Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: rxe
Wiek: 65 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 21 Skąd: kraków
Wysłany: 2010-07-30, 20:01 Problem z odcinaniem paliwa po odjęciu gazu
Witam, mam safrankę 2.5l 98r 20V, jeśli dobrze się orientuję to przy tym silniku po zdjęciu nogi z gazu jest odcinane paliwo, teraz coś się zepsuło i paliwo nie jest odcinane poza tym obroty są wyższe i wolniej spadają i samochód więcej pali, tak samo dzieje się na benzynie jak i na gazie proszę o porady pozdrawiam
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-30, 20:11
Chyba że Ty myslisz o wtryskiwaczach. To zgadza się, komputer na podstawie kilku czujników, najważniejszym chyba TPS (czujnik położenia przepustnicy) podaje paliwo w odpowiedniej dawce, a przy zamkniętej przepustnicy (odpuszczony pedal gazu) nie podaje sygnału na wtryskiwacze i paliwo nie jest wtryskiwane do cylindrów(to tak z grubsza).
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-07-30, 21:33
Obroty mogą wolniej spadać przez zacinającą się przepustnicę.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-01, 09:37
Odłącz silnik krokowy i jeżeli nie będzie różnicy po odpięciu (nadal wyższe obroty), to należało by go wyczyścić.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-01, 10:40
arek napisał/a:
Odłącz silnik krokowy i jeżeli nie będzie różnicy po odpięciu (nadal wyższe obroty), to należało by go wyczyścić.
Fakt, marek58 napisz jak auto pracuje na biegu jałowym. Czy obroty falują i czy są w granicach 750-800 obrotów na minutę
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: rxe
Wiek: 65 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 21 Skąd: kraków
Wysłany: 2010-08-01, 19:17
witam dlatego myślę że paliwo jest nie odcinane gdyż przed awarią na wyświetlaczu spalania wyświetlało się00 a teraz po zdjęciu nogi z gazu paliwo pokazuje np18-15-12-9-7-4 spada jeśli obroty spadają ,myślę że to nie krokowiec gdyż tak samo jest na gazie jak na benzynie
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-08-01, 22:06
kolego mowisz o spalaniu chwilowym, podczas jazdy na biegu V badz IV jak puscisz pedal gazu to sie tak wlasnie dzieje. U mnie jest to samo. Poza tym paliwo jak to nazwales "odcianane" jest ponizej 1.5tys obrotow podczas jazdy na benzynie. Odrazu nie pokaze sie "00" po puszczeniu pedalu, poza tym ten znak -,-- jest sie ukazuje a nie 00. Mysle ze szukasz problemu tam gdzie go nie ma
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-03, 16:44
Sprawdź więc czujnik położenia przepustnicy, gdyż jest odpowiedzialny za ilość dostarczanego paliwa. Sygnał podaje do ECU i z niego też jest zasilany stabilizowanym napięciem 5V.
- Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór na torze oporowym wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 7 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
- Sprawdzić, czy podczas obracania trzpienia obrotowego zmienia się opór na jednej końcówce toru oporowego i ramienia przesuwnego. Jeżeli opór nie zmienia się, wymienić czujnik.
- Sprawdzić, czy występuje napięcie 5 V w odniesieniu do uziemienia akumulatora na końcówce ECU zasilającej czujnik, przy odłączonym czujniku.
- Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek.
Zmiana oporności czujnika powinna następować liniowo. Jeżeli ścieżka oporowa na początku jest wytarta, to może być przyczyna objawów, jakie opisujesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach