Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
nie działa obrotomierz
Autor Wiadomość
darek-lublin 
Użytkownik

Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: bd
Wysłany: 2010-09-18, 19:56    nie działa obrotomierz

witam jak w temacie nie działa mi obrotomierz! w liczniku wszystko ok podłączone ale przy alternatorze wisi jeden kabelek dwa takie są w kostce a jeden z wiązki wisi i nie widac jego miejsca taki z w sówką może to jest przyczyna?????proszę o pomoc
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-18, 22:22    

Przyczyną nie działającego obrotomierza na pewno nie będzie kabelek, o którym napisałeś. Alternator nie ma nic wspólnego z obrotami. Raczej przyczyny szukałbym przy czujnikach od skrzyni biegów i na łączeniach przewodów od nich idących do zegarów.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-09-26, 13:11    

Goalkeper napisał/a:
Alternator nie ma nic wspólnego z obrotami.


Moje ostatnie doświadczenia pokazują, że nie mogę się z tym zgodzić. Uszkodzony alternator powodował, że obrotomierz nie działał. W momencie naprawy, wszystko wróciło do normy. Być może nie ma bezpośredniego związku między obrotomierzem a alternatorem, jednak jakiś musi być...
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-26, 21:38    

No to może ma to jakiś związek z regulatorem napięcia w alternatorze, być może w czasie pracy jeżeli napięcie skacze to wpływa to negatywnie na zespół liczników :) Być może się mylę ale np tak jest w przypadku alarmów, że w momencie kiedy rozładujemy aku do takiego stanu, że napięcie znacząco zmaleje to autoalarm zacznie wyć tak jakby odczytał, że nastąpiła próba odłączenia zasilania.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-26, 22:16    

Goalkeper napisał/a:
ale np tak jest w przypadku alarmów, że w momencie kiedy rozładujemy aku do takiego stanu, że napięcie znacząco zmaleje to autoalarm zacznie wyć tak jakby odczytał, że nastąpiła próba odłączenia zasilania.

Wielokrotnie rozładowałem akumulator do zera (nie zapalały się nawet kontrolki) i nigdy nie wzbudziło to fabrycznego alarmu. Zawsze zostaje rezerwa prądu na otwarcie auta i rozbrojenie alarmu.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-06-16, 17:27    

niech się wieśwageny, afdi i inne mietasy schowają. Niemieckim konstruktorom takie obroty nigdy śnić się nie będą bo to Renault :D
a teraz serio. Aby nie zakładać nowego tematu:
jakiś czas temu musiałem wymienić licznik bo w moim starym upaliły się wszelkie funkcje. Po zamontowaniu nowego wszystko było dobrze,i nadal jest z jednym ale... Z dnia na dzień zacięła się wskazówka od obrotomierza.
Na zimnym silniku działa płynnie, po ok 5 minutach zacina sie jakby coś ją blokowało,bez różnicy z jaką prędkością jadę. Pukając w szybke wzrasta bądz opada. (stoję/jadę)
Za jakiś czas gdy auto postoi wszystko wraca do normy i kółko obłedu sie zacina.
Gdzie szukać przyczyny?

_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-16, 17:39    

Mam to samo tylko z prędkościomierzem i obrotomierzem tzn. problem nasila się przy wyższych temp. na zewnątrz i przy długich trasach przy jednostajnej prędkości. Wystarczy wyłączyć auto włączyć i działa ok przez chwile. U mnie w mieście problem nie występuje bo trasy krótkie ale jak bym chciał jechać do katowic 80km to w połowie miałbym pewnie cały czas 80km/h. Ile razy czyściłem licznik to nie pamiętam już :) Miałem go ostatnio rozebrać na części pierwsze ale nie chciałem urwać wskazówek bo mocno się trzymają.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2011-06-16, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2011-06-16, 19:03    

Bartek a przekładałeś może samą elektronikę z tego licznika do tego starego ?
_________________
 
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-06-16, 20:24    

krzysiek, nie jeszcze, nie mam zbytnio czasu,ale juz myslalem nad tym
michalkrk, do pracy dojezdzam ~30km w jedna strone,ale ten objaw pojawia sie po ok 5 min jak juz pisalem. Takze majac czas niebawem rozbiore je i uda sie poprzekladac
_________________
من يجرؤ يفوز!
Ostatnio zmieniony przez Criss 2011-06-16, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KrzysztofFly 
Użytkownik


Safrane ph: Vel Satis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 2.0 Turbo + LPG
Wersja wyposażenia: Expression Automat
Typ pojazdu: BJ0W
Typ silnika: F4R
Wiek: 51
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2011-06-16, 21:06    

Sprawa jest prosta - odklejają się plansze od licznika, wystarczy licznik rozebrać (trzeba zdjąć szybkę) i czarną planszę docisnąć do licznika i wszystko znów zacznie działać jak należy - niestety tylko będzie to na krótki czas. Ja w mojej robiłem tak dwa razy (raz podgrzewając przy okazji planszę suszarką) i niestety po kilku dniach problem wracał. Ostatnim razem (a było to zimą) powtórzyłem operację oraz dodatkowo delikatnie odciągnełem również obie wskazówki i wystarczyło na kilka miesięcy jednak jak tylko zaczeły się upały problem powrócił. Moim zdaniem trzeba by było odkleić całkowicie planszę i przykleić ją ponownie nowym klejem.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10