Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator przy chłodnicy
Autor Wiadomość
OLO 
Obserwator

Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-08-05, 16:49    Wentylator przy chłodnicy

Skubaniec w przypadku przegrzania wody w obiegu włączy go dopiero wtedy, gdy wyłączę całkowicie stacyjkę - co to może być ? Pomóżcie, bo na mieście gotuje się tam zupa, na trasie ok ;)
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-08-05, 17:32    

Jaki silnik, jaka safrane?

W zasadzie jest czujnik od przegrzania i czujnik wlaczajacy wentylatory (dający sygnał do włączenia).
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-05, 22:21    

Według mnie to prawdopodobnie będzie wina włącznika wentylatorów, który nie włącza wentylatorów na pierwszy bieg czyli nie załącza pierwszego z dwóch wentylatorów przez co nie chłodzi cieczy tylko czeka do drugiego zakresu temperatury pracy czujnika (ewentualnie w drugą stronę włącza pierwszy a później nie włącza drugiego ale to raczej odpada), przy okazji sprawdź pracę termostatu, może się gdzieś zacina i nie zawsze przełącza układ chłodzenia na duży obieg, również sprawdź do wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego czy nie pojawiają się bąble wtedy będziesz mógł wykluczyć jak dobrze pamiętam uszczelkę pod głowicą czy też zapowietrzenie układu chłodzenia.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-06, 10:32    

Właśnie w przywitalni wyczytałem, że masz 2.0 12V i z tego co mi się obiło o uszy to ten typ tak ma i lubi się grzać dodatkowo to podobno są to jednostki bardzo awaryjne chyba, że pomyliłem fakty z 2.0 16V.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
OLO 
Obserwator

Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-08-06, 18:29    

ale ja mam tylko 1 wentylator, którego wogóle nie włącza jak jest kluczyk w stacyjce, termostat rzeczywiscie trzeba chyba sprawdzic (ale jak to zrobic?), zbiorniczek ok. Znajomy poradził mi jeszcze by podlaczyc bezposrednio plusa pod czujnik przy chlodnicy, bo jakims cudem plus idzie tam tylko jak stacyjka jest wyłączona, domyslam sie ze ktos sie zle wpial w kostke z zasilaniem tego czujnika. O ile wiem wentylator moze sie zalaczyc i przy zgszonym i przy wlaczonym silniku wiec moze bedzie ok... co o tym myslicie?
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-08-06, 21:00    

OLO napisał/a:
ale ja mam tylko 1 wentylator, którego wogóle nie włącza jak jest kluczyk w stacyjce, termostat rzeczywiscie trzeba chyba sprawdzic (ale jak to zrobic?), zbiorniczek ok. Znajomy poradził mi jeszcze by podlaczyc bezposrednio plusa pod czujnik przy chlodnicy, bo jakims cudem plus idzie tam tylko jak stacyjka jest wyłączona, domyslam sie ze ktos sie zle wpial w kostke z zasilaniem tego czujnika. O ile wiem wentylator moze sie zalaczyc i przy zgszonym i przy wlaczonym silniku wiec moze bedzie ok... co o tym myslicie?


Sprawa jest w zasadzie prosta - nie masz klimatyzacji, więc masz jedną prędkość wentylatora. Bierze on sygnał TYLKO z czujnika wkręconego w chłodnicę - sprawdziłbym ten czujnik (powinien mieć jakąś oporność, nie wiem jaką, ale jeśli oporności nie będzie - to znaczy ze obwód przerwany i czujnik jest do wymiany).

Przewody idą do przekaźnika umieszczonego przy reflektorze prawym (stojąc przed autem). Sygnał do nich doprowadzony jest z czujnika w chłodnicy. Na tym czujniku nie powinno być prądu - tak mi się wydaje.



Termostat otwiera się przy 73 stopniach. Można go wymontować i wrzucić do garnka z wodą, podgrzewać i obserwować. Są termometry np hydrauliczne do 100 stopni więc można zaobserwować - choć wydaje się to zbędne. Termostat albo się otworzy albo nie.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-06, 21:59    

Daroot napisał/a:
choć wydaje się to zbędne. Termostat albo się otworzy albo nie.

No raczej chyba niezbędne :) nie wiem czy dobrze myślę ale jak termostat się nie otworzy i nie puści płynu na duży obieg to część silnika nie będzie odpowiednio schłodzona co będzie objawiać się informacją o gotującej się zupie albo ostatecznie przegrzeje silnik. Czyż nie tak jest. Jak sprawdzi to nic się nie stanie ale za to będzie miał tą świadomość, że coś jest sprawne a coś innego nie.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-08-06, 22:35    

Chodziło mi o to, że zbędne jest używanie termometru żeby sprawdzić przy jakiej temperaturze otworzy się termostat :)

Oczywiscie sprawdzenie termostatu czy się otwiera jak najbardziej wskazane.
Poza tym czasami potrafi się zawiesić w pozycji otwartej.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-06, 22:48    

To idę spać bo coś nie wszystkie informacje są odpowiednio interpretowane przez moją głowę :D
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-06, 22:49    

Ponadto termostat może otwierać się skokowo co również będzie skutkowało przegrzaniem motoru.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16