Wysłany: 2010-08-05, 16:49 Wentylator przy chłodnicy
Skubaniec w przypadku przegrzania wody w obiegu włączy go dopiero wtedy, gdy wyłączę całkowicie stacyjkę - co to może być ? Pomóżcie, bo na mieście gotuje się tam zupa, na trasie ok
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-05, 22:21
Według mnie to prawdopodobnie będzie wina włącznika wentylatorów, który nie włącza wentylatorów na pierwszy bieg czyli nie załącza pierwszego z dwóch wentylatorów przez co nie chłodzi cieczy tylko czeka do drugiego zakresu temperatury pracy czujnika (ewentualnie w drugą stronę włącza pierwszy a później nie włącza drugiego ale to raczej odpada), przy okazji sprawdź pracę termostatu, może się gdzieś zacina i nie zawsze przełącza układ chłodzenia na duży obieg, również sprawdź do wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego czy nie pojawiają się bąble wtedy będziesz mógł wykluczyć jak dobrze pamiętam uszczelkę pod głowicą czy też zapowietrzenie układu chłodzenia.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-06, 10:32
Właśnie w przywitalni wyczytałem, że masz 2.0 12V i z tego co mi się obiło o uszy to ten typ tak ma i lubi się grzać dodatkowo to podobno są to jednostki bardzo awaryjne chyba, że pomyliłem fakty z 2.0 16V.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
ale ja mam tylko 1 wentylator, którego wogóle nie włącza jak jest kluczyk w stacyjce, termostat rzeczywiscie trzeba chyba sprawdzic (ale jak to zrobic?), zbiorniczek ok. Znajomy poradził mi jeszcze by podlaczyc bezposrednio plusa pod czujnik przy chlodnicy, bo jakims cudem plus idzie tam tylko jak stacyjka jest wyłączona, domyslam sie ze ktos sie zle wpial w kostke z zasilaniem tego czujnika. O ile wiem wentylator moze sie zalaczyc i przy zgszonym i przy wlaczonym silniku wiec moze bedzie ok... co o tym myslicie?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-08-06, 21:00
OLO napisał/a:
ale ja mam tylko 1 wentylator, którego wogóle nie włącza jak jest kluczyk w stacyjce, termostat rzeczywiscie trzeba chyba sprawdzic (ale jak to zrobic?), zbiorniczek ok. Znajomy poradził mi jeszcze by podlaczyc bezposrednio plusa pod czujnik przy chlodnicy, bo jakims cudem plus idzie tam tylko jak stacyjka jest wyłączona, domyslam sie ze ktos sie zle wpial w kostke z zasilaniem tego czujnika. O ile wiem wentylator moze sie zalaczyc i przy zgszonym i przy wlaczonym silniku wiec moze bedzie ok... co o tym myslicie?
Sprawa jest w zasadzie prosta - nie masz klimatyzacji, więc masz jedną prędkość wentylatora. Bierze on sygnał TYLKO z czujnika wkręconego w chłodnicę - sprawdziłbym ten czujnik (powinien mieć jakąś oporność, nie wiem jaką, ale jeśli oporności nie będzie - to znaczy ze obwód przerwany i czujnik jest do wymiany).
Przewody idą do przekaźnika umieszczonego przy reflektorze prawym (stojąc przed autem). Sygnał do nich doprowadzony jest z czujnika w chłodnicy. Na tym czujniku nie powinno być prądu - tak mi się wydaje.
Termostat otwiera się przy 73 stopniach. Można go wymontować i wrzucić do garnka z wodą, podgrzewać i obserwować. Są termometry np hydrauliczne do 100 stopni więc można zaobserwować - choć wydaje się to zbędne. Termostat albo się otworzy albo nie.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-06, 21:59
Daroot napisał/a:
choć wydaje się to zbędne. Termostat albo się otworzy albo nie.
No raczej chyba niezbędne nie wiem czy dobrze myślę ale jak termostat się nie otworzy i nie puści płynu na duży obieg to część silnika nie będzie odpowiednio schłodzona co będzie objawiać się informacją o gotującej się zupie albo ostatecznie przegrzeje silnik. Czyż nie tak jest. Jak sprawdzi to nic się nie stanie ale za to będzie miał tą świadomość, że coś jest sprawne a coś innego nie.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-06, 22:48
To idę spać bo coś nie wszystkie informacje są odpowiednio interpretowane przez moją głowę
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-06, 22:49
Ponadto termostat może otwierać się skokowo co również będzie skutkowało przegrzaniem motoru.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach