Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Parowanie szyb
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 20:30    Parowanie szyb

Witam od niedawna mam pewien problem z moją safranką. Mianowicie parują mi szyby w sumie jest to dość normalne na 1 rzut oka ale chodzi o to że nawet jak już samochód jest nagrzany to nic się nie dzieje (szyby nadal zaparowane) czasami pomaga włączenie klimatyzacji (AC) a czasem nie nie wiem od przez to może być spowodowane zastanawiałem się może to wina filtru pyłowego (bo mam klimatronik) ale nie wiem gdzie go znaleźć

Safrane 2,5 TDI 1995 r
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-12, 21:39    

Filtr przeciwpyłkowy jeżeli jest w twoim samochodzie to będzie się znajdować przy podszybiu od strony pasażera. Musisz zdemontować plastikową osłonę co jest pod przednią szybą i zaraz pod nią będzie wsunięty tak jakby w deskę rozdzielczą. Aby odparowały szyby to trzeba włączyć AC i najlepiej na maxa dać dmuchawę na szybę przednią. Sprawdź jeszcze czy czasami gdzieś nie masz szczelin, przez które renia bierze wodę, ja miałem problem z bagażnikiem bo była dziura w nadkolu i renia brała wodę, w dni chłodne kiedy świeciło słońce miałem problem z odparowaniem szyb.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-12-13, 23:32    

Zerknij pod dywaniki, czy gąbka nie nasiąknęła wodą ? Faktycznie, klima pomaga w odparowaniu szyb, ale po jej wyłączeniu szyby zaczynają parować ponownie i to dość szybko (urok klimatyzacji, gdy po jej wyłączeniu wilgoć z wymiennika wędruje do środka).
Ogólnie, to spora ilość kurzu i brudu w kabinie absorbuje wilgoć, więc należało by dokładnie wyczyścić wnętrze.
Filtra p.pyłkowego zapewne nie masz, dlatego proponuje sprawdzić wszystkie dywaniki pod spodem i bagażnik (pod kołem zapasowym też), jak wspomniał Goli Wesoly
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-16, 19:29    

Mam podobny problem..
Renia II 1997 rok, nie ma wody w dywanikach (tapicerka skora).

1. Jak wlacze tryb odparowywania to ok - przednie odparuja ale tylnia i boczne juz niee. wlaczenie ogrzewania tylniej szyby nie pomaga..
po przelaczeniu na A/C 24 st lub nawet max owszem jest poprawa ale za kilka min musze przelaczac na autoodparowywanie przodu bo rosieje..

2. Kolejna kwestia: ogrzewanie - na trasie przy 100 km/h wskazowka temp wody w chlodnicy jest prawie pozioma i nie drgnie a wiec przy max temp ogrzewania nie jest odczuwalne cieplo..
w miescie i korkach wskazowka jest na polowie skali i wtedy czuc to cieplo..

Czy to normalne i wy tez tak macie?

3. Ile kluczyków powinno być w komplecie? czy wszystkie mają podczerwien?

4. drzwi od kierowcy nie otwieraja sie z zewnatrz (jakby zamkniete). od srodka ok i po otwarciu od srodka, pozniej mozna juz z zewnatrz otworzyc. czyzby jakas zapadka ? dodam, ze zamek na kluczyk nie dziala.

pozdrawiam
Greg
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-16, 19:56    

Tylna szyba przy poruszaniu się w mieście zaparowana prawie zawsze, to chyba norma. Radzę zrobić tak jak pisze Arek czyli dobrze osuszyć wszystkie dywaniki (sprawdzanie ręką niewiele daje). Co do temperatury to miałem podobną sytuację, skończyło się na wymianie termostatu który się zacinał, ponad to proponuję odpowietrzyć układ chłodzenia. Kluczyki ja mam dwa i oba z podczerwienią Wesoly . Z drzwiami nie bardzo rozumiem otwierają się czy nie. Jeśli raz otwierają się z zewnątrz a raz nie to kiedy NIE
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-12-16, 21:56    

Greg napisał/a:

4.drzwi od kierowcy nie otwieraja sie z zewnatrz (jakby zamkniete). od srodka ok i po otwarciu od srodka, pozniej mozna juz z zewnatrz otworzyc. czyzby jakas zapadka ? dodam, ze zamek na kluczyk nie dziala.

Zdejmij tapicerkę drzwi. Oczyść od środka, a następnie przesmaruj ruchome elementy klamki i zamka.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-16, 22:01    

ja mam 2 kluczki - jeden z podczerwienia , drugi bez ( ma znaczek reno ) .

tylna szyba tez wiecznie zaparowana.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-17, 22:17    

1. jezeli chodzi o poruszanie sie po miescie to szyba wlasnie nie jest zaparowana tylko na trasie..
poruszajac sie na trasie - jaki poziom temp ukladu chlodzenia macie? wskazowka pozioma? w miescie w korkach dochodzi mi do polowy skali.. wiec uklad chlodzenia dziala az za dobrze.

a moze za tylnim zaglowkiem umiescic cos takiego:

http://www.allegro.pl/ite..._delux_hit.html

dywanikow nie mam, (tzn mam ale gumowe), wiec nie ma co osuszac..

2. jak odpowietrzyc uklad chlodzenia?

3. jezeli chodzi o te drzwi pasazera to po gdy uzyje pilota nie mozna ich otworzyc z zewnatrz, od srodka tak.. po otwarciu od srodka, pozniej mozna je otwierac z zewnatrz - wiec chyba jakis problem z zapadka..

4. wolne obroty i ssanie
mam wrazenie, ze za dlugo pracuje mi na ssaniu (obroty 1200) a pozniej zwykle ok 1000, po dluzszej jezdzie stabilizuja sie na 900 ale ze skokami 700-1000... wyczytalem iz moze to byc problem silniczka krokowego, podzielacie ta opinie?

pozdr
Greg
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-17, 10:22    

prawidlowa temperatura cieplego silnika jest miedzy druga a 3 kreska ( pierwsza to ta na ktorej wskazowka staoi jak silnik jest calkowicie zimny )... na 3 kresce wlacza sie wentylator ...


masz cos nie tak - sprawdz dokladnie termostat i caly uklad chlodzenia oraz wentylator. po odpaleniu temp po jakims czasie powinna sie podniesc na 2 kreske .

u mnie bylo tak ostatnio ze dlugo sie nagrzewal - powodem byl uszkodzony termostat ( otwieral sie przy 50 stopniach )
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-17, 12:47    

czy taka temp zawsze powinna byc po nagrzaniu, niezaleznie od warunkow jazdy?

po miescie mam miedzy 2 a 3 kreska ale na trasie spada i jest lekko powyzej 1 kreski..

czyli termostat i uklad chlodzenia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15