Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-13, 22:42 nie działa abs
Nie działa abs, zaświeca się kontrolka abs i service, tzn. po odpaleniu jest ok gaśnie po chwili jak należy i dopóki nie jadę to jest ok, ale po przejechaniu niewielkiej odległości zapala się i świeci się cały czas podczas jazdy. Wczoraj myłem samochód w miarę dokładnie i w nadkolach więc może coś się zalało albo wypięło bo od tamtej pory tak się dzieje.
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-14, 07:51
Na pewno chodzi o jakieś połączenie z czujnikiem abs w którymś kole....posprawdzaj wtyczki i ewentualnie popsikaj jakimś środkiem wypierającym wodę,jeżeli to nie pomaga to najpewniej padł któryś czujnik.
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-03-14, 09:13
kiedyś miałem coś podobnego zapalał się kiedy chciał nieraz świecił się długi czas---co dziwne abs działał cały czas-wymieniając tarcze sprawdziłem zębatki na piaście odkłada się tam syf najgorsze jest to ustrojstwo z klocków zawiera metal i oszukuje abs wyczyściłem i spokój czyszcze systematycznie 2-3 razy w roku i mam spokój oczywiście tak jak piszą koledzy sprawdzić wszystkie połączenia---co do czujnika to osobiście nie słyszałem aby komuś padł
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-21, 22:54
Więc tak, wtyczki ok czyszczenie nie pomogło ale udało się sprawdzić gdzie, podczas zmiany kół kręciłem każdym kołem i abs zapalił się przy tylnym prawym a więc tam jest coś nie tak, i mam pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik jak go wypnę w tej puszcze w nadkolu podczas kręcenia powinna się zwiększać oporność czy coś i innego a może jest schemat jakiś bo nie mogę znaleźć,
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2012-03-21, 22:58
pawelsafrane napisał/a:
Więc tak, wtyczki ok czyszczenie nie pomogło ale udało się sprawdzić gdzie, podczas zmiany kół kręciłem każdym kołem i abs zapalił się przy tylnym prawym a więc tam jest coś nie tak, i mam pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik jak go wypnę w tej puszcze w nadkolu podczas kręcenia powinna się zwiększać oporność czy coś i innego a może jest schemat jakiś bo nie mogę znaleźć,
Ja sprawdzalem go multimetrem na opornosc - z racji że to czujnik indukcyjny. Zaraz ktoś napisze że sprawdza się poprzez podanie napięcia, racja - ale zmierzenie oporności jest łatwiejszym sposobem.
Powolne kręcenie kołem i oporność powinna skakać na multimetrze - wtedy jest sprawny. Oporność nie zmienia się, albo brak oporu - czujnik uszkodzony.
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-22, 00:16
Daroot napisał/a:
pawelsafrane napisał/a:
Więc tak, wtyczki ok czyszczenie nie pomogło ale udało się sprawdzić gdzie, podczas zmiany kół kręciłem każdym kołem i abs zapalił się przy tylnym prawym a więc tam jest coś nie tak, i mam pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik jak go wypnę w tej puszcze w nadkolu podczas kręcenia powinna się zwiększać oporność czy coś i innego a może jest schemat jakiś bo nie mogę znaleźć,
Ja sprawdzalem go multimetrem na opornosc - z racji że to czujnik indukcyjny. Zaraz ktoś napisze że sprawdza się poprzez podanie napięcia, racja - ale zmierzenie oporności jest łatwiejszym sposobem.
Powolne kręcenie kołem i oporność powinna skakać na multimetrze - wtedy jest sprawny. Oporność nie zmienia się, albo brak oporu - czujnik uszkodzony.
Wielkie dzięki
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-03-22, 15:19
potwierdzam z tego co wiem to mierzymy oporność czujnika --na każdej stacji diagnostycznej powinni ci to sprawdzić mierzysz te dobre a potem felera--zła wiadomość nie kupisz pojedyńczego czujnika w aso sprzedają gady tylko komplet więc zostaje tylko używka
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 258 Skąd: Łask
Wysłany: 2012-03-22, 22:59
Druga sprawa jeśli chodzi o tył - to niewidoczne bez demontażu pierścienie ABSu. Jeśli ten np pękł, lub skorodował w dużym stopniu może fałszować odczyty i też bedzie problem.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-03-22, 23:08
Ja bym raczej nie mierzył oporności, tylko wskazanie prądu przemiennego niskiego napięcia To czujnik indukcyjny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach