Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
odczyt błędow w klimatroniku.
Autor Wiadomość
slesiu1971 
Użytkownik

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-09-01, 10:25    odczyt błędow w klimatroniku.

Witam wszystkich serdecznie. Mam pyanie do Was gdyż widzę że są tutaj bardziej doświadczeni użytkownicy. Mianoicie zrobilem test klimatronika i wyszło mi dwa bledy prawej strony tj. 4d-(in car temperature sensor in AC control module-open circuit) oraz 5d-(in car temperature sensor blower in AC-open circuit). Co te odczyty znaczą? Z climatronikiem zawsze miałem problemy w moim samochodzie. Taraz zauważylem ze nie zawsze przełącza mi się nadmuch. Praktycznie przy każdym ustawieniu mam nawiew na szybę natomiast w kabine nawiewem środkowym i bocznymi ledwo co czuć żeby dmuchawło.Czy te odczyty maja coś wspólnego z takim objawem?
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-01, 11:26    

Te błędy powodują powodują niesprawne działanie klimatyzacji a raczej nawiewów i dmuchawy. Tak na szybko przetłumaczone przez google translator wychodzi, że:

4d Czujnik temperatury w samochodzie w moduł kontroli AC - obwód otwarty
5d w samochodzie czujnik temperatury dmuchawy w AC - obwód otwarty

Jeżeli dmuchawa nie działa na wszystkich obrotach to proponuję na początek sprawdzić przy niej kostkę czy nie jest wypalona. O kostce masz napisane TUTAJ. Znajduje się ona po stronie pasażera, aby się do niej dostać będzie trzeba odkręcić osłonę lub schowek nad nogami pasażera i nie jestem pewien ale chyba także poduszkę.

Odnośnie nie dmuchania przez interesujące nas otwory wentylacyjne to problem może tkwić w tym, że któryś z silniczków umieszczonych na mieszalniku, odpowiedzialnych za sterowanie klapami się zacina albo w ogóle nie pracuje. Czy jak przełączasz rodzaj nawiewów na panelu to słychać bzyczenie dobiegające od strony konsoli środkowej :?:

To tyle ode mnie, ale poczekajmy na opinię innych osób, które miały przyjemność walczyć z tym problemem.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-01, 12:06    

Ja mam tylko dwie uwagi. 4D to raczej błąd czujnika za tą małą kratką na panelu sterowania (brud). Warto go rozebrać i wyczyścić. Drugi błąd może być spowodowany pierwszym. Co do dmuchawy to można ją spokojnie wyjąć bez zdejmowania schowka, a tym bardziej poduszek. Można go odkręcić od dołu, odginając matę tłumiącą. Wentylator jest przykręcony na trzy śruby.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
slesiu1971 
Użytkownik

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-09-01, 12:07    

dzięki za podpowiedź.Jeśli chodzi o dmuchawę to pracuje w całym zakresie obrotów. Chodzi mi o to że ze sterowaniem nawiewów jest coś nie tak. Właczam na nawiew do kabiny i ledwo co dmucha z bocznych kratek i ledwo co ze środkowej kratki a nadal dmucha na szybę przednią. Dam nawiew na nogi to samo nadal dmucha na szybę przenią. Słychać że jakieś trybiki pracują. Jak wylączę silnik to słychać jeszcze ja pracują przez kilkanaście sekund.Nawet myślałem że zacinają się te klapki tylko że jak tam sie dostac aby to sprawdzić ?
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-01, 14:55    

Żeby dobrać się do sterowania trzeba rozebrać deskę opis znajdziesz TUTAJ
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
troja26 
Klubowicz


Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 120
Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-09-02, 03:46    

Panowie za działanie klimy jeśli chodzi o czujniki temp. są odpowiedzialne trzy: ten w kabinie przy sterowaniu, przy klapce obiegu wewnętrznego(najlepiej się dostać od osłony pod wycieraczkami) i zamontowanym w zbiorniku na skraplanie się pary tam gdzie jest chodniczka schładzania powietrza(troszku zawile to opisałem) ;) . Ale czujniki temp. odpowiedzialne za klimę są trzy :D
_________________

 
 
slesiu1971 
Użytkownik

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2010-09-05, 11:41    

ostatnio przez kilka dni testowałem swoje nawiewy w safrance no i stwierdzam że mechanizmy(klapki) nie mogą się zacinać. Włączam nawiew na całą kabinę, to ze wszystkich kratek mam nadmuch.Następnie przełączam nadmuch na nogi zaczyna mi mocniej dmuchać na szybę!! inne nadmuchy słabną. Poprosty sterowanie nawiewami jest bezsensu.Ja robie swoje,samochód swoje.Nie mam pojęcia czy może panel jest zrypany czy co. Jeżeli chodzi o moją poprzednią wypowiedż dot. odczytanych błędów to faktycznie winny był czujnuk temperatury, jakimś cudem poluzowała się wtyczka. Poprawiłem ją i błędów już nie wykazuje.Ale jeżeli chodzi o sterowanie nadmuchami to jest masakra. Poprostu safranka nie słucha mnie!!!.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-05, 18:10    

Być może wtyczki na silniczkach przy mieszalniku są źle podłączone tzn wtyczka od nawiewów na szybę jest podłączona do silniczka odpowiadającego za nadmuch na nogi i analogicznie z silniczkiem odpowiedzialnym za nawiew na nogi, który być może jest podłączony pod wtyczkę od nawiewu na szybę.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Mauer 
Starszy pisarz


Safrane ph: ph1 & Pacifica
Rocznik: 1994 & 2005
Pojemność: 3.0v6 & 3.5v6
Wersja wyposażenia: niczego nie brakuje :)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 199
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-02, 08:40    

Panowie dzisiaj rano znowu przestał działaś nawiew może to zbieg okoliczności a może zima tak na niego zadziałała :zly: po prawej stronie mam dwa błędy 0D i 7D, podpowiedzcie co to może być.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-12-02, 08:56    

0D - podgrzewanie przedniej szyby kontrola - obwód otwarty
7D - jeżeli mnie pamięć nie myli odpowiada za czujnik przy nagrzewnicy, w wolnym tłumaczeniu błąd brzmi kontrola płynu chłodzącego silnika dmuchawy - znaleziono błąd, więc prawdopodobnie albo zawiesił się albo umarł czujnik temperatury cieczy i przez to dmuchawa nie startuje.

Tabela błędów klimatronika jest TUTAJ
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16