Wysłany: 2008-10-13, 09:05 Klimatronik - dziwne zachowanie
Witam!
Mam taki mały problem - klimatronik bardzo ładnie pracuje, gdy silnik jest wyłączony, tzn. załączone tylko obwody elektryczne ze stacyjki.
Bardzo ładnie, czyli bez namysłu zmienia siłę nawiewu i steruje klapami nawiewu - od razu przełącza nawiew np. z szyby na nogi.
Gdy uruchomię silnik, to wszystko działa z około minutowym opóźnieniem - przyciskiem zmienię siłę nawiewu, a wentylator reaguje dopiero za minutę. Dokładnie to samo dzieje się z klapami nawiewu, z tym że tutaj te opóźnienia są duużo większe - nieraz np. na szybę zaczyna wiać po kilku minutach od zmiany.
Wczoraj spędziłem cały dzień pod samochodem grzebiąc w kabelkach i do niczego nie doszedłem.
W ogóle przy uruchomieniu, wentylator nawiewu jakby nie może zaskoczyć, dopiero za drugą, trzecią próbą startu się zaczyna wiać.
A klima wogóle nie chodzi - przy ustawieniu niższej temperatury zaświeca się Service na panelu.
Może ktoś się spotkał już z taką przypadłością elektryki.
Zima się zbliża i pasowałoby dojść z tym do porozumienia.
Wszystkim z góry dzięki za wszelkie pomysły.
Może posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej klimatronika i całego nawiewu? Bo widzę, że ktoś już działał tutaj i mu nie wyszło.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-10-21, 23:15
Posiadaniem schematów chwalił się ostatnio kolega jurek201.
Co do klimy, to warto podłączyć się do Clip'a i było by wiadomo, co jest grane.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-22, 18:21
Oj nie chwaliłem się (nie to było moim zamiarem ),
tylko chciałbym udostępnić, jeśli komuś są potrzebne.
Pozdrowienia
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-22, 21:49
może samodiagnostyka panela klimatronika zarejestrowała w czasie takich objawów jakieś kody błędów ? polecam sprawdzenie lewej i prawej strony kombinacja klawiszy (lewy "-" prawy "-" "stop") potem klawiszami "+" przechodzi się przez kolejne silniki i czujniki dla lewej i prawej strony a system pokazuje czy w danym odwodzie jest ok , przerwa czy zwarcie, mam opis znaczenia tych kodów ale nie wiem jak wstawić plik pdf na forum w sumie system testuje około 16 elementów czyli wszystko
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
właśnie to miałem na myśli, ale jest jeszcze druga połowa tych kodów
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-23, 09:07
O wielkie dzięki Panowie!
Nie wiedziałem, że istnieje taka możliwość - dzisiaj postaram się sprawdzić i dać odpowiedź na forum.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-23, 11:05
Witam ponownie!
Zrobiłem ten test klimatronika i zarówno dla lewej jak i prawej strony wyszły następujące wartości:
0b, 1b, 2b, 3b, 4b, 5b, 6b i 7b - wg tabelki wszystkie oznaczają "no fault found" czyli brak błędów.
Jedynie dla prawej strony pojawił się jeszcze 8d, ale niestety nie ma tego w powyższej tabelce - czy możecie sprawdzić co ta wartość oznacza?
Co dziwne, po zapaleniu silnika zamiast 8d pokazuje 8b.
A tak w ogóle to proponuję instrukcję testu klimatronika opisaną przez 20V i arka wraz z uzupełnioną tabelką błędów przenieść do działu instrukcje obsługi lub stworzyć zrób to sam i tam zamieścić. Myślę, że szerszemu gronu użytkowników Safrane będzie to przydatne.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-23, 12:09
A to peszek w opisie do PhI sa kody od 0 do 7 dla prawej i lewej strony, u mnie też pojawia się 8x ale nie pamiętam jakie x dziś sprawdze czy nie 8d choć wszystko działa ok
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-23, 14:30
Poszedłem krok dalej - zdemontowałem schowek pasażera i chciałem posprawdzać wszystkie kostki, czy nie wygrzane są wtyki. Niestety nie mam pojęcia jak zdemontować poduche pasażera, bo gdzieś pod nią jest jeszcze jedna kostka (gdzieś na forum czytałem, że tam się wygrzewa styk i czasem nie łączy i proponujecie czerwony kabelek połączyć po za kostką i wszystko ma wrócić do normy).
Wykręciłem więc wentylator, zdjąłem obudowę z tyłu - było tam parę suchych liści i centymetr kurzu. Po wyczyszczeniu zewnętrznej strony elektroniki i odtłuszczeniu styków złożyłem silnik, podpiąłem wtykę i załączyłem nawiew.
I tu zdziwienie - silnik najpierw ruszył o pół obrotu w lewo (przeciwny kierunek) wydając przy tym znajome brrr, potem o pół obrotu w prawo i zatrzymał się. Po chwili znowu to samo, ale już się rozkręcił i działał normalnie.
Po kilkunastu próbach może tylko 2 razy ruszył normalnie, a tak rusza najpierw przeciwnie, a potem normalnie się kręci.
Czy ktoś z Was już grzebał w elektronice tego silnika? Widzę, że są tam diody, a co za tym idzie pewnie tranzystory - tylko jakie, są też chyba dwa obwody uzwojenia.
Może ktoś ma na to receptę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach