Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
nie działa abs
Autor Wiadomość
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-13, 22:42    nie działa abs

Nie działa abs, zaświeca się kontrolka abs i service, tzn. po odpaleniu jest ok gaśnie po chwili jak należy i dopóki nie jadę to jest ok, ale po przejechaniu niewielkiej odległości zapala się i świeci się cały czas podczas jazdy. Wczoraj myłem samochód w miarę dokładnie i w nadkolach więc może coś się zalało albo wypięło bo od tamtej pory tak się dzieje. ;)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-14, 07:51    

Na pewno chodzi o jakieś połączenie z czujnikiem abs w którymś kole....posprawdzaj wtyczki i ewentualnie popsikaj jakimś środkiem wypierającym wodę,jeżeli to nie pomaga to najpewniej padł któryś czujnik.
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-03-14, 08:18    

Zapala sie ABS jak ruszysz, bo nie dostaje sygnalu z ktoregos czujnika.

Najlepiej rozłączyć wtyczki i sprawdzić poszczególne czujniki multimetrem, kręcąc kołem.
 
 
kim 
Forumowicz

Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 81
Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-03-14, 09:13    

kiedyś miałem coś podobnego zapalał się kiedy chciał nieraz świecił się długi czas---co dziwne abs działał cały czas-wymieniając tarcze sprawdziłem zębatki na piaście odkłada się tam syf najgorsze jest to ustrojstwo z klocków zawiera metal i oszukuje abs wyczyściłem i spokój czyszcze systematycznie 2-3 razy w roku i mam spokój oczywiście tak jak piszą koledzy sprawdzić wszystkie połączenia---co do czujnika to osobiście nie słyszałem aby komuś padł
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-21, 22:54    

Więc tak, wtyczki ok czyszczenie nie pomogło ale udało się sprawdzić gdzie, podczas zmiany kół kręciłem każdym kołem i abs zapalił się przy tylnym prawym a więc tam jest coś nie tak, i mam pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik jak go wypnę w tej puszcze w nadkolu podczas kręcenia powinna się zwiększać oporność czy coś i innego a może jest schemat jakiś bo nie mogę znaleźć, :luka:
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-03-21, 22:58    

pawelsafrane napisał/a:
Więc tak, wtyczki ok czyszczenie nie pomogło ale udało się sprawdzić gdzie, podczas zmiany kół kręciłem każdym kołem i abs zapalił się przy tylnym prawym a więc tam jest coś nie tak, i mam pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik jak go wypnę w tej puszcze w nadkolu podczas kręcenia powinna się zwiększać oporność czy coś i innego a może jest schemat jakiś bo nie mogę znaleźć, :luka:


Ja sprawdzalem go multimetrem na opornosc - z racji że to czujnik indukcyjny. Zaraz ktoś napisze że sprawdza się poprzez podanie napięcia, racja - ale zmierzenie oporności jest łatwiejszym sposobem.
Powolne kręcenie kołem i oporność powinna skakać na multimetrze - wtedy jest sprawny. Oporność nie zmienia się, albo brak oporu - czujnik uszkodzony.
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-22, 00:16    

Daroot napisał/a:
pawelsafrane napisał/a:
Więc tak, wtyczki ok czyszczenie nie pomogło ale udało się sprawdzić gdzie, podczas zmiany kół kręciłem każdym kołem i abs zapalił się przy tylnym prawym a więc tam jest coś nie tak, i mam pytanie czy można jakoś sprawdzić czy jest uszkodzony czujnik jak go wypnę w tej puszcze w nadkolu podczas kręcenia powinna się zwiększać oporność czy coś i innego a może jest schemat jakiś bo nie mogę znaleźć, :luka:


Ja sprawdzalem go multimetrem na opornosc - z racji że to czujnik indukcyjny. Zaraz ktoś napisze że sprawdza się poprzez podanie napięcia, racja - ale zmierzenie oporności jest łatwiejszym sposobem.
Powolne kręcenie kołem i oporność powinna skakać na multimetrze - wtedy jest sprawny. Oporność nie zmienia się, albo brak oporu - czujnik uszkodzony.

Wielkie dzięki ;-)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
kim 
Forumowicz

Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 81
Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-03-22, 15:19    

potwierdzam z tego co wiem to mierzymy oporność czujnika --na każdej stacji diagnostycznej powinni ci to sprawdzić mierzysz te dobre a potem felera--zła wiadomość nie kupisz pojedyńczego czujnika w aso sprzedają gady tylko komplet więc zostaje tylko używka
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-03-22, 22:59    

Druga sprawa jeśli chodzi o tył - to niewidoczne bez demontażu pierścienie ABSu. Jeśli ten np pękł, lub skorodował w dużym stopniu może fałszować odczyty i też bedzie problem.
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-03-22, 23:08    

Ja bym raczej nie mierzył oporności, tylko wskazanie prądu przemiennego niskiego napięcia ;) To czujnik indukcyjny.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15