Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-04, 19:27 Diody LED
Proste pytanko
Czy ktoś używa Ledów np w światłach postojowych ?? Ciekawi mnie czy komputer nie dostaje szajby i nie melduje spalonych żarówek. Przy okazji tematu o zamiennikach ksenonów zajrzałem na allegro żeby sprawdzić co nowego w żarówkach i byłem mile zaskoczony
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-12-04, 20:50
Z tego co czytałem to ponoć będzie informować o spaleniu żarówek, ponieważ pobierana moc będzie dużo mniejsza. Można to łatwo ominąć dokładając odpowiedni rezystor. Tu nasuwa się pytanie, czy po uszkodzeniu diody czego skutkiem będzie brak świecenia, komputer poinformuje nas o uszkodzeniu?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-04, 20:58
To czujniki działają na zasadzie pobieranego napięcia czy na zasadzie przepływu prądu ? Bo wydawało mi się, że jeżeli odbiornik umożliwia cały czas zamknięty obwód to nie powinno się nic dziać.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
To czujniki działają na zasadzie pobieranego napięcia czy na zasadzie przepływu prądu Bo wydawało mi się, że jeżeli odbiornik umożliwia cały czas zamknięty obwód to nie powinno się nic dziać.
Wybaczcie ale to cześc zboczenia zawodowego Nie ma czegoś takiego jak pobieranie napięcia.
Wg mnie gdzieś na obwodzie świateł pozycyjnych założony jest bocznik ( rezystor) na którym przepływający prąd w pokojówkach powoduje spadek napięcia. Napięcie to jest mierzone i musi się mieścić w odpowiednich granicach. jeśli brakuje żarówki płynie mniejszy prąd co powoduje mniejsze napięcie na boczniku które uaktywnia alarm.
Przynajmniej tak mi się wydaje bo nie mam potwierdzenia tej teorii.
Jeśli tak jest to po odłączeniu postojówki z przodu powinien wyskoczyć błąd. Ale gdy ta sama żarówkę podepniemy np z tyłu to błąd powinien zniknąć.
Tak samo nie powinien pojawić się błąd jeśli zamiast 2 żarówek 5W podepniemy 1 żarówkę 10W. Bilans mocy będzie taki sam.
Zaznaczam jednak ze te wiadomości są nie potwierdzone. Opieram się tylko na mojej elektrycznej wiedzy. Nie mniej w najbliższym czasie to sprawdzę.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-04, 21:47
Totek, zawsze nas na studiach (Elektrotechnika specjalność elektryka i elektronika w pojazdach ) opieprzali, że mylimy prąd z napięciem Tak jak ja to poczyniłem post nad Tobą ale to wiesz takie zboczenie zawodowe Ale moim zdaniem to czujniki chyba działają na zasadzie 01 czyli albo jest przepływ albo go nie ma.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-04, 21:58
Goalkeper napisał/a:
Ale moim zdaniem to czujniki chyba działają na zasadzie 01 czyli albo jest przepływ albo go nie ma.
Chyba jednak nie. Komputer informuje o spalonej żarówce na chwilę przed jej przepaleniem
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-12-04, 21:59
weźmy na przykład podświetlanie tylnej tablicy. Mamy tam 2 żarówki, połączenie równoległe, więc nawet jak się jedna spali to nadal obwód jest zamknięty, czyli Twoja teoria jest chyba błędna. Ja jestem skłonny przyjąć tą z poborem mocy.
u mnie też zboczenie, jeszcze nie zawodowe, ale raczej z powodu studiowania elektrotechniki
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-04, 22:20
A czy jak jedna żarówka się przepali to komputer powiadamia o tym ? Bo jeszcze nie miałem okazji wymieniać.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Ja mam LEDy w postojówkach z przodu i w oświetleniu tablicy (właściwie jedna na tablicy się spaliła) i cały czas słyszę "sztand lajght funkcjon gesztet"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach