Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-22, 16:43
cudanakiju napisał/a:
Goli czyli co? Darować sobie rozkręcanie tej kierownicy?
Dokładnie, daruj sobie ja już dawno o tym zapomniałem, a jak zapomnisz wyłączyć kierunku to inni uczestnicy ruchu Ci o tym przypomną trąbiąc na Ciebie
cudanakiju napisał/a:
(nawet nie wiem jak się za to zabrać, szczerze powiedziawszy)
Jeżeli już się uprzesz i będziesz chciał to zrobić to należy rozkręcić obudowę kolumny (można na dwa sposoby).
Sposób pierwszy (rozkręcić część elementów deski rozdzielczej):
1. Odkręcić 4x śruby torx od spodu "daszka" deski rozdzielczej
2. Odkręcić 4x śruby torx od ramki wokół zegarów (dwie u góry, dwie na dole - dolnych czasami może nie być) ramka ta utrudnia ściągnięcie górnej części obudowy kolumny
3. Odkręcić 3x śruby torx przy dolnej części obudowy kolumny (dwie bliżej kierownicy, jedna bardziej w stronę pedałów)
4. Odkręcić 2x śruby torx przy górnej części obudowy, należy przy tym obrócić kołem kierownicy o 45 stopni prawo lewo, są to dwie bardzo małe śruby
5. Otworzyć zaślepkę przy pilocie do radia i pod nią odkręcić 1 śrubę torx
Takim oto sposobem będzie można ściągnąć całą obudowę.
Sposób drugi:
Jak wyżej z pominięciem pkt. 1 i 2, pod warunkiem, że nie ma dolnych śrub trzymających ramkę zegarów.
Kolumnę mamy na wierzchu Następnie do ściągnięcia kierownicy będzie nam potrzebny większy klucz torx. Aby ściągnąć kierownicę musimy od jej tylnej strony znaleźć dwa otwory, jeden po prawej drugi po lewej stronie, w nich znajdują się dwie śruby po których wykręceniu będzie można ściągnąć poduszkę kierowcy, trzeba przy tym uważać coby nie zerwać elektryki od poduszki. Po ściągnięciu poduchy przychodzi kolej na wielką nakrętkę na osi kolumny, odkręcamy ją a następnie ściągamy koło kierownicy (przed tym należy zaznaczyć sobie markerem kreskę co by po złożeniu nie mieć źle ustawionego koła kierownicy). Do ściągnięcia koła najlepiej sobie skombinować jakiś ściągacz gdyż ręcznie nie da rady go zdjąć. To by było na tyle.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-22, 16:48
Goalkeper napisał/a:
Do ściągnięcia koła najlepiej sobie skombinować jakiś ściągacz gdyż ręcznie nie da rady go zdjąć.
Ruszając na boki (wahadłowo - do i od siebie dla każdej ręki w przeciwnym kierunku ) kołem kierownicy da się ją zdjąć. Jeszcze nigdy nie używałem do zdejmowania koła kierownicy ściągacza, w żadnym samochodzie
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-11-23, 23:38
Witam, da się to zrobić bez ściągania kierownicy tylko trzeba sporo się nagimnastykować. Ja w swojej poprzedniej robiłem kierunki, dasz radę a i satysfakcja będzie, a co do parowania szyb to tylko klima działa na 100%, wszystkie woreczki pochłaniające wilgoć i anty fog itd. nie zdają egzaminu.
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: I
Rocznik: 1995
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: Si
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Wiek: 42 Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-23, 11:38
Czytam kolejne wątki i widzę powtarzalność niedomagań naszych szafek U mnie również występują poruszone w tym wątku: oczywiście kierunki nie odbijają (ale powalczę z tym), szyby tylne parują (na to chyba nie ma skutecznego na 100% sposobu)...
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-23, 20:03
Johnu napisał/a:
szyby tylne parują (na to chyba nie ma skutecznego na 100% sposobu)...
Jest, albo kupa gazet pod dywaniki albo całodniowe suszenie farelką a po tym w deszczowe i mokre dni nie wsiadać do samochodu ze zmoczonymi buciorami Warto sprawdzić bagażnik czy gdzieś woda nie ciecze (odkręcić ten plastik idący wzdłuż grodzi i popatrzeć w otworach czy nie jest tam mokro, z reguły przecieka na wysokości połączenia błotnika z tylną częścią bagażnika zaraz pod lampą), nawet mikro szczeliny przepuszczają masę wody oraz zobaczyć jak wyglądają otwory wentylacyjne pod boczną tapicerką bagażnika i oczywiście sprawdzić jak wygląda wygłuszenie pod tylną kanapą. Jakoś na początku lutego cały dzień suszyłem farelką bo nie mogłem się pozbyć parowania, wystarczyło kilkanaście razy wejść ze śniegu z buciorami i znowu lipa. Dodatkowo teraz taka a nie inna pogoda jest, zbyt wilgotne powietrze i auto mi nawet po całodniowym postoju paruje wewnątrz
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 258 Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-25, 14:55
Spróbowałem sposobu na odbijanie kierunków no i niestety fiasko. Przy powrocie kierownicą wajcha lekko sie porusza tak jakby chciała odbić ale niestety zostaje tam gdzie była. Rozebrałem to ponownie i widze że ten lizak który jest w tym mechanizmie ze sprezynkami ma chyba ułamany koniec bo ledwo dotyka do mechanizmu w przełączniku, jednak sam mechanizm ze zwijacza wraca poprawnie po obrocie kierownicy, jednak nie ma chyba siły popchnąc tego cycka w przełączniku, ewentualnie w przełączniku może coś ma jeszcze być a jest wyłamane.
A poza tym zanim sie ktoś weźmie za odkrecanie poduszki to akumulator off, o czym w szybkiej instrukcji kilka postów wyżej Goliego nie ma ani słowa.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: Fairway
Dołączył: 06 Gru 2013 Posty: 53 Skąd: Kraków/Miechów
Wysłany: 2014-02-20, 14:16
Czy wymiana całej manetki nie rozwiąże problemu? Mi z kolei odbijają kierunki przy najmniejszym skręcie kierownicą ale tylko w prawo. W lewo jest ok... Musze trzymać manetke podczas skretu bo od razu odbija... To nawet gorsze niż nie odbijanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach