Zakupilem 2003r. w Belgi z uszkodzonym turbem jak sciagne do kraju to rozwine temat.
[ Dodano: 2010-11-03, 19:19 ]
Więc tak.
Cena 3000euro
Wycena rzeczoznawcy pod zapłatę akcyzy 350zł.
Transport na lawecie 500euro
Teraz najfajniejsze Akcyza+ rejestr. 2700zł (silnik 2.2dci 18.6% z wartości eurotaxu 27.400)
Więc warto brać rzeczoznawcę
A teraz naprawa:
Turbo,amortyzatory przód(2 sztuki),piasty tył z tarczami i łożyskami(2.kpl.) tarcze przód
wszystkie gumy tuleje i łączniki zawieszenia, klocki wszystkie nowe, rozrząd,wszystkie płyny i oleje+ filtry,i na koniec łańcuch+ pompa olejowa oraz panewki,+ robocizna 7300zł.
Koledzy wiem że to nie Szafka ale jeżeli macie pomysły pomóżcie tylko proszę przeczytajcie dokładnie cały temat z tamtego Forum gdzie jak na razie nikt mi nie pomógł.
Ostatnio zmieniony przez Dany 2011-01-06, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-06, 21:14
Daroot napisał/a:
Dany, a ciśnienie na cylindrach jak było mierzone i ile wynosi?
Kod:
Pomiar ciśnienia sprężania jest wynosi 0.9
Daroot napisał/a:
Przede wszystkim ciśnienie doładowania jakie jest, bo z tego co piszesz to jest niedoładowanie??? Przynajmniej tak ecu to widzi.
Kod:
powietrze na dolocie 8.5 z 27.8 które powinien mieć
Kod:
Proszę o dokładne czytanie postów .nie będę musiał pisać wszystkiego po parę razy
Darku prosiłem o dokładne przeczytanie 0.9bar ma być i jest 0.9bar mierzone w serwisie na biegu jałowym przy 850 obr/min a w ogóle co ma turbina do tego gdy na dolocie przy tych obrotach jest 8.5kg/m a ma być27.8.
PROSZĘ CZYTAJCIE DOKŁADNIE WYELIMINUJE TO MOJE POWTÓRNE WYPOCINY
Arku dziękuje ja tak nie potrafię
Ostatnio zmieniony przez Dany 2011-01-06, 21:17, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-01-06, 21:42
Ja niestety również nie znam tego motoru ale mam dwie uwagi. Na forum do którego dałeś link siedzą tumany, wystarczy prześledzić forum Safrane. Może są dobrzy w markach popularnych ale Vel Satis do nich nie należy.
Druga uwaga to raczej pytanie, czy to aby nie jest ten sam motor co w Lagunie ??, jeśli tak to może zapytać na ich forum.
Jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę "mało powietrza na dolocie" to wyskakuje mnóstwo wyników dotyczących uszkodzeń węży do turbo, samego turbo lub nieszczelności intercoolera.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-01-06, 22:07
No tak, ale Twój błąd wyskakuje dopiero przy 3 tys obr.
Skąd wiesz jakie powinny być wartości na wolnych obrotach?
Jeżeli to jest prawda, że brakuje aż tyle powietrza na wolnych, to nasuwają się dwie konkluzje:
a) przede wszystkim (jeśli to mozliwe) probowałym ominąć/odciąć turbo oraz intercooler,
b) silnik dostaje za duzo paliwa
Ja nie byłbym pewien odczytu tych wartości przepływu powietrza, bo jak podłączałem biti i jeżdziłem z NXR'em to przy max doładowaniu pokazywalo mi 1.7 bara co jest absurdem.
[ Dodano: 2011-01-06, 22:19 ]
[quote="arek"]
Daroot napisał/a:
Dany, a ciśnienie na cylindrach jak było mierzone i ile wynosi?
Kod:
Pomiar ciśnienia sprężania jest wynosi 0.9
My się chyba nie rozumiemy. Ja pytam jakie jest cisnienie sprezania na poszczegolnych cylindrach...
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-07, 20:27
Daroot napisał/a:
No tak, ale Twój błąd wyskakuje dopiero przy 3 tys obr.
Skąd wiesz jakie powinny być wartości na wolnych obrotach?
Dany napisał/a:
Darku prosiłem o dokładne przeczytanie 0.9bar ma być i jest 0.9bar mierzone w serwisie na biegu jałowym przy 850 obr/min a w ogóle co ma turbina do tego gdy na dolocie przy tych obrotach jest 8.5kg/m a ma być27.8.
PROSZĘ CZYTAJCIE DOKŁADNIE WYELIMINUJE TO MOJE POWTÓRNE WYPOCINY
Daroot napisał/a:
My się chyba nie rozumiemy. Ja pytam jakie jest cisnienie sprezania na poszczegolnych cylindrach...
Pewnie wynika to z faktu, że rozmawiałem z Danielem i po zrobieniu silnika (szlif wału, nowe panewki itd.) w tej kwestii jest dobrze
Podawane wartości są pobrane z czujników samochodu w ASO za pomocą CLIP'a.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach