Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Parowanie szyb
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-17, 15:00    

to termostat reguluje temperature sienika i wlacznik termiczny i wiatrak - ale ty masz problem z niedogrzaniem w trasie - wiec to na 99% wina termostatu - w trasie jest wieksza predkosc powietrza ktore przeplywa przez chlodnice - silnik jest wydajniej chlodzony - termostat powinien sie przymknac i utrzymac optymalna temp silnika - nie przymyka sie ( lub nawet caly czas jest otwarty ) - temperatura spada...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-19, 18:51    

U mnie szyba tylna tez zaparowana ale może wina lezy po stronie jakiegoś przecieku w nagrzewnicy bądz w przewodach doprowadzających wode które znajdują sie we wnętrzu auta.
Ja po wejściu do auta daje max na przednia szybę i opuszczam na pół centymetradwie boczne przednie szyby poprawia to cyrkulacje powietrza i szyby tak nie parują
 
 
slesiu1971 
Użytkownik

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-01-18, 18:45    

wracając do parowania szyb, ja kiedyś miałem podobny problem, jak się okazało zacięła mi się klapa od obiegu ogrzewania, jeździłem cały czas na zamkniętym obiegu, powodowało to że do środka nie dostawało się powietrze z zewnątrz i kabinie się kotłowało, gdy padał deszcz czy była pogoda taka jak teraz to nawet klimatyzacja nic nie pomogła. Gdy otwarłem tą klapę to problem z parowaniem szyb minął, na wszelki wypadek nie włączam zamknietego obiegu. Wesoly
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-18, 22:34    

Co do termostatu który się nie zamyka można kawałkiem kartonu chłodnice zastawić oczywiście nie całą zmniejszając w ten sposób wydajność chłodzenia jednak jest to nie najleprzym rozwiązaniem na dłuższy czas to można przejsciowo założyć lub podczas dużej potrzeby Wesoly pOzDrO:)
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-18, 23:10    

Greg napisał/a:

dywanikow nie mam, (tzn mam ale gumowe), wiec nie ma co osuszac..

Nie masz fabrycznej wykładziny na podłodze pod nogami ? Mruga O tych dywanikach właśnie mówiłem.
Przedwczoraj zdemontowałem plastikowe nakładki na wewnętrzne progi i włożyłem rękę pomiędzy podłogę, a wykładzinę - gąbka była mokra, choć z zewnątrz niby sucho (najwięcej wody przy pedale gazu). Tak samo po stronie kierowcy, jak i pasażera. Z tyłu sucho.
W ruch poszła farelka i wysuszyłem wszystko na pieprz. Potem przyszła kolej na bagażnik. Znów wentylator elektryczny na max. ciepłego powietrza zamknięty w bagażniku i suszenie do skutku.
Do dziś wieczór szyby nie parują. Zobaczymy na jak długo Wesoly
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-19, 10:42    

Co do parowania szyb to jest właściwie tylko kilka możliwości:
1. Namoknięte dywaniki (tapicerka podłogowa z przodu) - dokładnie opisał Arek
2. Tak jak napisał slesiu1971- może włączony ciągły wewnętrzny obieg powietrza
3. Nieszczelna nagrzewnica - przykra sprawa
4. Co najczęściej się zdarza jeśli ktoś posiada oczywiście - dawno nie wymieniany filtr przeciwpyłkowy (raz w roku powinno się go wymienić, bo po roku jest aż ciężki do syfu i wilgoci)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-19, 22:23    

Do wypowiedzi Rufusa dodałbym:

5. Porządne sprzątanie i dokładne umycie szyb (nawet kilkukrotne)
6. Możesz wyczyścić szyby szamponem do włosów (nacierasz szamponem i wycierasz do sucha) - dokładnie domyjesz szyby i mniej parują.
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-19, 23:00    

W hatchbackach jest to raczej norma, a wilgoć idzie zazwyczaj z bagażnika.
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-20, 19:25    

U mnie też paruje i nie zamierzam się tym przejmować w poprzedniej też parowała i pozatym wszystko było git Ten typ tak ma Wesoly Wesoly Wesoly
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16