Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-10, 13:18 Sposób ładowania akumulatora !
Zima już za pasem i co niektórzy mogą mieć problemy z baterią w samochodzie. Trzeba niekiedy podładować aku. Najlepszym sposobem na ładowanie jest opcja dwudziestogodzinnego prądu ładowania. Na czym to polega ? Jeżeli mamy np. na aku napisaną pojemność aku 50Ah to dzielimy ją przez 20h i wyjdzie nam wynik w amperach czyli 2,5A i takim prądem należy ładować aku przez, jak już wspomniałem, 20h.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 13:20
Goalkeper napisał/a:
Zima już za pasem i co niektórzy mogą mieć problemy z baterią w samochodzie. Trzeba niekiedy podładować aku. Najlepszym sposobem na ładowanie jest opcja dwudziestogodzinnego prądu ładowania. Na czym to polega Jeżeli mamy np. na aku napisaną pojemność aku 50Ah to dzielimy ją przez 20h i wyjdzie nam wynik w amperach czyli 2,5A i takim prądem należy ładować aku przez, jak już wspomniałem, 20h.
Nie wiem tylko jak Twoja instrukcja ma się do tego że nie powinno się podłączać akumulatora do prostownika na więcej niż 10 godzin
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-10, 13:25
Napisz do WARTY i się dowiesz jakie metody się stosuje do ładowania akumulatora, na studiach gość nam puszczał film odnośnie fabryki aku. Oni jakoś inaczej jeszcze ładują, wszystkie aku (jakieś 100szt na palecie) łączą szeregowo, dają na bardzo krótki czas max prądu i później doładowują właśnie prądem dwudziestogodzinnym. W instrukcjach piszą tak, aby zachować jak największy poziom bezpieczeństwa co by nie zagotować aku. Im mniejszy prąd ładowania tym dłużej musisz ładować akumulator. Np. moja ciocia nie znając się na aku, ustawiła prostownik na maxa i ładowała tak cały dzień, w mieszkaniu smród od kwasu a aku się gotował, po podłączeniu do samochodu nawet kontrolki się nie paliły
A Tutaj mamy opisane wszystkie możliwości ładowania akumulatora.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 14:53
Goalkeper napisał/a:
A Tutaj mamy opisane wszystkie możliwości ładowania akumulatora.
No właśnie na tej stronie pisze o tych 10 godzinach :)
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-10, 14:56
Darek, czytaj uważnie przy tych 10 godzinach to się ładuje wtedy kiedy na początku ładujesz prądem 0,8 z pojemności aku do momentu gazowania później przechodzisz na prąd 10 godzinny
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 14:57
Goalkeper napisał/a:
Darek, czytaj uważnie przy tych 10 godzinach to się ładuje wtedy kiedy na początku ładujesz prądem 0,8 z pojemności aku do momentu gazowania później przechodzisz na prąd 10 godzinny
A co z prostownikami które same dobierają prąd ładowania ????
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-10, 14:59
hmm z tego co się orientuję to chyba wszystkie już mają możliwość dopasowywania prądu ładowania ręcznie. Chociaż wczoraj ładując rozładowany aku to prostownik na początku przy ustawieniu pokrętła na minimum ładował prądem 4-5A po jakimś czasie sam zaczął ładować 2A.
Odnośnie prostowników, które same dobierają prąd ładowania to chyba są już one wyposażone w elektronikę, która mierzy stan naładowania aku i według tego stosuje prąd jaki jest potrzebny.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 16:38
Goalkeper napisał/a:
Odnośnie prostowników, które same dobierają prąd ładowania to chyba są już one wyposażone w elektronikę, która mierzy stan naładowania aku i według tego stosuje prąd jaki jest potrzebny.
No właśnie w tym problem że przy takim systemie ładowania akumulator należy zostawić podłączony na znacznie dłużej niż 10 godzin i nie możemy ingerować w to jakim prądem ładuje.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-10, 16:54
Czyli wychodzi na to, że takie prostowniki ładują prądem dwudziestogodzinnym z tego tak dedukuję bo to najoptymalniejsza opcja ładowania, gdzie nie ma możliwości niedoładowania lub przeładowania w wyniku czego aku nie jest już do użytku.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-10, 20:51
Goalkeper napisał/a:
Czyli wychodzi na to, że takie prostowniki ładują prądem dwudziestogodzinnym z tego tak dedukuję bo to najoptymalniejsza opcja ładowania, gdzie nie ma możliwości niedoładowania lub przeładowania w wyniku czego aku nie jest już do użytku.
I tu się mylisz. Posiadam taki prostownik i załatwiłem już dwa akumulatory myśląc że nie mogę doprowadzić nim do przeładowania akumulatora. Po 12 godzinach ładowania akumulator wykazywał poziom gęstości elektrolitu trochę poniżej wartości właściwych a po kolejnych 5 był już martwy. Fakt że oba te akumulatory swoje przeszły.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach