Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-05-08, 08:24 Złodziej prądu
witam jak nie urok to sraczka[zwalczyłem zawieszenie-pada elektryka]--coś mi kradnie prąd nie posiadam żadnych lewych podświetleń czy innych tego typu[wszystko orginalne] po3-4 dniach postoju akumulator ledwo kręci -podświetlenia w bagażniku wyłączone dodam że jak odpalam silnik i nacisne stop to w widoczny bardzo widoczny sposób przygasa podświetlenie od czego zacząć jak zlokalizować złodzieja [dodam akuma nowa ładowanie dobre ]
[ Dodano: 2012-05-08, 09:52 ]
najbardziej mnie zastanawia to przygasanie podświetlenia po wciśnięciu stopu
Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 126 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 09:14
Ponieważ jestem nowym użytkownikiem szafki, to nie znam schematów ani nic. Jednak tak na logikę można by usiąść w samochodzie z multimetrem ustawionym na amperomierz kolejno wyciągać po jednym bezpieczniku i w to miejsce podłączać amperomierz. Tak na logikę można wybadać, w którym obwodzie jest pobór prądu. Później schemat w łapkę i zobaczyć za co dany obwód odpowiada i kolejno sprawdzać.
Nie wiem jak w szafkach elektronika znosi wyjmowanie bezpieczników, dlatego prośba o skorygowanie mojego pomysłu.
_________________ Safrane scenic-forum.pl
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2012-05-08, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 258 Skąd: Łask
Wysłany: 2012-05-08, 10:46
Wpinasz amperomierz w szereg np do klemy minusowej (jedna pałka miernika do zacisku akumulatora -, druga do klemy instalacji -).
Badasz jaki masz pobór prądu. Jeżeli duży (w zależności od skali jaką wybierzesz ale) np. bedzie 250mA=0,25A to wyciagasz pokolei bezpieczniki i obserwujesz wskazanie. Jeżeli po wyjęciu kolejnego nagle spadnie odczyt to w tym obwodzie szukasz problemu.
Książkowa norma to 20-40mA czyli 0,02-0,04A. Uznajmy że do 100mA jest spoko (0,1A).
Ostatnio zmieniony przez maestro 2012-05-08, 10:49, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 126 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 10:56
Pytanie tylko czy odłączenie klemy nie będzie miało żadnych negatywnych skutków?
Druga sprawa to fizycznie ciężko podpiąć multimetr miedzy klemą a bolcem akumulatora. Zwykle w multimetrze nie masz żadnych krokodylków tylko szpikulce, Dlatego łatwiej przytykać w miejsce po bezpiecznikach.
Pomiar wtedy może mniej ewidentny, niż w sposobie Maestro że prąd znika, ale skuteczność ta sama
_________________ Safrane scenic-forum.pl
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2012-05-08, 11:00, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-05-08, 14:16
Sprawdzić AKU czy nie umiera, być może jest na umarciu i jeżeli nie jest doładowywany codzienną jazdą to nie jest w stanie utrzymywać ładunku elektrycznego, powodem upływu prądu mogą być też diody w układzie prostowniczym alternatora.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-05-08, 15:04
a to przygasanie kontrolek [najlepiej widać na climatroniku-panelu]zapalam silnik włączam światła mijania -wciskając stop widać jak podświetlenie przygasa czy u was dzieje się tak samo [stopy zwłaszcza trzeci mam konkretny jak się zapali to jak latarnia]
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2012-05-08, 15:05
Takie przygasanie jest oznaką uciekającej masy, ale tutaj nie znikałby prąd.
Może też coś robić jakieś zwarcie, na tyle małe że bezpiecznik nie wyrzuci a prąd będzie pobierany.
Jeśli nie masz ochoty/możliwości sprawdzać multimetrem, to spróbowałbym odpiąć aku całkowicie i po 3-4 dniach podłączyć klemy i sprawdzić czy aku trzyma czy nie.
Upewnisz się że to auto jest problemem a nie aku.
Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2012-05-08, 15:15
na 99,9% wina leży po stronie elektryki to już 2 nowy fabrycznie akumulator w ciągu 2 miesięcy i ciągle to samo jak tylko samochód postoi 3-5 dni bez jazdy to od razu kapiec
Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 126 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 20:20
Pierwszy krok to pomierzyć, bez tego to można tylko gdybać.
A do tego czasu może faktycznie lepiej klemy zdejmować jak masz dłuższy postój, żeby nie niszczyć akumulatora i uniknąć problemów z rozruchem.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 258 Skąd: Łask
Wysłany: 2012-05-08, 21:31
Musisz sprawdzić tą upływność, bo nie możliwe żeby aku kolejne było trefne. Masz mozliwość sprawdzenia jakie napięcie jest na alternatorze a jakie na akumulatorze podczas pracy silnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach