Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe auto, nowe problemy - elektryka Safrane
Autor Wiadomość
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-07, 14:54    Nowe auto, nowe problemy - elektryka Safrane

Witajcie, jestem nowy na tym forum. Od wczoraju posiadam Safrankę. Wcześniej miałem Renault Megane, ale się zamieniłem he;)
Moja Safrane to 1996r, 2,5 dT, skrzynia manual.
Mam takie problemy z autem:

-Swiatła cofania (nie ma)

-Przeciwmgielne tylne(nie ma oprócz kontrolki)

-Podgrzewanie tylnej szyby(nie dziala, a w czasie jazdy miga tylko kontrolka od świateł przeciwmgnielnych tylnych)

-Wycieraczka tylna (nie działa)

-Podgrzewanie foteli (pali bezpieczniki)

-Podgrzewanie przedniej szyby (ponoć coś się na podszybiu odlutowało, jutro sprawdzę jak rozbiorę)

-centralny zamek (auto nie otwiera się z kluczyka, immobilizer odpięty - mam kod ale nie chcę go wklepywać, nie zamykają się drzwi od kierowcy ani z pilota, ani z przycisku nad głową, ani kluczykiem - kreci się w kółko)

-lusterko prawe gdy wlaczę światła, to kieruje się na dół. Gdy skieruję je na góre, to przy zmianie biegow znowu wedrują na dół ;]

-Na panelu Climatronika, wyświetla się napis - SERVICE.

Jak widać trochę rzeczy nie dziala, a chcę je naprawić. Trochę już pomocy znalazłem na forum, jutro będę pomału grzebał, ale gdyby się komuś chcialo pomóc indywidualnie, to proszę pisać nowe posty.
Pozdrawiam - pawellike. :)
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-02-07, 15:21    

Witam
Widzę że nie działa Ci większość podzespołów elektrycznych w klapie (światła, wycieraczka, podgrzewanie szyby) Prawdopodobnie uszkodzona jest wiązka na przejściu z nadwozia do klapy. poniżej schemat:

Jest też temat z Twoimi problemami KLIK
Co do centralnego zamka. Zacząłbym od siłownika, musisz zdjąć tapicerkę i przesmarować siłownik zamka a także sprawdzić czy dochodzi do niego prąd. Instrukcja demontażu tapicerki drzwi w linku KLIKNIJ
Bębenki zamków obracają się w kółko bo były rzadko używane. Jest to dolegliwość większości Safranek. Musisz je zdemontować dobrze wyczyścić nasmarować i przede wszystkim rozruszać.
Co do climatronika to musisz przeprowadzić jego test. Opis jak to zrobić w TYM temacie. Jak go przeprowadzisz to w tym samym linku masz tabelkę błędów i wtedy będziemy szukać dalej.
Pozdrawiam
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-07, 15:29    

Jeeeej...........Ale szybka i sprawna odpowiedź :) :) Na forum Megane, by mnie zbesztali najpierw......zaczynam was lubić ;)

Jutro zajmę się drzwiami...ciekawe czy coś się uda wymyśleć. Pocieszam się tym,że w domu mam Lagunę w kombi z 97r i ewentualnie z tamtąd bym miał silniczek... do centralnego zamka. Tylko ciekawe czy będzie pasował. A to,ze kluczyk sie kręci dookoła, to co to może byc?

A i jeszcze.........może ktoś wie czemu gdy właczam podgrzewanie siedzen, to zapala się napis Service przy zegarach i pali bezpiecznik?
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-07, 15:50    

Połączenia przedniej szyby masz tutaj


Siłownik centralnego zamka pasuje od laguny, możesz spokojnie przekładać, tylko w lagunie będziesz musiał zdemontować cały mechanizm opuszczania szyby, a w safrane aby wyciągnąć zamek jedynie dolną prowadnicę szyby (tą w drzwiach) i rozłączać wszystkie dźwignie. Siłownik jest przymocowany na wciśnięty drut - należy go wypchnąć
KLIK
Schemat zamków
Jak już rozbierzesz, to zdemontuj klamkę i rozbierz elementy bębenka, jest tam okrągła, druciana zawleczka, która pozwoli wymontować wnętrze bębenka, który potraktuj najlepiej jakąś oliwką, lub smarem silikonowym w sprayu (można przemyć na początek WD40), ale później jest dobrze go wymyć a sama wkładkę nasmarować.

Co do palenia bezpiecznika przy włączeniu ogrzewania siedzeń, to wygląda na zwarcie. Należy po kolei prześledzić połączenia, od włącznika przy siedzeniu, po wtyczkę idącą do termika umieszczonego w siedzeniu (biała wtyczka na 2 kabelki) po lewej stronie siedzenia kierowcy, z tyłu, pod spodem za silniczkami.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-02-07, 15:50    

Poniżej masz wyjaśnienie dotyczące zamków oraz poradę jak usunąć problem. Napisany przez kolegę jurka201

"Mamy w naszych Safrankach zamki tak skonstruowane aby nie można ich było otworzyć "metodą siłową "na śrubokręt". U mnie najpierw przestał działać jeden z zamków a po pewnym czasie przy korzystaniu z centralnego zamka (pilot) przestały działać wszystkie i kręciły się w kółko - bałem się, że jak padnie mi akumulator to nie dostanę się do samochodu :( .
W celu naprawy trzeba wymontować bębenki zamków (przy zamku klapy bagażnika było ciężko ponieważ bębenek na skutek korozji "przyspawał się" do obudowy zamka) następnie rozebrać przy bębenku wszystko co się da, łącznie ze spiralną sprężyną łączącą oba bębenki. Następnie podgrzewałem całość małym palnikiem i delikatnie stukając w wewnętrzny bębenek małym młoteczkiem doprowadziłem do ich rozdzielenia się - mogą wtedy obracać się względem siebie. Można teraz wszystko (bębenki) rozruszać i nasmarować lub jeszcze lepiej rozebrać, przeczyścić, nasmarować i złożyć z powrotem uważając aby nie pomylić położenia bolców blokujących, bo zamek będzie działał tyle, że naszym kluczykiem go nie otworzymy. Po tej operacji wszystkie zamki działają mi do dzisiaj a upłynęło już z pięć lat od ich czyszczenia.
Przyczyną zblokowania się obu bębenków jest utlenianie się materiału z którego są zrobione. Uważam, że dobrą metodą zapobiegającą takiej sytuacji jest dość częste smarowanie bębenków przez otwór na kluczyk i kilkukrotne otwarcie i zamknięcie zamka kluczykiem - po prostu zamek się "nie zastoi"."
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-07, 16:55    

Nie dośc,że Safrane lepsze od meganki, to i jeszcze Forumowicze lepiej pomagają :) :) Dzieki wielkie za tą pomoc, jutro wkraczam do akcji ;] ;]
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-02-07, 19:06    

Odnośnie silniczka od centralnego zamka to jeszcze to Ci się przyda KLIK. Przy okazji sprawdź też kondycję prowadnic na ramionach od podnoszenia szyb. Jeżeli chodzi o forum meganki to powiem szczerze, że burdel tam mają a instrukcję są tylko czysto tekstowe bo żadnych zdjęć jeszcze nie widziałem a wczoraj przetrzepałem wątki o wymianie żarówek podświetlenia liczników i reszty przyrządów wskazujących.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-07, 20:17    

Czytam tak i czytam i coś mi się wydaje,że będzie mnei czekało jutro ciężkie zajęcie....Mam nadzieje, że nie będzie śnieg padał, bo się zdenerwuje (nie mam oświetlenia w garażu i bedę musial działać na zewnatrz). Jakieś tam smary różnego rodzaju to mam pod ręka. Ciekawe czy mi się uda.
Życzcie mi powodzenia z tym zamkiem ;) . Jak bym miał jakiś problem to bedę pisał :)
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-07, 22:12    

Powodzenia :) Jak coś, to rób fotki, będzie łatwiej coś doradzić :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
maciej 
Użytkownik

Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-07, 22:45    

Jeśli Ci się uda coś zdziałać, to ktoś inny również łatwiej nauczy się ze zdjęć.

PZDR:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11