masa niż przy magnesie ale znowu gorsza przeciwwaga gdyż bryła auta przysłania przynajmniej połowę anteny.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-11, 12:02
Może rozbiorę podstawę i zobaczę co tam się dzieje, ogólnie nie mam zakłóceń po podłączeniu do zapalniczki RF na max rozkręcony, SQL trochę przykręcony, jak się rozkręci na max to już szum słychać, kabel od antenki leci koło fotela kierowcy i wychodzi przez tylne drzwi, bata nie ruszał jest wsunięty do końca, radio także się ścisza przy nadawaniu ale jak włączy się na przykład muzykę z USB to już nie ma tego problemu więc to raczej wina anteny FM, tak jak pisałem wcześniej jak wymienię na ph2 to także zakupię antenę na stałe, na razie pozostanę na tej, ciekawi mnie jeszcze jak z zasięgiem jest... Mam jeszcze jeden mały problem, po włożeniu CB do kieszeni nie chce wejść do końca, przeszkadza kabel od anteny CB, ogranicza go ten metalowy wspornik co jest za radiem, da się to jakoś przerobić? CB strasznie wystaje i nie da się zamknąć klapki ( Swoją drogą jak ktoś ma tą klapkę za zbyciu to chętnie bym kupił, pękły mi zaczepy w niej i nie da się jej używać, chciałbym ją razem z tymi zaczepami [ takie małe metalowe kołeczki] które ją trzymają, zgubił mi się jeden jak wyjmowałem. Wracając do radia mam podłączone pod zapalniczkę, myślę czy nie podłączyć pod centralkę alarmu albo zamka żeby działało bez zapłonu...
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-11, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-11, 15:54
Do 10km na tym zestawie polecisz spokojnie z RFGain na max, problem z wsunięciem radia może rozwiązałby wtyk kątowy, sama wtyczka od anteny jest dość długa a taki wtyk kątowy jest krótszy, byś musiał pomacać dokładnie ile miejsca jest za radiem kiedy nie jest do niego dokręcona antena.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2012-02-11, 16:05
trefna antena, ja mam sirio ml 145 to poniżej 1.3 było lekko. Kupowana z dobre 3 lata temu. Antena mi wytrzymałą 190 na dachu w lekkim deszczu na banie.
stały plus bierz ze skrzynki bezpiecznikowej, ale moim zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie bo możesz zapomnieć wyłączyć radia i rozładuje aku.
bierz plus który pojawia się po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, najłatwiej podpiąć się pod radio FM.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-13, 21:16
A więc po Waszych podpowiedziach podpiąłem się pod kabel czerwony od radia, był nieużywany jest to po przekręceniu kluczyka w pozycje akcesoria, pasuje mi takie rozwiązanie, pytanie tylko czy pod tym kablem jest jakiś bezpiecznik, na przykład ten od FM? chodzi mi o to czy CB go nie spali? Drugie pytanie czy podpięcie się pod ten kabelek nie sprawi że będzie słychać więcej szumów, od radia itp? Masę przylutowałem do jakiegoś kabla który już był w okolicach radia, z tego co udało mi się wypatrzeć jest on przykręcony do jakiegoś wspornika metalowego, czyli bierze masę z nadwozia a nie od jakiegoś innego urządzenia w aucie.
Co do wsunięcia radia to mieści się ono prawie na styk bez anteny, gdzie zakupić ten wtyk kąrowy? Pytanie co do samego kabelka anteny CB, aktualnie leci on przez drzwi tylne, jednak za każdym razem jak wjeżdżam do garażu i zostawiam auto na parkingu ściągam antenę i chowam, z tego co zauważyłem kabelek zaczyna się już przecierać, jak temu zapobiec? Na chwilę obecną okręciłem miejsce w którym kabel jest przygniatany przez drzwi taśmą izolacyjną, nie za dużo to daje i boję się że jak się kabelek przetrze to stracę na jakości odbioru...
Jak już zakończę pracę nad CB to wkleję zdjęcie jak to wyszło
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-13, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-13, 21:29
Zamiast chować całą antenę to chowają samego bata a magnes zostawiaj na dachu, na kabel nic nie poradzisz i będzie się przecierać, taka konstrukcja drzwi w szafach. Jeżeli radio bez wtyku antenowego mieści się na styk to wtyk kątowy na nic się przyda, chyba ze wysuniesz je na tyle żeby była jeszcze możliwość zamknięcia klapki. Wtyk kątowy kupisz na allegro albo w sklepach typowo z CB.
Ja posiadam taki http://allegro.pl/wtyk-ka...2057854766.html ale U520 z nim wchodzi i zostaje między wtykiem a rurami wentylacyjnymi jakieś 2mm. Może z tym http://allegro.pl/wtyk-ka...2063794909.html się coś uda zrobić, z tego co pamiętam jest krótszy od metalowego. Jedyny jego minus to, że gorącą żyłę mocujesz śrubką.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-13, 22:35
Hehe a magnesem nikt się nie poczęstuje? zostawiając sam magnes można kabelek puścić innym miejscem czy jest jakiegoś dogodne dla niego żeby się nie przecierał? antenkę mam na środku dachu tuż za szyberdachem.
Co do tego wtyku to może i by coś dał gdyby w CB wkręcał się do końca, po przykręceniu anteny jakieś 5mm jest jeszcze w radiu do wkręcenia jednak antenka nie chce dalej wejść, tak powinno być czy antena jest nie wsunięta do końca?
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-13, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-14, 11:22
Poproś któregoś z allegrowiczy, którzy handlują takimi kątownikami, o wymiary jednego i drugiego złącza. Wtyk antenowy wchodzi na pewno cały tylko pierścień, którym dokręcasz wtyk antenowy jest krótszy niż złącze w radiu dlatego tak to wygląda. Przy mojej ML'ce wtyk antenowy, zaraz za sobą na kablu miał taki gumowy czopek, sprawdź czy da się go ściągnąć jak go masz, i wtedy delikatnie będziesz mógł zagiąć kabel, ewentualnie przyciąć jeszcze część tulejki przy wtyku w który wchodzi przewód od anteny.
Wtyk wygląda mniej więcej tak
Po lewej masz element znajdujący się częściowo pod pierścieniem i częściowo pod gumowym czopkiem, czopek nie jest zgrzany a tylko nasunięty na wewnętrzny element. Ściągasz czopek i od góry wewnętrznej części wtyku jest około jedno centymetrowa możesz ją przyciąć i ją razem z czopkiem gdzieś przesunąć dalej na kablu.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach