Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
wskaźnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-03, 19:44    wskaźnik temperatury silnika

Witam.
Mam pytanie odnośnie wskaźnika temp. silnika. W jakim położeniu wskazówka powinna pokazywać właściwą temperaturę silnika? U mnie nie wychodzi poza pierwszą kreskę, chyba że w korku to idzie wyżej ale potem znowu spada. Pytam, bo z reguły w moich poprzednich autkach środkowe położenie było właściwe.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-11-03, 20:11    

Miałem tak samo i skończyło się na wymianie termostatu z powodu niedogrzania silnika. Teraz wskazówka jest między pierwszą i drugą grubą kreską. Jednak prawdziwą temperaturę silnika można odczytać jedynie przy podłączeniu do kompa w ASO
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-11-03, 23:19    

W 2.2i powinna być w okolicach drugiej (nie licząc spoczynkowej) grubej kreski. Pamiętaj przy wymianie termostatu, że w tym silniku termostat jest skalowany na 73°C ! (nr oryginału 77 00 851 485 ).

Termostat jest w rurze gumowej, tuż za pompą wody.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Bieniu 
Starszy pisarz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 247
Skąd: bd
Wysłany: 2008-11-03, 23:34    

U mnie jest lekko nad środkową kreską.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-11-03, 23:44    

Bieniu, Darek. Mamy obecnie troszkę inne silniki ;) W 2.5 jest dokładnie dwie małe kreseczki od drugiej grubej, w 3.0 ponad. Dlatego napisałem, jak jest w silniku, który posiada kolega lukas.
Ewidentnie termostat do wymiany ;)
Temat przerobiłem z termostatem na 89°C i o mało mi nie rozwaliło węży do zbiornika wyrównawczego - zawierzyłem sprzedawcy :evil:
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-05, 19:54    

sprawdzilem u siebie i liczac od dolu mam na drugiej kresce ( na 1 szej lezy zawsze na wylaczonym silniku ) w korkach max 3 cia kreska ( grubych kresek jest razem 5, nie liczac tych na koncu )

czyli zle pokazuje ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-05, 20:13    

Darek napisał/a:
Miałem tak samo i skończyło się na wymianie termostatu z powodu niedogrzania silnika. Teraz wskazówka jest między pierwszą i drugą grubą kreską. Jednak prawdziwą temperaturę silnika można odczytać jedynie przy podłączeniu do kompa w ASO



A czy temperatura wyświetlana przy teście zegarów nie jest wiarygodna.
Ja kilka razy sprawdzałem i sie pokrywa.Tak samo jak ilość paliwa w zbiorniku.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-11-05, 20:17    

dareczek730 napisał/a:

A czy temperatura wyświetlana przy teście zegarów nie jest wiarygodna.
Ja kilka razy sprawdzałem i sie pokrywa.Tak samo jak ilość paliwa w zbiorniku.


Może i tak ale w ten sposób nie dowiesz się jaka jest temperatura w stopniach więc nie wiesz czy silnik nie jest niedogrzany. W ten sposób nie dowiesz się przy jakiej temperaturze silnika otwiera się termostat i czy dzieje się to właściwie.

P.S. Poza tym jak sam napisałeś to test ZEGARÓW i nic więcej
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2008-11-05, 20:19    

Ale test zegarów można zrobić też w czasie pracy silnika.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-11-05, 20:21    

ARCHEOLOG napisał/a:
Ale test zegarów można zrobić też w czasie pracy silnika.


Nie zmienia to faktu, że pewnych rzeczy w ten sposób się nie dowie
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16