Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
nie działa abs
Autor Wiadomość
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-22, 23:21    

w sobotę będę miał wolne to wezmę się za to, na szczęście z dostaniem czujnika nie będzie problemu gorzej z wyjęciem go z piasty :kwasny:
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-03-22, 23:24    

Paweł, jak masz możliwość to ja wymieniał bym całą piastę, bo wyjęcie czujnika bez jego uszkodzenia w starszym aucie to raczej cud ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-03-23, 00:07    

arek napisał/a:
Paweł, jak masz możliwość to ja wymieniał bym całą piastę, bo wyjęcie czujnika bez jego uszkodzenia w starszym aucie to raczej cud ;)

Chyba tak zrobię w sobotę sprawdzę czujnik na 100% chociaż cuda się zdarzają :hyhy:

[ Dodano: 2012-04-12, 00:03 ]
Czujnik jest ok, podaje zmienną oporność. kilka dni temu przez jeden dzień było ok ale znów jest to samo, wczoraj byłem na przeglądzie i po podpięciu pod kompa niby wykazało że błąd wychodzi z tego czujnika. problemem mogą być opiłki z klocków które zabrudziły czujnik. Trzeba będzie zdjąć tarcze wyczyścić może to poskutkuje :zdegustowany:
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2012-04-17, 09:36    

Tu są błędy jakie wywala abs po przejechaniu nawet kilku metrów:


Clip pokazuje podczas jazdy stałą jednakową prędkość wszystkich kół.
_________________
 
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-04-17, 09:44    

Pierścienie na kołach wyczyszczone, wtyczki w nadkolach ok, abs się zaświeca podczas kręcenia lewym i prawym tylnym kołem, przód ok podczas kręcenia nic się nie zapala, czujniki tył chyba ok bo zmienia się oporność przy kręceniu taka sama na kołach.
Może coś się wypięło jakaś inna kostka nie łączy, są może jakieś połączenia pod samochodem? Albo ma ktoś może schemat instalacji abs?
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 11:18    

Mój ojciec ma Lugunę II phII. Miał praktycznie identyczne objawy. Błędy były z obu tylnych kół.
Zostały sprawdzone kabeki i połączenia, wymienione tylne oba czujniki i zero efektu. Dopiero wymiana elektroniki od ABSu (nie wiem jak to nazwać poprawnie) dała efekt.
Wiem że inny model, inne lata itd, ale może to będzie jakąś wskazówką.
_________________
Safrane
scenic-forum.pl
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-04-17, 12:04    

pawelsafrane napisał/a:
Albo ma ktoś może schemat instalacji abs?

Niech Bóg błogosławi Daroota :P SCHEMAT ABS i następna strona ABS w 4x4.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-04-17, 13:15    

Goalkeper napisał/a:
pawelsafrane napisał/a:
Albo ma ktoś może schemat instalacji abs?

Niech Bóg błogosławi Daroota :P SCHEMAT ABS i następna strona ABS w 4x4.


A Goliemu w dzieciach wynagrodzi :D

Schemat jest 93r, może się różnić - natomiast co do Pawła - stawiam na walnięty (zwarcie z tytułu zawilgotnienia) sterownik pompy - kwestia wyczyszczenia złącza zapewne nie pomoże?
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-04-17, 22:39    

Dołączam się ;) niech się spełnienią :padam:
Daroot napisał/a:
stawiam na walnięty (zwarcie z tytułu zawilgotnienia) sterownik pompy - kwestia wyczyszczenia złącza zapewne nie pomoże?

Czyli ten co jest za zderzakiem z przodu od strony kierowcy? Na zdjęciu oznaczony jak 1?

Na zdjęciu oznaczone 5 (podwójne złączenie ogranicznika ciśnienia) to jest jakas puszka?
bo wydaje mi się że chodzi o złączenia w nadkolach z tyłu?
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Ostatnio zmieniony przez pawelsafrane 2012-04-17, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-04-18, 00:41    

Sterownik pompy ABS Pawele, czyli jej elektronika. Nie trzeba wymieniać całej pompy, ale ciężko dostać sam element sterujący. Na plus jest to, że odpada odpowietrzanie przy wymianie samej puszki ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11