Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-02-21, 23:14 Problem z zamkami
Witam. Podczas mrozów, ostatnio nawet niewielkich, mam problem z zamkami drzwi przednich. Albo w żaden sposób nie jestm w stanie otworzyć drzwi, albo ich zamknąć. gorszy ten drugi probelm, bo często muszę samochód otwarty zostawiać. Czy to probem zamarzających zamków, spowodowany dostającą się tam wodą?
Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-02-21, 23:50
Pilot 100% sprawny, drzwi tylne i klapa się zamykają, drzwi od kierowcy do dzisiaj też bez problemu. W ciągu dnia była dodatnia temp., teraz lekki przymrozek. Może wystarczy przesmarować zamki? Bo drzwi nie da się nawt od środka zamknąć ręcznie.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-22, 00:01
Daniel, to problem starych zamków i zawilgotniałych siłowników. Zapewne nie możesz też zamknąć z kluczyka, bo bębenki kręcą się w koło
Należy rozebrać boczki drzwi, zdemontować zamki i przesmarować ich elementy ruchome.
Masz rację, że dostaje się tam wilgoć, dodatkowo stary smar powoduje większe opory.
Jeżeli obecne warunki nie pozwalają na kompleksowe rozwiązania, to zdemontuj boczki i nie demontując całych zamków spryskaj je jakim środkiem penetrującym, a następnie silikonem w sprayu. Dodatkowo zerknij pod gumowe osłonki siłowników.
Gdy zrobi się ciepło, lub masz możliwość skorzystania z garażu, to warto wykręcić zamki, zdemontować klamki i przywrócić zamykanie z kluczyka.
Zerknij tez do TEGO tematu
Jak już dostaniesz się do środka przez tylne drzwi, to warto kilka razy zamknąć i otworzyć drzwi za pomocą przycisku z panelu w podsufitce, przy lusterku wstecznym. Czasami się uda "rozruszać"
Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-22, 10:51
Tylko przy zdejmowaniu boczka uważaj abyś go nie połamał
Jest on przyklejony do drzwi, żeby zniwelować efekt skrzyienia plastików. Poodkręcaj wszystkie śrubki i od dołu uzyć siły aby oderwać tapicerkę
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-02-22, 12:23
Najlepiej jest sobie pomagać jakimś nożykiem co by przeciąć masę klejąca.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-02-23, 19:45
Dzięki za pomoc. Na razie jest ok, poczekam aż się zrobi ciepło i zajmę się tym konkretnie. Boczek już zdejmowałem raz więc dam radę:) Pozdro dla wszystkich maniaków Safci;-)
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-02-24, 01:39
U mnie było tak samo w te mrozy ale postanowiłem pozbyć się wilgoci w bardzo prosty sposób, wykręciłem głośniki i w otwory włożyłem suszarkę i tak się suszyło w każdych drzwiach przez jakiś czas, od tamtego czasu żadnego problemu z zamkami.
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach