Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż CB Radia
Autor Wiadomość
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-10, 15:21    

130 to nie jest duża predkosc na antene ;)
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-10, 20:19    

Radia zamontowane, jednak pojawił się mały problem w Safranie, na środku dachu antenka ma 1.7 na klapie z tyłu 1.4 da się jakoś polepszyć jakość na dachu? Gościu powiedział że to wina antenki jakaś trefna partia, czasem się tak zdarza że antenki nie chcą współpracować na dachach. Jednak na klapie montując antenkę trzeba przedłużać kabelek i ogólnie nie wygląda to za dobrze, czy może winą jest antena radiowa, mimo tego że radio nie było wyłączone? Miał ktoś taki problem? Poradzicie coś?

Jutro podjadę Fiatem jeszcze na sprawdzenie dziś już nie miałem kiedy.
_________________
Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-10, 20:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-10, 21:43    

A wysuwał przycinał bata i jak masz puszczony kabel antenowy ? Magnes to magnes i słaba masa dlatego SWR skacze 1,7 i 1,4 to nie jest tak źle, gorzej jakby było około 2,5-3,0 osobiście miałem 1,3; 1,2; 1,5. Być może jakiś zimny lut w podstawie magnetycznej lub źle zarobiony wtyk, swoją MLkę jak postawiłem na dachu to nawet z CB Cobra DX19 hulała jak ta lala i nie trzeba było stroić. Radio pod aku też będzie zbierać zakłócenia :) W R25 słychać było wszystko a przy nadawaniu radio samochodowe się ściszało :) w safranie było słychać pulsację alternatora i czasami szyby oczywiście przy ML-145 na magnesie (wyłączony SQL). Obecnie mam dziurę zaraz przed anteną FM (fajne dojście po ściągnięciu zaślepki w podsufitce z tyłu tam gdzie znajduje się wzmacniacz antenowy FM), radio wpięte w zapalniczkę i żadnych zakłóceń nawet przy wyłączonym SQL, normalnie po mieście śmigam z wyłączonym SQL i RFGainem rozkręconym na godzinę 12, poza miastem kiedy nie ma propagacji z krajów ościennych spokojnie mogę latać z RFGain na max i wyłączonym SQL. Jedyne zakłócenia to jak przeleci jakiś zapuszczony malacz albo kiedy jestem blisko trakcji tramwajowej oraz przy dużej wilgotności kiedy włączę ogrzewanie tylnej szyby (wtedy wchodzi do gry SQL). Zestaw U520 + Lemm AT-71 zwana też Magnum. Na dzwonku też dobrze, na pewno lepsza masa niż przy magnesie ale znowu gorsza przeciwwaga gdyż bryła auta przysłania przynajmniej połowę anteny.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-11, 12:02    

Może rozbiorę podstawę i zobaczę co tam się dzieje, ogólnie nie mam zakłóceń po podłączeniu do zapalniczki RF na max rozkręcony, SQL trochę przykręcony, jak się rozkręci na max to już szum słychać, kabel od antenki leci koło fotela kierowcy i wychodzi przez tylne drzwi, bata nie ruszał jest wsunięty do końca, radio także się ścisza przy nadawaniu ale jak włączy się na przykład muzykę z USB to już nie ma tego problemu więc to raczej wina anteny FM, tak jak pisałem wcześniej jak wymienię na ph2 to także zakupię antenę na stałe, na razie pozostanę na tej, ciekawi mnie jeszcze jak z zasięgiem jest... Mam jeszcze jeden mały problem, po włożeniu CB do kieszeni nie chce wejść do końca, przeszkadza kabel od anteny CB, ogranicza go ten metalowy wspornik co jest za radiem, da się to jakoś przerobić? CB strasznie wystaje i nie da się zamknąć klapki ( Swoją drogą jak ktoś ma tą klapkę za zbyciu to chętnie bym kupił, pękły mi zaczepy w niej i nie da się jej używać, chciałbym ją razem z tymi zaczepami [ takie małe metalowe kołeczki] które ją trzymają, zgubił mi się jeden jak wyjmowałem. Wracając do radia mam podłączone pod zapalniczkę, myślę czy nie podłączyć pod centralkę alarmu albo zamka żeby działało bez zapłonu...
_________________
Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-11, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-11, 15:54    

Do 10km na tym zestawie polecisz spokojnie z RFGain na max, problem z wsunięciem radia może rozwiązałby wtyk kątowy, sama wtyczka od anteny jest dość długa a taki wtyk kątowy jest krótszy, byś musiał pomacać dokładnie ile miejsca jest za radiem kiedy nie jest do niego dokręcona antena.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2012-02-11, 16:05    

trefna antena, ja mam sirio ml 145 to poniżej 1.3 było lekko. Kupowana z dobre 3 lata temu. Antena mi wytrzymałą 190 na dachu w lekkim deszczu na banie.

stały plus bierz ze skrzynki bezpiecznikowej, ale moim zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie bo możesz zapomnieć wyłączyć radia i rozładuje aku.

bierz plus który pojawia się po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję, najłatwiej podpiąć się pod radio FM.
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-13, 21:16    

A więc po Waszych podpowiedziach podpiąłem się pod kabel czerwony od radia, był nieużywany jest to po przekręceniu kluczyka w pozycje akcesoria, pasuje mi takie rozwiązanie, pytanie tylko czy pod tym kablem jest jakiś bezpiecznik, na przykład ten od FM? chodzi mi o to czy CB go nie spali? Drugie pytanie czy podpięcie się pod ten kabelek nie sprawi że będzie słychać więcej szumów, od radia itp? Masę przylutowałem do jakiegoś kabla który już był w okolicach radia, z tego co udało mi się wypatrzeć jest on przykręcony do jakiegoś wspornika metalowego, czyli bierze masę z nadwozia a nie od jakiegoś innego urządzenia w aucie.

Co do wsunięcia radia to mieści się ono prawie na styk bez anteny, gdzie zakupić ten wtyk kąrowy? Pytanie co do samego kabelka anteny CB, aktualnie leci on przez drzwi tylne, jednak za każdym razem jak wjeżdżam do garażu i zostawiam auto na parkingu ściągam antenę i chowam, z tego co zauważyłem kabelek zaczyna się już przecierać, jak temu zapobiec? Na chwilę obecną okręciłem miejsce w którym kabel jest przygniatany przez drzwi taśmą izolacyjną, nie za dużo to daje i boję się że jak się kabelek przetrze to stracę na jakości odbioru...

Jak już zakończę pracę nad CB to wkleję zdjęcie jak to wyszło :)
_________________
Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-13, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-13, 21:29    

Zamiast chować całą antenę to chowają samego bata a magnes zostawiaj na dachu, na kabel nic nie poradzisz i będzie się przecierać, taka konstrukcja drzwi w szafach. Jeżeli radio bez wtyku antenowego mieści się na styk to wtyk kątowy na nic się przyda, chyba ze wysuniesz je na tyle żeby była jeszcze możliwość zamknięcia klapki. Wtyk kątowy kupisz na allegro albo w sklepach typowo z CB.
Ja posiadam taki http://allegro.pl/wtyk-ka...2057854766.html ale U520 z nim wchodzi i zostaje między wtykiem a rurami wentylacyjnymi jakieś 2mm. Może z tym http://allegro.pl/wtyk-ka...2063794909.html się coś uda zrobić, z tego co pamiętam jest krótszy od metalowego. Jedyny jego minus to, że gorącą żyłę mocujesz śrubką.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-02-13, 22:35    

Hehe a magnesem nikt się nie poczęstuje? zostawiając sam magnes można kabelek puścić innym miejscem czy jest jakiegoś dogodne dla niego żeby się nie przecierał? antenkę mam na środku dachu tuż za szyberdachem.

Co do tego wtyku to może i by coś dał gdyby w CB wkręcał się do końca, po przykręceniu anteny jakieś 5mm jest jeszcze w radiu do wkręcenia jednak antenka nie chce dalej wejść, tak powinno być czy antena jest nie wsunięta do końca?
_________________
Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2012-02-13, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-14, 11:22    

Poproś któregoś z allegrowiczy, którzy handlują takimi kątownikami, o wymiary jednego i drugiego złącza. Wtyk antenowy wchodzi na pewno cały tylko pierścień, którym dokręcasz wtyk antenowy jest krótszy niż złącze w radiu dlatego tak to wygląda. Przy mojej ML'ce wtyk antenowy, zaraz za sobą na kablu miał taki gumowy czopek, sprawdź czy da się go ściągnąć jak go masz, i wtedy delikatnie będziesz mógł zagiąć kabel, ewentualnie przyciąć jeszcze część tulejki przy wtyku w który wchodzi przewód od anteny.

Wtyk wygląda mniej więcej tak :)



Po lewej masz element znajdujący się częściowo pod pierścieniem i częściowo pod gumowym czopkiem, czopek nie jest zgrzany a tylko nasunięty na wewnętrzny element. Ściągasz czopek i od góry wewnętrznej części wtyku jest około jedno centymetrowa możesz ją przyciąć i ją razem z czopkiem gdzieś przesunąć dalej na kablu.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15