Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-03, 15:18
Darek napisał/a:
Intercars, http://sklep.intercars.com.pl/ ma za 63 pln a jak klikniesz zamienniki to możesz ściągnąć na zamówienie za 38 pln lub 55 pln do wyboru.
Z zamiennikami trzeba uważać, gdyż kiedyś walczyliśmy z czujnikiem temperatury (nie pamiętam czy woda czy olej) w R25 taka wielka bańka byłą dostępna tylko w ASO za 180zł i tak wertując programy do zamówień natknąłem się na "ten sam" o innym numerze oryginalnym ale numer ten był dedykowany do BMW i był o dziwno sporo tańszy. Wizualnie wyglądały tak samo ale po rozmowie z ojcem dowiedziałem się, że czujnik może wygląda tak samo i jest niby zamiennikiem ale różni się zakresem temperatur (jak wiadomo silnik Renault a BMW to różne bajki) i dlatego występuje taka różnica cenowa.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
To powiem cos od siebie tak z ciekawosci. Temperature zalaczania wentylatorow mozna regulowac w bardzo prosty sposob . Mozna w czujnik wpinac SZEREGOWO rezystorki . 100-300 Ohm Im wyzsza wartosc tym mniejsza temperatura zalaczania
Nie dziala to na czujnikach bimetalicznych
Praktycznie w wszystkich samochodach mozna to stosowac:)
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-12-20, 16:33 Re: .
shreeek napisał/a:
To powiem cos od siebie tak z ciekawosci. Temperature zalaczania wentylatorow mozna regulowac w bardzo prosty sposob . Mozna w czujnik wpinac SZEREGOWO rezystorki . 100-300 Ohm Im wyzsza wartosc tym mniejsza temperatura zalaczania
Wszystko ładnie i pięknie tylko... po co. Trudno mi znaleźć sytuację w realnym życiu w którym może się to przydać. No chyba, że ktoś jeździ tak rozwalonym autem iż musi się wspomagać różnymi wynalazkami.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-12-20, 17:08
Żeby w klasycznym układzie sprawdzić czujnik wystarczy zewrzeć na krótko wentylator. Do tego nie potrzeba rezystora.
Problem w tym, że 2.5 litra, a taki motor jest tu omawiany, NIE NA klasycznego czujnika wkręconego w chłodnicę. Sygnał przychodzi do komputera z czujnika pod termostatem, a ten z kolei steruje pracą wentylatorów.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach