Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Hydrozagatka :)
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-21, 18:59    Hydrozagatka :)

ASO doprowadziło mnie dziś na skraj zawału, ale po kolei

W mojej Safi za późno włączają się wentylatory chłodnicy gdzieś koło 104 st.
ASO stwierdziło że do wymiany czujnik temperatury który wkręcony jest w podstawę termostatu lub gdzieś pod nią (jeszcze nie zaglądałem) a wygląda tak:



Pewnie bym go wymienił bez gadania bo jestem leniwy gdyby nie to że oprócz czujnika jest jeszcze termowłącznik który jest wkręcony u dołu chłodnicy po lewej stronie patrząc na przód auta i wygląda tak:



"Najzabawniejsze" jest to, że ASO zaprzecza istnieniu tego drugiego. Stwierdzono że w tym modelu go nie ma mimo, że sprawdziłem w domu na dialogysie i jest.



Ufff a teraz meritum czyli pytanie:

Które z tych gówienek podaje sygnał na wentylatory chłodnicy albo który powinienem wymienić żeby wentylatory włączały się przy właściwej temperaturze płynu chłodzącego

P.S Zapomniałem dodać, że efektem ubocznym zbyt późnego włączenia się wentylatora chłodnicy jest zapalenie się kontrolki serwisowej oraz kontrolki wtrysku.

Pozdrawiam
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-04-21, 21:21    

Darek, według mnie to jasne, żeby wymienić czujnik ten co jest mocowany w chłodnicy, bo on ma właśnie włączać wentylatory kiedy w chłodnicy będzie za bardzo parno, reszta czujników (tak jak termostat), która jest mocowana w bloku silnika według mnie decyduje o tym czy załączać duży obieg chłodzenia. Najlepiej sprawdzić parametry czujnika tego w chłodnicy w jakich przedziałach temperaturowych powinien załączać wentylatory i odpalić motor, przystawić termometr i sprawdzić czy załączają się tak jak przewidują parametry. U mnie zdziwiony byłem, że odpalają się na raz oba śmigła. W R25 tych V6 były dwa śmigła ale czujnik podawał sygnał w dwóch zakresach temp. i przy pierwszym załączał tylko jeden a przy wyższej temp. załączał drugi wentylator.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-21, 21:38    

Tak mi się zdawało. Ale w ASO byli tak pewni swego że mnie skołowali. Nawet przyszedł sam szef ASO który w niektórych kręgach samochodziaży w moich stronach uchodzi za guru elektryki samochodowej i zapewniał mnie że nie ma termowłacznika. Nie dawało mi to spokoju więc w domku zasiadłem do dialogysa. Nie będę sie bawił w sprawdzanie tego włącznika. On kosztuje 30 pln więc jak się do niego dostanę to go po prostu wymienię a nie będę testował. Poza tym temperaturę załączania się wentylatorów w mojej Safi już znam , są to 104 stopnie a powinno chulać na drugim biegu przy 97 st
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-04-21, 21:45    

Darek, mam znajomych w ASO u siebie w Kaliszu i jak miałem jeszcze R25 to nie wiedzieli co to mam za redukcje zastosowana na lince od prędkościomierza, z redukcji tej też wychodziły jakieś przewody z kostkami, niestety dialogys tego nie ujawnił co to było, na forum też byli R25 też chłopacy byli zdziwieni bo samochody te albo miały zegary na linkę, która była w jednej części, albo na impuls elektryczny. A u mnie wychodził kawałek linki ze skrzyni wchodził do tego reduktora i następny kawałem szedł od niego do zegarów. Wspólnik mojego starskiego powiedział, że być może renia jeździła jako TAXI i mogło to być jako impulsator do taryfikatora. Ale ile w tym prawdy to chyba najstarsi górale tego nie wiedzą.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-04-21, 22:18    

Darku. Sygnał do włączenia pierwszego i drugiego stopnia wentylatorów podaję właśnie włącznik termiczny. Jest to złącze na 3 piny i kosztuje jednak więcej niż 30 zł - w granicach 75-80 zł.
Jeżeli znalazłeś tak tanio, to podaj namiar, bo mi safi zeszłego lata dwa razy zrobiła taki numer, że wentyle włączyły się na 3 grubej kresce (nie licząc spoczynkowej). Termostat mam wymieniony.
Moje ASO w Lublinie od razu wskazało winowajcę, jako właśnie wyłącznik termiczny 77 00 798 264 :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-21, 23:47    

Arku oczywiście troszkę przesadziłem z ceną ale...
Intercars, http://sklep.intercars.com.pl/ ma za 63 pln a jak klikniesz zamienniki to możesz ściągnąć na zamówienie za 38 pln lub 55 pln do wyboru.
Jutro podejdę do ASO i im nawrzucam

Wiesz może którędy najlepiej dobrać się do tego termowłącznika ????
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-04-22, 07:56    

Darek, najlepiej będzie jak zdemontujesz osłonę pod silnik i od spodu zaczniesz działać z tym czujnikiem, od góry to nie ma sensu bo po co nurkować rękami przez całą wysokość komory silnika :)
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-22, 08:28    

Goalkeper napisał/a:
Darek, najlepiej będzie jak zdemontujesz osłonę pod silnik i od spodu zaczniesz działać z tym czujnikiem, od góry to nie ma sensu bo po co nurkować rękami przez całą wysokość komory silnika :)


Dzięki, dzięki domyśliłem się, szczególnie że od góry to go nawet nie widać. Chłodnica jest jednak mocno przesunięta do przodu (nie jest nad samą osłoną) i liczyłem na jakieś bliższe wskazówki

Edit

Pozwolę sobie na zdublowanie postu ale chyba mogę

Sprawa wygląda tak. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że termowłącznika wkręconego w chłodnicę nie ma w moim modelu Safrane a wentylatorami steruje komputer. Miejsce w którym powinien być według dialogysa jest wykończone na gładko. Mało tego krućce wychodzące z chłodnicy a znajdujące się według programu po lewej stronie w aucie są po prawej. Jak zacząłem robić dym w ASO to zaprosili mnie na podnośnik (właśnie wróciłem) wszystko pokazali, zdjęli wszystko co kazałem, dali się pobawić swoim dialogysem i nie wzięli ani złotówki Wesoly

Jako, że jeszcze nie do końca jestem przekonany moja prośba do Arka. Jeśli widziałeś u siebie ten termowłącznik fizycznie wkręcony w chłodnicę to opisz w którym miejscu on się znajduje.

P.S. Goalkeper nawet jeśli ten termowłącznik znajdowałby się tam gdzie powinien to jego demontaż od spodu graniczy z cudem. Cały ten majdan zasłonięty jest obudową wentylatorów Wesoly
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-04-24, 11:02    

Darku, wkręconego u siebie nie widziałem, bo nie ma możliwości dotarcia do niego, jeżeli tam jest ?
Aby się dostać w to miejsce, to trzeba zdjąć zderzak i przynajmniej obudowę wentylatorów, a do tego i tak będzie przeszkadzała chłodnica oleju skrzyni automatycznej :(
Dziś zdejmowałem atrapę i zdemontowałem obudowę filtra, ale to zbyt mało, aby się tam dostać nawet od spodu.
Zapytam jeszcze przy okazji wizyty w ASO, czy możliwe jest, aby sterowane było to tak, jak wyjaśnili u Ciebie.
Odkryłem natomiast kolejną "dogodność" konstruktorów Safi w tym modelu - aby wymienić osuszacz klimatyzacji, trzeba zdemontować cały przód, włącznie ze wzmocnieniem czołowym :wsciekly:
Jeżeli taki jest dostęp do osuszacza, to możliwe, że i do włącznika :?:
Dostęp do czujnika w obudowie termostatu (pod gumowym wężem) jest już lepszy.
Ja wymieniłem termostat, bo "puszczał" i w zimie temperatura dochodziła do pierwszej kreski, więc raczej jego zachowanie nie było przyczyną późniejszego załączenia wentylatorów. U mnie siedział jeszcze ze znaczkiem Volvo, więc miał prawo ;)
Jeżeli mogę coś doradzić, to zacznij od termostatu i zaobserwuj co się będzie działo. W tych modelach termostat znajduje się przed pompą wody i w przypadku, gdyby się zacinał, możliwe jest, że czujnik w obudowie termostatu dostaje odczyt dopiero przy otwarciu przepływu ?
Wymiana termostatu to pikuś w tym silniku. Nawet nie traci się wiele płynu.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-24, 07:19    

Wczoraj informacje potwierdzałem jeszcze w dwóch ASO. Ponoć to rozwiązanie jest bardzo często stosowane i komputer przejmuje "władzę" nad wentylatorami chłodnicy.
Co do termostatu to już do mnie jedzie Wesoly
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15