Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
problem z nadmuchem powietrza
Autor Wiadomość
tom80 
Użytkownik

Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: *
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 41
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2014-07-02, 20:55    problem z nadmuchem powietrza

witam, podczas powrotu z urlopu pojawił się problem z nadmuchem powietrza tzn klima działa poprawnie wszystko odbywa się jak powinno słychać że chodzi dmuchawa tak jak powinna lecz ,,nie wyrzuca powietrza'' z kratek wentylacyjnych, nie robiłem jeszcze testu klimatronika bo nie miałem czasu, ale może ktoś miał już taki przypadek, za wszystkie podpowiedzi dziękuję :)
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-07-02, 21:29    

Pewnie nie otwiera klapki silniczek w mieszalniku, bo nawet przy zamkniętej klapce obiegu zamkniętego nadmuch by był. Trzeba zanurkować pod deskę rozdzielczą o posłuchać, czy silniczki pracują. Może to tylko wina połączenia w kostce, lub coś zablokowało klapkę ?
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
tom80 
Użytkownik

Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: *
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 41
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2014-07-03, 08:35    

problem jeszcze jest w tym, że na początku wszystko jest ok a po przejechaniu kilkudziesięciu km zaczyna szwankować, teraz jak auto stoi wsiadam i wszystko jest ok bo jak by całkiem padło to można wykonywać tańce indiańskie odpinać kostki itp. itd. a tak raz sobie zadziała a później długo długo nic




test klimatronika nie pokazał błędów
Ostatnio zmieniony przez tom80 2014-07-03, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-07-03, 09:29    

Odpiąć kostki od klimatronika, oraz silniczków i popryskać "kontakt'em" lub innym preparatem do styków nie zaszkodzi ;)
Zrób test klimatronika w czasie wystąpienia usterki.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2014-07-03, 16:07    

Kiedyś miałem takie przypadek że ułamał się w silniczku ogranicznik i klapka chodziła jak chciała, niestety żeby to sprawdzić trzeba wyjąć silniczek zaraz zanim jest ogranicznik.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
tom80 
Użytkownik

Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: *
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 41
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2014-07-03, 20:23    

arek napisał/a:
Odpiąć kostki od klimatronika, oraz silniczków i popryskać "kontakt'em" lub innym preparatem do styków nie zaszkodzi ;)
Zrób test klimatronika w czasie wystąpienia usterki.



czy do tego zabiegu wystarczy wyjęcie tunelu ? nie zagłębiałem się wcześniej w ten temat tak, że nie wiem w który miejscu są te silniczki :)
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2014-07-03, 23:09    

silniczki są w mieszalniku czyli za panelem klimatronika, po prawej stronie dostęp będzie po wyjęciu osłony nad nogami pasażera albo poduszki, po stronie kierowcy również osłona nad nogami i ew licznik.

[ Dodano: 2014-07-04, 00:20 ]


Silnik numer 1 występuje tylko z lewej strony i odpowiada za nawiew na szybę.

silnik numer 2 występuje również tylko z lewej i odpowiada za rozdzielanie nawiewu na nogi, twarz.

silnik numer 3 występuje z lewej jak i z prawej i odpowiada za temperaturę dmuchanego powietrza dla lewej jak i prawej strony niezależnie.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
tom80 
Użytkownik

Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: *
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 41
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2014-07-04, 21:23    

dziękuję za cenne informacje :) , czyli nie ma tak jakby głównej klapy która ogólnie wypuszcza powietrze ? bo u mnie jak nie wieje to nigdzie :(
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-07-05, 00:09    

Zerknij do TEGO tematu. Może któraś z odpowiedzi będzie pomocna ?
Wymontuj też wentylator nawiewu i zerknij (wyczyść) parownik klimatyzacji, bo to on jest pierwszym elementem po wentylatorze w kanale nawiewu.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15