Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Diody LED
Autor Wiadomość
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 17:27    

No właśnie o to chodzi Wesoly Wesoly Wesoly Wesoly . Gdyby diod miała wewnątrz taki opornik równoważący braki to na nim musiałaby wydzielać się moc około 5 wat i plastikowa obudowa diody z takim opornikiem prawdopodobnie by się stopiła Smutny Smutny .
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 20:55    

Rozumiem w takim razie że stosowanie opornika w układzie jest bez sensu bo będzie się on poważnie grzał ??
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-10, 22:24    

Jest sens a nawet konieczność jeśli Chcesz oszukać gadaczkę.
Jeszcze raz Wesoly Wesoly

1. Żeby gadaczka "widziała" sprawną żarówkę od świateł pozycyjnych to prąd w obwodzie zasilającym żarówkę musi wynosić około 0,4 ampera.

2. Przez w miarę standardową diodę LED płynie przy jej normalny świeceniu prąd około 0,02 ampera, czyli dużo za mały, aby "gadaczka" widziała diodę LED jako żarówkę.

3. Napięcie na samej diodzie LED /na jej strukturze/ może wynosić maksymalnie coś około 3 volt, czyli napięcie w instalacji samochodu (12V do 14,4 V) jest za duże i dlatego szeregowo ze strukturą jest w obudowie diody (ale tylko dostosowanej przez producenta do zasilania z instalacji samochodu czyli 12V) stosowany opornik, który ogranicza prąd płynący przez diodę do tych 0,02 ampera i jednocześnie obniża napięcie na strukturze diody do tych około 3 V. Skutek jest taki, że w obwodzie zasilania żarówki płynie prąd właśnie około 0,02 ampera, co "gadaczka" interpretuje, jako spaloną żarówkę i zaczyna gadać - a tego nie lubimy Hyhy Hyhy

4. Żeby oszukać "gadaczkę" trzeba zwiększyć prąd płynący w obwodzie zasilania światła pozycyjnego do około 0,4A, poprzez dołączenie równolegle do diody LED opornika o oporze około 39 omów, na którym wydzieli się moc około 5 wat i będzie się nagrzewał tak, jak nagrzewa się żarówka.

No cóż fizyki i rządzących nią praw związanych z prądem "nie przeskoczymy". Smutny Smutny

Wybacz, jeśli trochę przydługo ale to z dobrej woli. Wesoly Wesoly Wesoly Wesoly

To naprawdę da się zrobić (myślę o "uciszeniu gadaczki") Wesoly
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-11, 09:55    

Diody kupione i osadzone. Dają piękne białe światełko kolorem niemal identyczne z ksenonami. Niestety zgodnie z przewidywaniami komputer woła o przepalonych żarówkach, więc będzie trzeba się pobawić w elektryka i zastosować opornik Smutny
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16