Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-16, 17:16 Kierunkowskazy PH II
Uczono mnie dwadzieścia lat temu, że jeśli kontrolka włączonych kierunkowskazów miga szybciej niż zwykle oznacza to spalenie żarówki w jednej z lamp. Dziś właśnie mnie to spotkało. Ze zdziwieniem stwierdziłem że jedna strona mruga normalnie a druga ta ze spaloną żarówką szybciej. Czy to możliwe, że w Safrane są dwa niezależne układy na prawą i lewą stronę kierunkowskazów ? Cze każda strona ma swój przerywacz czy tylko osobne linie zasilające ??
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 38 Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2011-04-16, 18:52
sprawdź żarówki najprawdopodobniej jest jakaś spalona albo przełącznik zespolony się kończy. W każdym aucie tak jest że tylko wtedy jedna strona szybciej mruga
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-04-16, 22:16
Arkadius napisał/a:
sprawdź żarówki najprawdopodobniej jest jakaś spalona albo przełącznik zespolony się kończy. W każdym aucie tak jest że tylko wtedy jedna strona szybciej mruga
Ale ja napisałem, że wiem co jest przyczyną i nie w każdym aucie jest osobno lewa i prawa strona.
Daroot napisał/a:
Przeglądając kiedyś schematy instalacji elektrycznych, trafiłem właśnie iż kierunkowskazy są oddzielnie - prawa i lewa strona niezależnie.
Darku a czy z tych schematów wynika, że są dwa przerywacze ??
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-04-16, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-04-22, 22:11
jak ta ze sprawnymi żarówkami mruga normalnie, a ta gdzie masz przepaloną szybciej, to wszystko jest okey.
Przerywacz działa poprawnie gdy płynie przez niego odpowiednia wartość prądu (natężenie prądu). Gdy włączasz stronę gdzie wszystkie żarówki są okey to płynie odpowiedni prąd i działa odpowiednio. Natomiast, jeżeli włączysz drugą stronę i prąd jest za mały, to powstają anomalia. (może mrugać szybciej lub może nie mrugać wcale, albo bardzo powoli)
Gdyby przerywacz był "wysoce" elektroniczny, to raz że by nie cykał a drugie, że byś nawet nie widział, że się coś przepaliło, bo działałby niezależnie od płynącego prądu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach