Czyli te wkręty nie mają przebić lakieru w celu polepszenia masy?Jeżeli nie to na czym polega wyższość uchwytu na klapę w porównaniu z magnesówką jezeli obie biorą masę z radia? Dobrze rozumiem?Już teraz się pogubiłem
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-31, 19:08
Mają przebić lakier samochodu, ale jedynie od wewnętrznej strony (od spodu) uchwytu. Dokładnie w klapie safrane trafia to na łączenie blachy na "zakładkę" (w przypadku SF-40) i masę uszczelniającą Należy zatem uważać, aby mocując uchwyt albo delikatnie skrócić wkręty, albo ich nie wkręcać do końca, bo są dość długie i mogą przejść zbyt daleko, co uwidoczni się na lakierze klapy (od góry) w postaci dwóch małych, wystających "górek" i spękania lakieru. Wkręty mają stożkowe, ostre zakończenia i chodzi o to, aby je mniej wkręcić, albo skrócić na tyle, aby wkręcone do końca (na równi z mocowaniem uchwytu) nie przebiły się zbyt wysoko. To właśnie one dają połączenie masy anteny z karoserią samochodu.
Ja bym jednak mając dziurkę w dachu po antenie od telefonu tam zamontował antenę CB (nawet, jeżeli trzeba troszkę rozwiercić) - zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż uchwyt i magnes
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-06-24, 17:51
Ostatnio zdecydowalem sie podpiac radio na stale.
Fakt Safi ma 3 wejscia zapalniczki, ale jadac do Chorwacji bede mial wszystkie zawalone (navi, lodowka, laptop).
Jako, ze mialem spalona zarowke w zapalniczce, szybko przyszlo mi na mysl, aby zrobic wsuwke i podlaczyc sie pod zasilanie zaroweczki. Minus pod radio (akurat pionek ma z tylu takie fajne miejsce montazowe pod srubeczke).
Rezultat. Radio wlacza sie po przekreceniu swiatel (to mi nie przeszkadza bo i tak zawsze jezdze na swiatlach ). Jednak sporo zaklocen jest.
Przy nadawaniu, odbiorca mowi ze lekko piszczy. Tak wiec swiatla daja sporo zaklocen
Dzisiaj sprobuje podlaczyc sie pod aku. Moze lepsze efekty beda.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 21:06
Cakes napisał/a:
Jako, ze mialem spalona zarowke w zapalniczce, szybko przyszlo mi na mysl, aby zrobic wsuwke i podlaczyc sie pod zasilanie zaroweczki.
...
Przy nadawaniu, odbiorca mowi ze lekko piszczy. Tak wiec swiatla daja sporo zaklocen
Raczej przewód zasilający żarówkę podświetlenia zapalniczki 1,2 W jest zbyt cienki, aby zasilać nim radio, zwłaszcza przy nadawaniu.
Lepiej poszukać miejsca w skrzynce bezpieczników, gdzie przychodzi napięcie bezpośrednio z akumulatora.
Drugą sprawą jest to, że sama instalacja elektryczna samochodu ma wpływ na zakłócenia radioodbiornika, ale też wiele "śmieci" łapie instalacja antenowa.
W moim przypadku nie stwierdziłem poprawy podpinając się bezpośrednio pod akumulator, więc wpiąłem się pod zasilanie centralnego zamka z plusa akumulatora przed bezpiecznikiem.
Radio działa po przekręceniu włącznika w jego panelu (czyli nie musi być nic włączone na postoju), a klimatronik i tak troszkę sieje w zasilaniu
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2011-06-24, 22:51
Probowalem podlaczyc sie pod aku, jednak nie udalo mi sie przebic przez sciane grodziowa (nie znalazlem tych gumowych zaslepek, o ktorych byla mowa w jednym z ostatnich tematow). Podpielem sie pod zapalniczke. Niby lepiej, ale chyba bedzie trzeba rozejzec sie za jakimis filtrami.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-24, 23:16
Filtry raczej nie za wiele pomogą , ale życzę powodzenia w realizacji i poszukiwaniu ideału.
Stabilne, solidne zasilanie i dobra masa to podstawa. Na samą antenę, jeżeli nie jest centralnie na dachu raczej ciężko będzie znaleźć rozwiązanie.
Najważniejsze, to dać radiu dobry przewód prądowy i antenie odpowiednią masę, wraz z przeciwwagą.
Niektórych zakłóceń od instalacji nie da się wyeliminować niestety. Zależy to od czułości posiadanego radioodbiornika i jego klasy. Jedne w pewnych autach sprawują się idealnie, natomiast inne wręcz przeciwnie.
Należy więc posiadany dostosować tak, aby niedogodności były zredukowane do minimum.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-06-25, 09:27
Widzę, że co auto to inny problem mimo że ten sam model samochodu. Ja podpiąłem się bezpośrednio pod aku. Jedyne zakłócenia jakie zbieram z auta to tylna wycieraczka.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-06-25, 09:28, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2012-06-21, 18:14
Napiszę w tym temacie ponieważ w moim ostatnim nikt nie zauważy ze względu na to że jest tam mój ostatnio post.
A więc mam dylemat gdzie zamocować antenę CB na stałe, zakupiłem sobie dziś takową, długość 140cm, na motylku, jakie jest najlepsze miejsce dla niej? z góry mówię ze chodzi o PH I, z szyberdachem czyli środek dachu odpada bo tam się chowa Czy do montażu trzeba wzmacniać daną część?
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2012-06-21, 23:08
Jak zamontujesz na krawędzi dachu to raczej nie będziesz musiał wzmacniać. Goli swoją w PH II montował zdaje się w otwór po antenie radiowej ale ta wersja ma antenę z tyłu. Myślę że przy tej długości możesz spokojnie montować antenę w uchwyt na klapie.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach